Auteur Topic: Serieel PCI kaartje  (gelezen 5865 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Serieel PCI kaartje
« Gepost op: 1 augustus 2009, 17:09:08 »
Heeft iemand ervaring met PCI kaarten die twee seri ële poorten toe voegen aan het systeem? Deze zijn al te krijgen voor een paar tientjes van het merk Sweex...

Ben van plan om een nieuwe computer te bouwen en gebruik te maken van zo'n kaart, maar wil niet het risico lopen dat dat niet werkt in combinatie met bijvoorbeeld PDW.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2009, 17:18:54 »
Ik heb dat een jaartje geleden ook nog eens gedaan Remon. Nou ik had alleen maar vastlopers op mijn pc, maakte niet uit of het de pc met XP was of de pc met Win98. Ik kreeg het maar niet in orde.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2009, 17:53:14 »
O dat klinkt niet erg hoopgevend. :(

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2009, 22:47:24 »
Citaat van: "Remon"
Heeft iemand ervaring met PCI kaarten die twee seri ële poorten toe voegen aan het systeem? Deze zijn al te krijgen voor een paar tientjes van het merk Sweex...

Ben van plan om een nieuwe computer te bouwen en gebruik te maken van zo'n kaart, maar wil niet het risico lopen dat dat niet werkt in combinatie met bijvoorbeeld PDW.

Ik heb gebruik gemaakt van bovengenoemde kaart maar ik heb er maar 1 poort van gebruikt, de andere was de vaste compoort van het moederbord. Ik draaide er 2x PDW op 1x P2000 met een 4 level op de vaste poort (com 1) en 1x KPN nat3 met een 2 level op bovengenoemde kaart met al instelling in PDW/Interface/Setup bij serial port de instelling Custom en niet te vergeten onder Win98SE.
Altijd perfect gedraaid al meerdere jaren.

succes.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2009, 23:11:41 »
De Custom instelling is toch voor de geluidskaart?

Ik vraag me nu opeens af het überhaupt wel mogelijk is om twee keer PDW via de compoort te draaien op dezelfde computer... (Met Windows 2000 of XP)

exLid057

  • Gast
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #5 Gepost op: 2 augustus 2009, 00:10:29 »
Citaat van: "Remon"
De Custom instelling is toch voor de geluidskaart?

Ik vraag me nu opeens af het überhaupt wel mogelijk is om twee keer PDW via de compoort te draaien op dezelfde computer...

Ja dat kan heb ik ook twee keer compoort, of begrijp ik jou verkeerd ?

Offline Bartje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 274
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2009, 08:21:08 »
Ik heb ook een PCI card met twee extra compoorten. Geen enkel  probleem.

Tweemaal PDW draaien is ook geen probleem. Je moet dan uiteraard wel twee gescheiden PDW laten draaien en iedere PDW een eigen compoort toewijzen.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #7 Gepost op: 2 augustus 2009, 10:18:51 »
Citaat van: "Remon"
De Custom instelling is toch voor de geluidskaart?

Ik vraag me nu opeens af het überhaupt wel mogelijk is om twee keer PDW via de compoort te draaien op dezelfde computer... (Met Windows 2000 of XP)

2x PDW via de compoort (VXD)
Al jaren krijg ik verzoeken om 2x PDW via de compoort (op 1 systeem) te kunnen draaien, maar het probleem is dat de compoortdriver (in dit geval Comprt.vxd voor W98/ME) maar 1x geladen kan worden. De Slicer.sys zou wel degelijk 2x geinstalleerd moeten kunnen worden, maar om duistere redenen blijkt dit (nog) niet mogelijk. Iemand kwam met een tip om de driver Slicer.vxd, behorend bij een ander programma, te gebruiken voor de 2e compoort. Na wat testen bleek dit inderdaad mogelijk, de file is hernoemd naar Comprt2.vxd en PDW zal deze automatisch laden indien Comprt.vxd reeds geladen is. Op deze wijze moet het nu dus mogelijk zijn om 2x PDW te draaien via de compoort, maar dus alleen onder W98 of ME.

bron:http://www.gsm-antennes.nl/PDW/pdw.php?lang=nl  PDW versie 2.4

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2009, 16:01:05 »
Hmm,

Probleem is dat ik een gloednieuw systeem wil bouwen, en betwijfel dat er dan W98 (is toch weer 11 jaar oud) drivers voor bijvoorbeeld de netwerkpoort beschikbaar zijn...

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 735
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #9 Gepost op: 5 september 2009, 20:58:01 »
Voor de prijs van dat PCI kaartje koop je bij de kringloopwinkel nog systemen met standaard 2x RS232 poorten erin en op die systemen draait W98 nog perfect. Waarom zou je een heel nieuw systeem bouwen en daar nog W98 op zetten?

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #10 Gepost op: 5 september 2009, 21:28:42 »
Ik wil iets bouwen wat compact is (mini itx), wat niet al te veel stroom verbruikt en vooral stil is.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #11 Gepost op: 5 september 2009, 21:42:59 »
Citaat van: "Remon"
Ik wil iets bouwen wat compact is (mini itx), wat niet al te veel stroom verbruikt en vooral stil is.

http://www.discriminator.nl/monitoring/

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #12 Gepost op: 5 september 2009, 23:21:13 »
Die Siemens Futro's heb ik inderdaad ook naar zitten zoeken. Ze waren te krijgen op http://www.microclient.nl, maar bij de laatste batch zat geen voetje om 'm rechtop te zetten. Wegens ruimtegebrek is platleggen geen optie.

Ze zijn op het moment van dit schrijven al een ruime maand uitverkocht.

exLid057

  • Gast
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #13 Gepost op: 6 september 2009, 04:46:26 »
Heb je die compoorte nog nodig ? heb ze hier nog liggen doe er niks mee, uw zegt het maar :)

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 735
Re: Serieel PCI kaartje
« Reactie #14 Gepost op: 6 september 2009, 12:38:39 »
Citaat van: "Remon"
Ik wil iets bouwen wat compact is (mini itx), wat niet al te veel stroom verbruikt en vooral stil is.

Als je gaat zoeken word je op marktplaats en dergelijke sites doodgegooid met "verouderde" mini-itx setjes. Vaak te traag voor XP of hoger maar goed genoeg voor W98.