Auteur Topic: KL7051 testvlucht  (gelezen 13990 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
KL7051 testvlucht
« Gepost op: 17 april 2010, 18:59:12 »
Ivm de aswolk nu air born KL7051.... out of SPL
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2010, 19:00:39 »
123.700; langzame klim naar FL410

Offline Toine

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2010, 19:06:45 »
ontvang hem hier in Hapert luid en duidelijk, maakt nu een 360......
Groeten uit de Kempen!!!
AR-5000/AR-5000+/IC-R8500/ AOR-8600/785XLT
Antennes:2 x D-777 incl LNA-3000/ 2 x DX-500 / DX-one/ DA-753G

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2010, 19:08:21 »
132.635, neem aan dat ze contact houden met Ops of Maint??

Voor de volledigheid, het is de PH-BGB die of schoon terugkomt of stoffig

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
    • Aviation Digital fotografie
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2010, 19:13:10 »
KLM705, reguliere B737.....

Mijn collega's moeten nu met samengeknepen billen naar de schermen zitten te turen...

Door met een B737 in plaats van bijvoorbeeld de PH-LAB te gaan "kijken" of het in de lucht overeenkomt met de voorspellings-modellen van de aswolk waagt KLM zich wel in een gevaarlijke hoek. Of ze zeggen "niks aan de hand" en dan is het "één schaap over de dam"-spreekwoord van toepassing OF hij komt verticaal de Noordzee in en dan is het "die schema's klopten toch wel".
Ik ben benieuwd, mochten de restricties daadwerkelijk opgeheven gaan worden is ook het personeel op een vrije dag per direct oproepbaar, calamiteiten-regeling.....
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2010, 19:15:01 »
Citaat van: "fopneus"
KLM705, reguliere B737.....

Mijn collega's moeten nu met samengeknepen billen naar de schermen zitten te turen...

Door met een B737 in plaats van bijvoorbeeld de PH-LAB te gaan "kijken" of het in de lucht overeenkomt met de voorspellings-modellen van de aswolk waagt KLM zich wel in een gevaarlijke hoek. Of ze zeggen "niks aan de hand" en dan is het "één schaap over de dam"-spreekwoord van toepassing OF hij komt verticaal de Noordzee in en dan is het "die schema's klopten toch wel".
Ik ben benieuwd, mochten de restricties daadwerkelijk opgeheven gaan worden is ook het personeel op een vrije dag per direct oproepbaar, calamiteiten-regeling.....

Er is al een notam, dat Eurocontrol verkeer accepteerd in hun Luchtgebied (Vrij vertaald) dus FL245+ maar wel op hun eigen risico

A0452/10 -
IN RESPECT OF THE CURRENT SIGMETS FOR DUTCH AIRSPACE MAASTRICHT UAC
WILL ISSUE IFR CLEARANCES FOR FLIGHTS IN THEIR AREA OF
RESPONSIBILITY. PILOTS ARE REMINDED THAT IN ACCORDANCE WITH CURRENT
SIGMETS THE AIRSPACE BELOW FL200 IS CONSIDERED TO BE CONTAMINATED
WITH VOLCANIC ASH. IFR FLIGHTS HAVE TO BE CONDUCTED AT PILOTS OWN
RISK, SHOULD THE NECESSITY OCCUR TO DESCENT BELOW FL200 DUE TO
AIRCRAFT MALFUNCTIONS.). FL245 - UNL, 17 APR 11:23 2010 UNTIL 24 APR 18:00 2010
ESTIMATED. CREATED: 17 APR 11:23 2010

Offline Discuscs

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2010, 19:17:13 »
Ze riepen net Texel radio op op de 119.300. Dhr Hartman (directeur KLM) is ook aan boord :)
BC780XLT, Icom R5, Commtel 205, Yaesu FRG100

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #7 Gepost op: 17 april 2010, 19:21:35 »
Citaat
Ik ben benieuwd, mochten de restricties daadwerkelijk opgeheven gaan worden is ook het personeel op een vrije dag per direct oproepbaar, calamiteiten-regeling.....

Dan wens ik jullie alvast veel sterkte...

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4915
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #8 Gepost op: 17 april 2010, 19:24:18 »
Citaat van: "BlackBox"
air born

Airborne.Tenzij er een baby is geboren op deze vlucht..

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
    • Aviation Digital fotografie
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #9 Gepost op: 17 april 2010, 19:25:14 »
Ben morgen vrij maar heb mijn kids nog hier, overmorgen vrij, over-overmorgen de nachtdienst in..... ik wacht het wel af, ze hebben lef deze mannen, gezien de kaartjes die we al dagen gebruiken en hanteren om het verbod te handhaven.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4915
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #10 Gepost op: 17 april 2010, 19:27:26 »
Citaat van: "fopneus"
Mijn collega's moeten nu met samengeknepen billen naar de schermen zitten te turen...

Dit gedoe is net zo nep als de Mexicaanse griep..

En waarom kon  ik gisteren en vandaag niet op 1500 ft naar EHMZ? Bah!

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
    • Aviation Digital fotografie
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #11 Gepost op: 17 april 2010, 19:30:55 »
Tuurlijk, dat gedoe is net zo nep als de Mexicaanse griep.

Die luchtinlaat en motor-schoepen van die Finse F-18 nog gezien trouwens? ... happy flying....
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4915
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #12 Gepost op: 17 april 2010, 19:35:12 »
Citaat van: "fopneus"
Tuurlijk, dat gedoe is net zo nep als de Mexicaanse griep.
Die luchtinlaat en motor-schoepen van die Finse F-18 nog gezien trouwens? ... happy flying....

Dit is Nederland, niet Finland. En antwoord eens op mijn vraag.. 'En waarom kon ik gisteren en vandaag niet op 1500 ft naar EHMZ?!'

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
    • Aviation Digital fotografie
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #13 Gepost op: 17 april 2010, 19:40:55 »
Citaat van: "Discriminator"
Dit is Nederland, niet Finland. En antwoord eens op mijn vraag.. 'En waarom kon ik gisteren en vandaag niet op 1500 ft naar EHMZ?!'

"en antwoord eens op mijn vraag"... zo zo zo... ;) dat kan vriendelijker he?

Omdat het luchtruim gesloten was, duidelijk toch?
Ministeri ëel besluit, moet je bij IVW zijn.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Toine

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #14 Gepost op: 17 april 2010, 19:41:39 »
uuuhhh, omdat uw tank leeg was???? :?
Groeten uit de Kempen!!!
AR-5000/AR-5000+/IC-R8500/ AOR-8600/785XLT
Antennes:2 x D-777 incl LNA-3000/ 2 x DX-500 / DX-one/ DA-753G