Auteur Topic: Advies  (gelezen 10437 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline nicoheerlen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
    • Facebook Profiel
Advies
« Gepost op: 7 augustus 2014, 16:45:47 »
Beste allemaal,

Ik zit met een vraagje, zelf ben ik werkzaam als Volledig bevoegd verkeers regelaar. Nu zit ik al een tijdje te denken om een eigen porto aan te schaffen, misschien achteraf nog een 2de. Maar welke portofoon zouden jullie kunnen aanbevelen.

Werkzaamheden zijn nogal divers, en soms moet je veel lopen (dus een grote portofoon kan als snel een blok aan je been worden).

Mocht men meer info willen hebben hoor ik het graag.

De types portofoons die nu binnen het bedrijf worden gebruikt zijn:
* Wouxun KG-UVA1 Dualband VHF/UHF
* Boafeng (type is me even aan de aandacht ontsnapt).

Offline be4fw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Advies
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:41:52 »
Hi,

De Wouxun KG-UV8D is heel netjes!

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Advies
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2014, 19:37:11 »
Ik zou voor een Motorola gaan, bijvoorbeeld een GP3xx serie.

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Advies
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2014, 19:57:49 »
hoi Nico,

in hetzelfde vak als jij ben ik deels ook werkzaam en bij meerdere bedrijven. ik heb sinds kort ook de wouxun kg-uv8d en de bevalt uitstekend. Omdat ik wel eens met 2 bedrijven of organisaties tegelijk werk of contact moet onderhouden is deze porto prima. Dankzij de dubbele VFO die onafhankelijk werken is dit mogelijk. Daarnaast heb ik voor mijn eigen "bedrijf" een vergunning aangevraagd en gekregen voor vrij te werken op een aantal toegewezen frequenties. icm met 10 baofeng bf888 kan ik razendsnel een netwerkje opbouwen.

kortom de wouxun is een prima aanrader.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Advies
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2014, 20:13:04 »
Aanraders:
- Baofeng UV-B5 (rond de 30 euri via ebay)
- alle Wouxun's (zijn wel duurder)
- Quansheng TG-UV2
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

PD1EU

  • Gast
Re: Advies
« Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2014, 21:42:42 »
Mocht men meer info willen hebben hoor ik het graag.

Begrijp ik het goed dat je privé een portofoon wilt kopen om bedrijfsmatig te gebruiken met een vergunning voor frequentiegebruik van het bedrijf of de gemeente?

Offline nicoheerlen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
    • Facebook Profiel
Re: Advies
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2014, 13:41:42 »
Altijd vreemd en/of jammer dat iemand die een vraag stelt en  om advies vraagt daarna niet meer reageert.

Niet zo vreemd als je veel werkt en dus weinig vrije tijd over houdt. Bedankt voor de diverse reacties. Zal eens even rondneuzen en laat nog wel horen of en waarop mijn keuze uiteindelijk is gevallen.

Jammer dat er altijd mensen moeten zijn die weer negatief reageren.. denken mag, maar houdt het erbij! Behandel daarnaast iemand zoals ook jij behandelt wilt worden ;).

Offline nicoheerlen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
    • Facebook Profiel
Re: Advies
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2014, 13:44:50 »
Mocht men meer info willen hebben hoor ik het graag.

Begrijp ik het goed dat je privé een portofoon wilt kopen om bedrijfsmatig te gebruiken met een vergunning voor frequentiegebruik van het bedrijf of de gemeente?

Jij snapt het. Ik wil mijn "eigen" portofoon hebben die tijdens het werken kan worden ingezet. En soms is het nogal handig 1 of 2 porto's extra achter de hand te hebben, mochten de andere leeg raken (helaas al vaker gebeurt, gelukkig goed kunnen handelen met handgebaren).

PD1EU

  • Gast
Re: Advies
« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2014, 15:33:22 »
Jij snapt het. Ik wil mijn "eigen" portofoon hebben die tijdens het werken kan worden ingezet.

Registreer je die porto bij Agentschap Telecom onder een vergunning voor frequentie-gebruik? Je schrijft daar niets over.
Ik wil voorkomen dat er hier spookverhalen ontstaan.

Offline nicoheerlen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
    • Facebook Profiel
Re: Advies
« Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2014, 17:28:34 »
Jij snapt het. Ik wil mijn "eigen" portofoon hebben die tijdens het werken kan worden ingezet.

Registreer je die porto bij Agentschap Telecom onder een vergunning voor frequentie-gebruik? Je schrijft daar niets over.
Ik wil voorkomen dat er hier spookverhalen ontstaan.

Hmm ik hoef, niet mijn hele ziel en zaligheid op tafel te leggen. Daarnaast als er iets fout zou gaan ben ik zelf nog altijd de klos. Maar wees niet bang... verder regel ik het wel met de werkgever ;)

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Advies
« Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2014, 18:02:59 »
Goedenavond,

Even een reactie op dit item.
Het valt mij altijd op dat PD1EU altijd wel wat op te merken heeft,ik weet niet of deze man een zendamateur is,zijn letters heb ik in QRZ .com in gegeven maar geen resultaat dus als hij geen zendamateur is dan is het niet terecht dat je dit gebruikt.
Zolang er zendamateurs zijn die de bamiporto als kerkradio aanbieden op MP wat is er dan mis met dit item van nicoheerlen.
Laten we op dit scanner forum eens leuk met elkaar omgaan en een bijdrage leveren mag best maar niet op alles steeds een antwoord geven wat weer uitlokt tot misverstanden.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

PD1EU

  • Gast
Re: Advies
« Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2014, 18:15:35 »

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Advies
« Reactie #12 Gepost op: 10 augustus 2014, 18:16:37 »
ik weet niet of deze man een zendamateur is,zijn letters heb ik in QRZ .com in gegeven maar geen resultaat dus als hij geen zendamateur is dan is het niet terecht dat je dit gebruikt

Er is maar een betrouwbare bron om te kijken of roepletters zijn uitgegeven.

Citaat
een bijdrage leveren mag best maar niet op alles steeds een antwoord geven wat weer uitlokt tot misverstanden.

Wie de schoen past, trekke hem aan.

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Advies
« Reactie #13 Gepost op: 10 augustus 2014, 18:21:46 »
De roepletters kloppen, maar waarom altijd een antwoord wat weer van alles uitlokt.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Offline be4fw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Advies
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2014, 17:53:19 »
Er wordt toch maar gewoon een advies gevraagd? Of ben ik verkeerd?