Auteur Topic: Bird WF p2000 pager  (gelezen 38784 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline KM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
    • Mk-fotos
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2015, 09:41:21 »
Wat mij opvalt na een paar dagen gebruik van de Birdy pager is dat ik de knoppen(voor al het knopje "-") wel redelijk moet indrukken voor een reactie van de pager. Als ik een knopje wat zachter in druk heb ik wel een klik van de knop maar geen reactie. Iemand die dit herkend?

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2015, 09:56:12 »
Ik heb 2 Birdy's momenteel hier liggen en de knoppen werken goed, gelukkig niet zo licht als bij de Informer, dus ik vind het voor ons een vooruitgang, maar als je wel een klik hoort maar hij reageert niet dat lijkt me niet de bedoeling, dus effe contact opnemen met de gene die de pager aan je heeft verkocht!

Mvg Hans Peter

Offline KM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
    • Mk-fotos
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2015, 18:28:48 »
Ik heb 2 Birdy's momenteel hier liggen en de knoppen werken goed, gelukkig niet zo licht als bij de Informer, dus ik vind het voor ons een vooruitgang, maar als je wel een klik hoort maar hij reageert niet dat lijkt me niet de bedoeling, dus effe contact opnemen met de gene die de pager aan je heeft verkocht!

Mvg Hans Peter

Geholpen door verkoper van de Birdy pager. Doordat de pager een ''logboek'' bij houd, zou de pager het soms niet kunnen bij houden bij een snelle handeling. Toch voor het proberen een nieuwe Birdy mee gekregen. Pager pas een dag in gebruik, het verschil kan ik nu nog niets over zeggen.

Groeten,
KM

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2015, 19:09:11 »
Zoals Kevin al zei, komt dit waarschijnlijk door het ontvangen/verwerken/wegschrijven van data. De pager reageert gewoon, maar iets vertraagd.
De Galaxy kent dit effect ook, alleen die houd dan de melding even tegen. Op het moment dat je dan stopt met "knoppen drukken" komt de melding bij de Galaxy alsnog binnen.

Een pager moet eneorm veel handelingen verrichten, hij ontvangt en verwerkt continu data, en de processor capaciteit is natuurlijk beperkt.
Ook de Jupiter en Informer kennen een soortgelijk effect zoals bij de Galaxy.

Offline Peerke

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 30
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2015, 08:49:54 »
hier nog even een vraagje aan de gebruikers van de Birdy p2000 pager.

Als er in een melding bijvoorbeeld de tankautospuit, hoogwerker en OVD geallarmeerd worden komen dan de tekstlabels van alle drie bij de melding te staan zodat de OVD meteen kan zien wie er allemaal geallarmeerd zijn?

Groeten, Peerke

Offline KM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
    • Mk-fotos
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #35 Gepost op: 30 mei 2015, 10:30:13 »
hier nog even een vraagje aan de gebruikers van de Birdy p2000 pager.

Als er in een melding bijvoorbeeld de tankautospuit, hoogwerker en OVD geallarmeerd worden komen dan de tekstlabels van alle drie bij de melding te staan zodat de OVD meteen kan zien wie er allemaal geallarmeerd zijn?

Groeten, Peerke

Voor elke capcode komt er een melding binnen. Bij een Informer weet ik dat er dan bij 1 melding alle labels bij staan, bij de birdy komt er per code een melding binnen.

Groeten,
KM

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #36 Gepost op: 30 mei 2015, 12:03:04 »
hier nog even een vraagje aan de gebruikers van de Birdy p2000 pager.

Als er in een melding bijvoorbeeld de tankautospuit, hoogwerker en OVD geallarmeerd worden komen dan de tekstlabels van alle drie bij de melding te staan zodat de OVD meteen kan zien wie er allemaal geallarmeerd zijn?

Groeten, Peerke

Is een functie welke in een eerder P2000 stadium werd toegevoegd in sommige pagers. Maar in praktijk bleek dit niet goed te werken. CAP-codes wijzigen, er komen codes bij / vallen eraf.  Iedere keer moest dan de pager opnieuw geprogrammeerd worden. Deze functie is tegenwoordig veranderd in de alarmeringsstructuur.
Je ziet nu in vrijwel alle regio's de opgeroepen eenheden in dezelfde regel staan.

Offline Peerke

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 30
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #37 Gepost op: 30 mei 2015, 20:01:51 »
Bedankt voor jullie reacties betreffende de tekstlabels van de Birdy. Als ik het goed begrijp dan komen er bij een melding waarbij zowel de capcode van bijvoorbeeld de kazerne lichtkrant, en de capcode van het kazerne postalarm en ook de capcode van de OVD geallarmeerd worden drie meldingen op de Birdy binnen?

Gr. Peerke

Offline KM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
    • Mk-fotos
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #38 Gepost op: 31 mei 2015, 16:26:00 »
Bedankt voor jullie reacties betreffende de tekstlabels van de Birdy. Als ik het goed begrijp dan komen er bij een melding waarbij zowel de capcode van bijvoorbeeld de kazerne lichtkrant, en de capcode van het kazerne postalarm en ook de capcode van de OVD geallarmeerd worden drie meldingen op de Birdy binnen?

Gr. Peerke

Juist, ik heb zo al meerdere capcodes binnen gekregen met het zelfde incident in de melding.

Groeten,
KM

Offline KM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
    • Mk-fotos
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #39 Gepost op: 31 mei 2015, 17:27:55 »
Op mijn Informer pager maakte ik vaak gebruik van de tekst filter die mij aardig wat plezier opleverde in het ontvangen van specifieke meldingen. Op de Birdy pager scheen dit allemaal nog niet soepel te werken en heb dit door middel van kleine test ook ondervonden.

Birdy pager test tekstfilter en prioriteit 31-5-2015

Tekstfilter

- Tekstfilter is hoofdletter gevoelig
- tekstfilter overruled 'enkel trillen' NIET
- In deze test stond de test code op prioriteit geprogrammeerd, hierbij werkt alleen het geluid dat was geprogrammeerd op de capcode, het geluid dat toegewezen werd aan de tekstfilter werkte niet. Zodra de prioriteit van de capcode(test code) werd weggehaald werkt het geluid van de tekstfilter wel.
- De achtergrond verlichting werkt wel altijd* met de tekstfilter. Of de capcode op prioriteit staat of niet maakt geen verschil, zodra de letter t in beeld kwam werd de kleur wit zoals in de tekstfilter geprogrammeerd was.
* Kleur capcode; paars, kleur filter (t); wit
 Een melding met een hoofdletter T werd paars gekleurd, hier uit maak ik op dat de tekstfilter hoofdletter gevoelig is.

Prioriteit

- Prioriteit aan; overruled ‘enkel trillen’
- trillen aangevinkt; pieper trilt bij prioriteit melding inclusief geluid.
- Voor geluid aangevinkt; pieper trilt na 10 seconden geluid
Crescendo; Geluid pager bij binnen komst melding loopt langzaam op naar een luid niveau

Groeten,
KM

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #40 Gepost op: 31 mei 2015, 18:21:21 »
Kevin, dank voor de zeer bruikbare informatie. De belangrijkste gebreken zijn al langer bekend en gerapporteerd aan TPL.
Ook heb ik deze zaken toegevoegd aan de handleidingen, zie http://www.semafoonwinkel.nl/index.php?page=info&action=Download
Zij hebben laten weten dat woordfilter en geluid in de 1e update komen te zitten. Nog heel even geduld dus, dit wordt opgelost.
Ik houd jullie op de hoogte.

Offline KM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
    • Mk-fotos
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #41 Gepost op: 31 mei 2015, 18:25:11 »
Kevin, dank voor de zeer bruikbare informatie. De belangrijkste gebreken zijn al langer bekend en gerapporteerd aan TPL.
Ook heb ik deze zaken toegevoegd aan de handleidingen, zie http://www.semafoonwinkel.nl/index.php?page=info&action=Download
Zij hebben laten weten dat woordfilter en geluid in de 1e update komen te zitten. Nog heel even geduld dus, dit wordt opgelost.
Ik houd jullie op de hoogte.

Goed nieuws dat we na de eerste update al de nodige verbeteringen zullen hebben.... nog even afwachten.

Groeten,
KM

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #42 Gepost op: 18 juni 2015, 14:11:08 »
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de woordfilters wel werken met geluid op de alleen spieker stand (zonder trillen) Ik heb 1 geluid gemaakt voor totaal 4 monitorcodes (om te testen) in het programma heb ik geluidsplek 21 op noot pauze gezet en octaaf 4 en bij tijd 255 ingevuld, dit 2x en er onder einde.
De pager staat om max alarm tijd van 20 seconde.

Hier mee getest op alleen geluid en toen bleek hij op de 4 codes stil te blijven, dit bij alleen spieker alarm. Vervolgens in de woordfilters: Castricum  - P 1  - A1 - Akersloot - Prio 1.
Deze heb ik een speciale oproeptoon gegeven.

Na deze programmering bleek dat de pager stil bleef op de niet filter woorden maar op de filter woorden begon hij het juiste gekoppelde geluid van het woordfilter te Activeren.

Of te wel hij geeft buiten verschillende display verlichting ook luid alarm als je hem op allen spieker instelt.

Mvg Hans Peter

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #43 Gepost op: 18 juni 2015, 14:47:12 »
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de woordfilters wel werken met geluid op de alleen spieker stand (zonder trillen) Ik heb 1 geluid gemaakt voor totaal 4 monitorcodes (om te testen) in het programma heb ik geluidsplek 21 op noot pauze gezet en octaaf 4 en bij tijd 255 ingevuld, dit 2x en er onder einde.
De pager staat om max alarm tijd van 20 seconde.

Hier mee getest op alleen geluid en toen bleek hij op de 4 codes stil te blijven, dit bij alleen spieker alarm. Vervolgens in de woordfilters: Castricum  - P 1  - A1 - Akersloot - Prio 1.
Deze heb ik een speciale oproeptoon gegeven.

Na deze programmering bleek dat de pager stil bleef op de niet filter woorden maar op de filter woorden begon hij het juiste gekoppelde geluid van het woordfilter te Activeren.

Of te wel hij geeft buiten verschillende display verlichting ook luid alarm als je hem op allen spieker instelt.

Mvg Hans Peter

Dit geld ook voor de meest rechter stand, eerst trillen dan piepen.

Mvg Hans Peter

Offline Manuel Den Braber

  • Fotograaf , Verkeersregelaar , brl medewerker , ehbo / vrijwilliger rode kruis
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Bird WF p2000 pager
« Reactie #44 Gepost op: 28 juni 2015, 07:30:29 »
Beste

Sinds kort ook in het bezit ervan ik heb zelf een nadeel de gekleurde Led achtergrond  Blauw - groen - rood enz  is minder fel dan op de galaxy  9.1 verder is hij prima met een  programeerset