Auteur Topic: Lichtkrant  (gelezen 72270 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: Lichtkrant
« Reactie #150 Gepost op: 30 november 2010, 21:37:49 »
Citaat van: "franky"
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "franky"
Wat betreft de lichtkrant.

Nu heb ik vandaag vernomen dat het niet mogelijk is Astrid Belgie te volgen.
Klopt dit verhaal.

Hartelijk dank voor jullie antwoordt.

Franky

Ja dat klopt. De ingebouwde ontvanger is voor het flexsysteem en in dat wordt in Belgie niet gebruikt.

Zou het in de toekomst niet mogelijk zijn om astrid ook via lichtkrant te volgen, mits enkele aanpassingen? Volgens mij moet dat toch mogelijik zijn.
Weet iemand van jullie hier iets meer van wat de mogelijkheden zijn.

Franky

Technisch gezien moet het mogelijk zijn. Vraag is of iemand dat in de markt wil zetten.
Astrid ontvangst is in Belgïe verboden.
Ik kan me voorstellen dat een bedrijf niet direct gaat investeren om een lichtkrant voor hobbyisten in de markt te brengen.
We zullen moeten afwachten wat de toekomst ons brengt.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Lichtkrant
« Reactie #151 Gepost op: 1 december 2010, 02:25:14 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Technisch gezien moet het mogelijk zijn. Vraag is of iemand dat in de markt wil zetten.
Astrid ontvangst is in Belgïe verboden.

Ja maar Hans Van Dijken heeft zijn blackbox voor ASTRID toch ook al goed kunnen slijten?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: Lichtkrant
« Reactie #152 Gepost op: 1 december 2010, 06:07:24 »
Citaat van: "Asterix900"
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Technisch gezien moet het mogelijk zijn. Vraag is of iemand dat in de markt wil zetten.
Astrid ontvangst is in Belgïe verboden.

Ja maar Hans Van Dijken heeft zijn blackbox voor ASTRID toch ook al goed kunnen slijten?

Ik heb geen idee hoeveel er echt verkocht zijn, en hoeveel hij er dacht te verkopen.
Met alle respect, maar een eenvoudig ontvangertje in een doosje is wat anders dan een goede kwalitatieve ontvanger met microprocessor.
Ik lees erg veel problemen omtrent de blackbox met ontvangst uitval.
Maar je idee is erg goed. Een tafelontvanger voor Astrid zou ook geweldig zijn voor een aantal van jullie.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Lichtkrant
« Reactie #153 Gepost op: 1 december 2010, 15:19:27 »
Ik bedoelde eerder dat Van Dijken zijn blackbox blijkbaar probleemloos kan aanprijzen op internet en versturen dus dat men ook van een lichtkrant hier niet zal wakker liggen. Als je dan zelf stelt dat het technisch mogelijk is, zie ik niet meteen een probleem  :wink:
Trouwens, met een tafelontvanger kan je geen berichten lezen.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Lichtkrant
« Reactie #154 Gepost op: 1 december 2010, 16:49:17 »
Citaat van: "Asterix900"
Trouwens, met een tafelontvanger kan je geen berichten lezen.

Heh? Ik heb er 1 naast me staan voor P2000. Werkt perfekt. Ze zijn er (nog) niet voor jullie systeem: dat is wat anders :wink:

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Lichtkrant
« Reactie #155 Gepost op: 1 december 2010, 18:11:15 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Heh? Ik heb er 1 naast me staan voor P2000. Werkt perfekt. Ze zijn er (nog) niet voor jullie systeem: dat is wat anders :wink:

Ela! Het ging hier inmiddels al wel over het prachtige Belgische systeem en ik kan met dat materiaal geen berichten lezen  :wink:
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Kuun

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Lichtkrant
« Reactie #156 Gepost op: 4 december 2010, 15:57:13 »
Vervolg probleem lichtkrant ....

Afgelopen vrijdag de lichtkrant retour ontvangen van de service afdeling. Er was inderdaad een probleem met de programmeerkabel in de lichtkrant waardoor het programmeren niet wilde lukken. Zij hebben dit hersteld, alleen hadden ze niet naar de voeding gekeken, wat ik wel gevraagd had. Deze kreeg ik dus gewoon weer defect terug. Weer contact opgenomen en zij hebben mij een nieuwe voeding gestuurd, deze vandaag ontvangen en alles werkt nu zoals het hoort. Het programmeren ging nu probleemloos en de lichtkrant hangt nu prachtig aan de muur en de meldingen komen prima binnen.

Nog bedankt voor de hulp die me hier aangeboden werd, fijn dat er hier mensen zijn die je willen helpen bij problemen, al lag het in dit geval aan de lichtkrant zelf  :D

Offline Manuel Den Braber

  • Fotograaf , Verkeersregelaar , brl medewerker , ehbo / vrijwilliger rode kruis
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Lichtkrant
« Reactie #157 Gepost op: 18 maart 2012, 17:32:46 »
hoi ik heb lichtkrant 1 regel nu heb ik hem aan een colega uitgeleen en hij kan hem niet programeeren  hij heeft verder alle stapen ondernomen straao eraf kabel aangesloten stroom erop  programeren stroom eraf  2 min  kabel eraf voor prograeren  stroom erop maar hij krijg geen melding binnen  zie foto

Offline Benjamin112

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Lichtkrant
« Reactie #158 Gepost op: 6 december 2013, 14:22:45 »
Halo ik ben ten einde raad ik heb een lichtkrant gekocht ik heb alle capcodes gewoon ingevuld maar er komen geen meldingen binnen ik heb op f4 gedrukt stekker een minuut eruit maar niks wie weet?

Offline Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 524
Re: Lichtkrant
« Reactie #159 Gepost op: 6 december 2013, 18:36:21 »
Halo ik ben ten einde raad ik heb een lichtkrant gekocht ik heb alle capcodes gewoon ingevuld maar er komen geen meldingen binnen ik heb op f4 gedrukt stekker een minuut eruit maar niks wie weet?

Pagina 9 en/of 10 van dit onderwerp misschien?

Gr.Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden