KLM705, reguliere B737.....
Mijn collega's moeten nu met samengeknepen billen naar de schermen zitten te turen...
Door met een B737 in plaats van bijvoorbeeld de PH-LAB te gaan "kijken" of het in de lucht overeenkomt met de voorspellings-modellen van de aswolk waagt KLM zich wel in een gevaarlijke hoek. Of ze zeggen "niks aan de hand" en dan is het "één schaap over de dam"-spreekwoord van toepassing OF hij komt verticaal de Noordzee in en dan is het "die schema's klopten toch wel".
Ik ben benieuwd, mochten de restricties daadwerkelijk opgeheven gaan worden is ook het personeel op een vrije dag per direct oproepbaar, calamiteiten-regeling.....
Er is al een notam, dat Eurocontrol verkeer accepteerd in hun Luchtgebied (Vrij vertaald) dus FL245+ maar wel op hun eigen risico
A0452/10 -
IN RESPECT OF THE CURRENT SIGMETS FOR DUTCH AIRSPACE MAASTRICHT UAC
WILL ISSUE IFR CLEARANCES FOR FLIGHTS IN THEIR AREA OF
RESPONSIBILITY. PILOTS ARE REMINDED THAT IN ACCORDANCE WITH CURRENT
SIGMETS THE AIRSPACE BELOW FL200 IS CONSIDERED TO BE CONTAMINATED
WITH VOLCANIC ASH. IFR FLIGHTS HAVE TO BE CONDUCTED AT PILOTS OWN
RISK, SHOULD THE NECESSITY OCCUR TO DESCENT BELOW FL200 DUE TO
AIRCRAFT MALFUNCTIONS.). FL245 - UNL, 17 APR 11:23 2010 UNTIL 24 APR 18:00 2010
ESTIMATED. CREATED: 17 APR 11:23 2010