Auteur Topic: PDW en Windows 7  (gelezen 62995 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

spy-master

  • Gast
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2010, 19:32:25 »
MMMM ik zou zeggen , geld terug.
Mijn maatje kocht ook een pc niks anders dan problemen.
Na een geheugen swap , later het mobo en toen de voeding was het wel goed.
Het was alleen ondertussen niet meer de pc die hij hebben wou.  :(

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #31 Gepost op: 18 februari 2010, 15:14:52 »
Hier nog een fijn artikel over Windows 7.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #32 Gepost op: 18 februari 2010, 16:44:22 »
Inderdaad bizar dat een systeem met 8 gig intern nog steeds niet helemaal lekker loopt  :x
Luisterspulletjes :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2010, 06:34:03 »
Nou Windows7 staat er op en PDW draait ook weer. Alleen als ik PDW afsluit en even later weer start dan moet ik steeds bij Interface de juiste instelling van de geluidskaart selecteren. Ik heb 2 geluidskaarten in de pc zitten en krijg in PDW diverse opties te zien. Per geluidskaart de opties via Line-in of via Mic. Dat zijn dan 4 opties en het lijkt wel alsof hij de geselecteerde optie niet onthoud. Of moet ik soms in het configuratiesysteem van de pc nog iets instellen bij de eigenschappen van de geluidskaarten?

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2010, 08:41:20 »
Citaat van: "Johan Beck"
Nou Windows7 staat er op en PDW draait ook weer. Alleen als ik PDW afsluit en even later weer start dan moet ik steeds bij Interface de juiste instelling van de geluidskaart selecteren. Ik heb 2 geluidskaarten in de pc zitten en krijg in PDW diverse opties te zien. Per geluidskaart de opties via Line-in of via Mic. Dat zijn dan 4 opties en het lijkt wel alsof hij de geselecteerde optie niet onthoud. Of moet ik soms in het configuratiesysteem van de pc nog iets instellen bij de eigenschappen van de geluidskaarten?

Goeden morgen Johan,
Ben niet zo goed met computers maar heb iets soortgelijks meegemaakt met Vista.
Wanneer PDW in Program Files op de C-schijf is opgeslagen zal Vista voorkomen dat de
initialisatie file (.ini) wordt overschreven.
Direkt op de C-schijf opslaan (C:pdwPDW2_53.exe) en niet in C:Program FilespdwPDW2_53.exe

I.p.v. PlanePlotter lees je PDW....
Zie ook: http://planeplotter.pbworks.com/Using+P ... dows+Vista

"As Plane Plotter needs write access to certain directories, it may be better with Windows Vista and Windows-7 to install to C:ToolsPlanePlotter rather than to C:Program FilesCOAAPlanePlotter.  This isn't a hard and fast rule, but it simplifies some directory names later.  For some functions, Plane Plotter requires write-access to its Log Files and Chart Files directories, and functions such as Open Street Mapping (the OSM button on the toolbar) will not work without write-access."

Heb met het bovenstaande veel ergenis kunnen voorkomen.
Bedankt leden van de Yahoo Plane-Ship/plotter groep !!!

Groeten: jan

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2010, 08:46:39 »
Ik heb PDW nu op de D schijf staan, zal eens kijken wat er gebeurt als ik het op C zet.

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2010, 08:53:01 »
OK.....maar zorg ervoor dat PDW niet in Program Files is opgeslagen..
Succes!!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2010, 20:52:10 »
2 maal PDW staat nu op C en werken beide probleemloos via de geluidskaart. De instellingen blijven nu wel bewaard, bedankt voor de tip Jan.

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #38 Gepost op: 22 februari 2010, 17:08:53 »
Citaat van: "Johan Beck"
2 maal PDW staat nu op C en werken beide probleemloos via de geluidskaart. De instellingen blijven nu wel bewaard, bedankt voor de tip Jan.

Bedankt voor de melding.

Gr.: jan

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #39 Gepost op: 7 maart 2010, 19:38:33 »
Tot vandaag ging alles goed. Op een gegeven moment kwamen er geen berichten meer binnen. PDW afgesloten en opnieuw gestart en de berichten kwamen weer binnen. Nu net bleef ik weer verstoken van berichten terwijl ik toch echt niks heb verandert. PDW maar weer even afgesloten en opnieuw gestart. Helaas bleven de berichten weg, wat ik ook veranderde aan de instellingen. Toen de Flexbox er maar weer even op gezet en de berichten komen weer binnen. Echter op de PDW versie met de geluidskaart als input blijft het stil.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #40 Gepost op: 7 maart 2010, 23:53:19 »
Citaat van: "Johan Beck"
Tot vandaag ging alles goed. Op een gegeven moment kwamen er geen berichten meer binnen. PDW afgesloten en opnieuw gestart en de berichten kwamen weer binnen. Nu net bleef ik weer verstoken van berichten terwijl ik toch echt niks heb verandert. PDW maar weer even afgesloten en opnieuw gestart. Helaas bleven de berichten weg, wat ik ook veranderde aan de instellingen. Toen de Flexbox er maar weer even op gezet en de berichten komen weer binnen. Echter op de PDW versie met de geluidskaart als input blijft het stil.

Dat had ik vorige week ook, nadat de pc opnieuw gestart was, verliep alles weer vlekkeloos.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #41 Gepost op: 8 maart 2010, 16:48:11 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Inderdaad bizar dat een systeem met 8 gig intern nog steeds niet helemaal lekker loopt  :x

Mijn monster is inmiddels voor de 4e x gecrascht, ik heb 'm maar teruggebracht. Hopelijk krijg ik m'n geld retour óf een andere machien.
Luisterspulletjes :)

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #42 Gepost op: 8 maart 2010, 18:48:03 »
Citaat van: "Johan Beck"
Tot vandaag ging alles goed. Op een gegeven moment kwamen er geen berichten meer binnen. PDW afgesloten en opnieuw gestart en de berichten kwamen weer binnen. Nu net bleef ik weer verstoken van berichten terwijl ik toch echt niks heb verandert. PDW maar weer even afgesloten en opnieuw gestart. Helaas bleven de berichten weg, wat ik ook veranderde aan de instellingen. Toen de Flexbox er maar weer even op gezet en de berichten komen weer binnen. Echter op de PDW versie met de geluidskaart als input blijft het stil.

Kan niets verzinnen waarom dit fout gaat Johan.
We kunnen natuurlijk moeilijk gaan doen en het gaan zoeken in allerlei software
maar het controleren van het kabeltje inclusief de connectoren naar de geluidskaart
is zeker zinvol en ik spreek uit ervaring.
Verder natuurlijk de instellingen in PDW en de juiste volume instellingen en modus van de scanner.
Weet niet of je de discriminator, earphone of external speaker van de scanner gebruikt.

Niets anders dan eerst de simpele dingen onderzoeken en van daaruit verder...

Groeten:
jan

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #43 Gepost op: 15 maart 2010, 13:28:02 »
Citaat van: "RS"
Citaat van: "Asterix900"
Wat dient men dan concreet te ondernemen om de blackbox onder Windows 7 en via de RS-poort te laten draaien?

Ik heb niet meer gedaan dan:
(...)
Slicer installeren
Opnieuw opstarten

Mijn excuses indien het een domme vraag is maar die slicer zit toch in het pdw-pakket? Moet die dan nog eens apart worden geïnstalleerd?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #44 Gepost op: 15 maart 2010, 15:42:29 »
Citaat van: "Asterix900"
Mijn excuses indien het een domme vraag is maar die slicer zit toch in het pdw-pakket? Moet die dan nog eens apart worden geïnstalleerd?

Jawel, even dubbelklikken op install.exe