Auteur Topic: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren  (gelezen 4404 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

keffie91

  • Gast
parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Gepost op: 28 februari 2009, 14:56:25 »
Hallo, Ik heb een LTP poort geinstalleerd via een pci uitbreidingskaart van sweex: http://www.informatique.nl/575263 in mijn pc. Ik draai vista. Kaart geinstalleerd in pc, de drivers zoekt windows zelf op, dus die zijn goed geinstalleerd naar mijn idee. Het lampje van mijn programmer brand, en ik heb hem op een andere pc getest en daar doet hij het. Ik heb dus de software van de programmer geinstalleerd van pagersoftware.tk, Maar ik krijg de foutmelding : programmed board is not responding!
Ik heb al geprobeerd om: mijn pc opnieuws op te starten, software opnieuw geinstalleerd, driver van kaart opnieuw geinstalleerd, het is geen driver van de cd, maar een driver die windows zelf installeert, daarnaast mijn pager aandrukken als het programma opstart helpt ook niet. De kaart ondersteund ook vista, Ik weet het niet meer waar het aan ligt. Weet iemand anders nog een oplossing?

Alvast Bedankt keffie91

Leen Ansems

  • Gast
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2009, 15:04:15 »
Afgezien van je configuratieprobleem zou de nieuwe USB programmer voor de jupiter een oplossing kunnen zijn. Ondersteunt V8.6 en V9.1 en alle toekomstige versies. Kost 45 euro met CD en USB kabel erbij. Je start nu toch wel op met een lege programmer? Als de pager er al in zit start geen enkele versie op.

keffie91

  • Gast
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2009, 15:21:28 »
De jupiter pro v 8.6 ondersteund geen usb, Ik heb de winkel op gebeld waar ik mijn pager heb gekocht. Die vertelden mij dit. Alleen maar parralelle poort. En ja, ik heb mijn pager niet op de programmer liggen.

Groet keffie91

Leen Ansems

  • Gast
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2009, 16:06:54 »
Citaat van: "keffie91"
De jupiter pro v 8.6 ondersteund geen usb, Ik heb de winkel op gebeld waar ik mijn pager heb gekocht. Die vertelden mij dit. Alleen maar parralelle poort. En ja, ik heb mijn pager niet op de programmer liggen.

Groet keffie91

Dan heeft je verkoper geen waarheid gesproken. De USB programmer is voor de nieuwe V9.1 en speciaal is het programma voor de V8.6 ook uitgebracht voor deze programmer. De V9.1 kan je dus alleen via de USB programmer programmeren en alleen voor de V8.6 kan je kiezen om met de oude printerpoortprogrammer te werken of via USB met de nieuwere. Het zijn wel 2 afzonderlijke software programma`s. Op de bijgeleverde CD staan de programma`s voor beide versies. Edit: net even gecontroleerd en de info is juist. Software voor de V8.6, de V9.1 en de USB drivers.

keffie91

  • Gast
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2009, 18:13:58 »
Ik heb nog de oude platte programmer met die drie staafjes waar je de pager op moet leggen. Ik heb de usb software gedownload en de vista driver van http://www.semafoonwinkel.nl/Download.htm er zit een usb aansluiting aan en ik heb een usb kabel, maar dan krijg ik ook: programmed board not responding!. Kan het misschien zijn dat de programmer unit te weinig stroom krijgt? Want er zit een extra aansluiting aan voor eventueel een voeding. Maar bij die andere pc doet hij het wel en zonder voeding.

groet keffie91

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2009, 18:58:01 »
Citaat
Ik heb nog de oude platte programmer met die drie staafjes waar je de pager op moet leggen. Ik heb de usb software gedownload en de vista driver van http://www.semafoonwinkel.nl/Download.htm er zit een usb aansluiting aan en ik heb een usb kabel, maar dan krijg ik ook: programmed board not responding!. Kan het misschien zijn dat de programmer unit te weinig stroom krijgt? Want er zit een extra aansluiting aan voor eventueel een voeding. Maar bij die andere pc doet hij het wel en zonder voeding.

Ik zie mijn naam verschijnen (ik ben neem ik aan niet de winkel waarover je spreekt) dus reageer ik ook even:
In de handleiding van deze progger staat duidelijk dat er een LPT poort nodig is.
Ook staat er dat de USB aansluiting voor spanningsvoorziening is.
Dit is dus geen USB progger!

Resumé:
Je kunt met de LPT progger t/m V8.6 proggen via de LPT poort t/m WXP.
USB Progger is vanaf V8.6.
WVista werkt alleen voor de 32bit versie met de USB progger.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2009, 19:17:44 »
Citaat van: "SemafoonWinkel"
Citaat
Resumé:
Je kunt met de LPT progger t/m V8.6 proggen via de LPT poort t/m WXP.
USB Progger is vanaf V8.6.
WVista werkt alleen voor de 32bit versie met de USB progger.

Klopt

Voor het programmeren via USB heb je nodig:
- 1x USB programmer
- 1x PC VISTA of XP
- 1x pager >= versie 8.6

Voor het programmeren via LTP heb je nodig:
-1x LTP programmer
-1x PC XP met onboard LTP poort (met een PCI kaart heb ik nog geen verhalen gehoord dat het zou werken)
-1x pager <= versie 8.6

Wat  de topicstarter het best kan doen, de PCI kaart retour brengen en van dat geld een USB programmer kopen bij p2000shop of Leen.

keffie91

  • Gast
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2009, 22:06:50 »
Nee het is niet de winkel waar ik hem gekocht heb. Ik zie wel verder. Bedankt voor jullie info.


Groet keffie91

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2009, 07:27:59 »
Citaat
Nee het is niet de winkel waar ik hem gekocht heb. Ik zie wel verder. Bedankt voor jullie info.

Succes, wanneer er verdere vragen zijn, weet je het forum te vinden.

keffie91

  • Gast
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2009, 09:06:47 »
Ik ga proberen om de kaart retour te brengen. Ik weet dat hij het toch niet gaat doen. Misschien dat ik ooit nog een usb progger aanschaf, maar dat weet ik nog niet. Ik wil het eerst zien en dan pas geloven.

Groet keffie91

Leen Ansems

  • Gast
Re: parralelle poor vista jupiter pro v8.6 programmeren
« Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2009, 09:31:56 »
Citaat van: "keffie91"
Misschien dat ik ooit nog een usb progger aanschaf, maar dat weet ik nog niet. Ik wil het eerst zien en dan pas geloven.
Groet keffie91

Dat mag je ook zien. Er is niks geheimzinnigs aan. Als je laat weten waar je woont, is er mogelijk iemand kort bij je in de buurt bereid om het te laten zien en eventueel je pager in de programmer te stoppen. Ik zal een klein beetje toelichting geven: toen de programmer en de software voor de V9.1 gereed was voor verkoop, kwamen er toch vragen of dat a.u.b. voor de V8.6 ook mogelijk was. De software hiervoor is door de fabriek ook aangepast en daarom kan je nu de V8.6 programmeren met zowel een oude als een nieuwe programmer. Softwareaanpassingen kosten best wat geld en je krijgt die software gratis bij elke programmer. SERVICE van de P2000shop. Voor oudere versies software zou het omzetten ook nog wel kunnen, maar je kan niet verlangen dat de P2000shop die kosten zelf voor hun eigen rekening gaat nemen. Dus als je ooit de jackpot wint en iets voor je medehobbyisten wilt doen, ligt daar een doel.