Auteur Topic: PDW stopt met ontvangen..  (gelezen 9184 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

PiepsoDJ

  • Gast
PDW stopt met ontvangen..
« Gepost op: 13 april 2007, 16:43:22 »
Hoi mede PDW gebruikers,

Als ik PDW aanzet dan ontvang ik alle berichten prima via mijn scanner met een discriminator uitgang.
Maar als ik PDW dan zo 4 dagen laat lopen dan stopt PDW na een tijd met het ontvangen van berichten!

Ik hoor mijn scanner nog gewoon berichten ontvangen, maar het metertje in PDW (rechts boven) slaat niet uit :o(
Ik heb al verschillende geluidskaarten in mijn "Server" gestopt, ook dat hielp niet :o(

Als ik PDW dan opnieuw start werkt hij weer gewoon prima voor de volgende 4 dagen...


Is dit een bekend probleem? Heeft een van jullie misschien een oplossing?


P.S ik gebruik:

-Windows server 2003
-Sound blaster LIVE kaart op dit moment (Als iemand een goede geluidskaart weet, vertel mij dan aub)
-Scanner met discriminator uitgang en met kabel naar geluidskaart

PiepsoDJ

  • Gast
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2007, 21:09:04 »
Iemand..?

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2007, 14:23:53 »
Ik heb het zelfde probleem, en heb ook contact met iemand die het ook heeft.

Bij mij valt PDW na ongeveer drie dagen in een dip. Deze dip kan zijn 100% CPU, een crash, of gewoon niets (als je hem aanklikt is ie ineens weg).

Volgens mijn contact (Hoi Nol :) ) ligt dit aan het gebruik van filters met commandline functie. Afhankelijk van je systeem loopt PDW daar dus op vast.

Mijn work-arround is geweest om een taak toe te voegen aan windows, die elke 3 dagen de PC reboot om 03:00. Nadeel is dat meldingen van 03:00 tot 03:05 verloren gaan.

ptwfert

  • Gast
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2007, 17:19:00 »
Ik (Nol) weet niet of het daaraan ligt maar ik heb wel geconstateerd dat als ik die optie uitzet PDW blijft draaien. Ben deze test nog eens aan het doen en zal uitkomst hier melden!

PiepsoDJ

  • Gast
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2007, 16:44:20 »
Ik heb het anders opgelost, de windows task scheduler een batch file laten uitvoeren:

Taskkill.exe /F /IM pdw.exe
start c:pdwPDW.exe


Die laat ik elke dag om 1.00 uitvoeren. Denk er wel aan om je PDW bestand naar PDW.exe te hernoemen.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2007, 19:04:18 »
Mijn computer  doet het na 1 uur al niet meer, en soms ook niet als ik heb opnieuw op start??


Waar ligt dit toch aan?

Offline ronan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2007, 08:10:23 »
Citaat van: "ikkuh"
Mijn computer  doet het na 1 uur al niet meer, en soms ook niet als ik heb opnieuw op start??


Waar ligt dit toch aan?

Op een windows XP machine P4 3200 heb ik daar ook last van maar op een oude laptop P2 266Mhz heb dat gelukkig niet.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2007, 16:47:35 »
Citaat van: "ronan"
Citaat van: "ikkuh"
Mijn computer  doet het na 1 uur al niet meer, en soms ook niet als ik heb opnieuw op start??


Waar ligt dit toch aan?

Op een windows XP machine P4 3200 heb ik daar ook last van maar op een oude laptop P2 266Mhz heb dat gelukkig niet.

Ik gebruikt speciaal een windows98 laptop, had eerst een andere dacht dat het aan die lag, maar deze nieuwere met laatste pdw software heeft het ook??


Is er niks aan te doen?

Instellingen ofzo?

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2007, 16:10:40 »
Beste Medegebruikers,

Ik heb juist hetzelfde probleem. Bij mij kan het NIET aan de ontvangst liggen want in mijn regio staat een (ASTRID) Antenne (hetzelfde als bij jullie een P2000 Antenne). Ik gebruik een blackbox data ontvanger dus GEEN scanner met discriminator uitgang! Als ik op mijn scanner een "biepje hoort" dan wijkt het wijzertje NIET uit in PDW, dus verschijnt er ook niks op mijn scherm. Elke minuut wordt er hier in Belgie een Test page verzonden maar deze ontvang ik dus ook niet op mijn scherm. Ik denk dus NIET dat het aan één of andere instelling ligt want soms werk ie normaal, maar meestal niet.
Als ik dus een melding ontvang dan "ziet" PDW deze NIET binnenkomen.

Iemand al enige oplossing gevonden?

Ik werk met PDW 2.16 MET compoort.

Jos D.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2007, 16:17:31 »
Heb je bij Options wel gekozen voor POCSAG en niet voor FLEX?

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW stopt met ontvangen..
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2007, 17:13:05 »
Excuseer heren,

Het ligt hier wel degelijk aan de ontvangst! Hier en daar ontvang ik meldingen die verminkt zijn. Ik vermoed dat de antenne in mijn regio iets mis aan het gaan is o i d.