Auteur Topic: 25 mhz (NFM) Studio Links USA  (gelezen 3433 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Radiofreak

  • Gast
25 mhz (NFM) Studio Links USA
« Gepost op: 5 juni 2015, 14:45:07 »
Als de 10 (28  mhz) en 11 mb (27 mhz) open zijn dan is er op 25 mh dus een heel stukje daar onder ook heel veel lol te beleven.

In de VS mogen Radio Station small FM gemoduleerde redelijk vermogen zenders gebruiken tussen 25.400 mhz en 25.900 mhz (ongeveer) gebruiken om hun studio signaal naar de zender te sturen. En als de band open is dan kan je die studio feets zelfs hier bij ons horen. Je moet dan wel luisteren in SMALL FM. Als je een ontvanger hebt dan kunnen die deze mode wel aan. Wie een 27 mhz zend ontvanger heeft weet ik niet of dat wel lukt ? als die nog in gebruik zijn want 30 j was het daar een echt ramp nu moet je heel hard zoeken om iemand te horen  :) ja ik ben daar ook nog actief geweest en heb daar leuke en verre radio verbindingen weten te maken oa Australie wat toch niet mis met maar 50 W SSB (piek)

Nu is het wachten tot daar de band open gaat , want de laatste tijd is het daar wel nogal dood op 10 en 11 m. Luister uit op 25.870 mhz daar hoor je zeker wel iets als de band open is natuurlijk. Ik heb daar eens bijna één week aan een stuk kunnen luisteren met zeer sterke signalen toen op een niet al te beste antenne en die hing niet hoog het was een home made dipool voor 27 die ik vroeger nog gebruikte. Dat moet toch ook al 20 j geleden zijn

Mode : * Small FM * (Narrow FM)

25.450 mhz = xxx  WLW in Cincinatti
25.470 mhz = xxx  WJFP  in Fort Pierce, Florida is
25.870 mhz = 970 WFLA (Format : Talk)  Tampa , FL , USA

Je zal het even met deze lijst moeten doen vrees ik. List of 25-30 MHz - 11 meters Studio links http://users.skynet.be/dx/ Guido Schotmans (Belgie) DXA Antwerp lid als ik het goed heb ? ben daar ook nog korte tijd lid van geweest maar dat beviel me niet erg meer na een tijd (iets te veel de nadruk leggen op legale stations en nogal vies van de niet legale stations) dat was de reden om weg te gaan voor mij en ook nog enkele andere leden met mij

Ik heb ooit eens een lijst uit de VS gezien met freq's in de 25 mhz band maar die kan ik niet meer zo gauw terug vinden.  ;D Ik ga zeker nadere info opzoeken en vermelden hier ?

73