Auteur Topic: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?  (gelezen 24476 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #30 Gepost op: 7 juli 2011, 07:28:53 »
Ik vind het maar een belerend vingertje waarmee de postings hier gedaan worden, terwijl jullie dondersgoed weten waar jullie vandaan komen, uit het scanner tijdperk. Beetje zure reacties mijns inziens. Maar goed...

Vooral de online P2000-sites hebben veel verpest, niet individuele P2000-volgers.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #31 Gepost op: 7 juli 2011, 07:39:31 »
Vooral de online P2000-sites hebben veel verpest, niet individuele P2000-volgers.

De P2000 sites vind ik wel meevallen, die geven slechts weer wat er werkelijk verzonden is richting hulpverleners.
De reacties van de omstanders op b.v. brandweerspotters en vergelijkbare sites vind ik een ramp.
Die zijn vaak half of verzonnen en raken kant nog wal, dat vind ik pas vervelend.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #32 Gepost op: 7 juli 2011, 19:34:59 »
De P2000 sites vind ik wel meevallen, die geven slechts weer wat er werkelijk verzonden is richting hulpverleners.

Juist, en dat hoort niet op internet te staan.

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #33 Gepost op: 7 juli 2011, 20:18:13 »
De P2000 sites vind ik wel meevallen, die geven slechts weer wat er werkelijk verzonden is richting hulpverleners.

Juist, en dat hoort niet op internet te staan.

Daar ben ik het niet mee eens. Dat heet vrijheid van nieuwsgaring. Dat moét ten allertijden beschikbaar zijn voor derden.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #34 Gepost op: 7 juli 2011, 20:25:01 »
Daar ben ik het niet mee eens. Dat heet vrijheid van nieuwsgaring. Dat moét ten allertijden beschikbaar zijn voor derden.

En het is juist DEZE MENTALITEIT die de hobby voor anderen verziekt, ga zo door en help nog meer de vernieling in. En het dan vreemd vinden dat je zoveel tegengas krijgt. Je hebt hele fundamentele zaken totaal niet begrepen, hetgeen meteen duidelijk maakt waarom je zo loopt te klagen.

Misschien moet ik eens bij jou voor de deur komen staan, kijken of jouw draadloze netwerk wel veilig genoeg is en indien mogelijk zoveel mogelijk van jouw prive gegevens op internet plaatsen.

Dat is namelijk exact hetzelfde, maar je zult wel weer met een mooi verhaal komen om dat te ontkrachten.

Ja, de berichten worden onversleuteld verzonden. Maar NEE, dat geeft niemand het recht om andermans berichten op internet te plaatsen. Het feit dat BZK het niet interessant genoeg vindt dat zegt niet dat het is toegestaan. Nederland = gedoogland. Door daar misbruik (lees: teveel "gebruik") van te maken help je meer de vernieling in dan je denkt. Maar als je wijsheid in pacht DENKT te hebben, tsja, dan valt het natuurlijk allemaal reuze mee nietwaar?

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #35 Gepost op: 7 juli 2011, 20:45:02 »
Daar ben ik het niet mee eens. Dat heet vrijheid van nieuwsgaring. Dat moét ten allertijden beschikbaar zijn voor derden.

En het is juist DEZE MENTALITEIT die de hobby voor anderen verziekt, ga zo door en help nog meer de vernieling in. En het dan vreemd vinden dat je zoveel tegengas krijgt. Je hebt hele fundamentele zaken totaal niet begrepen, hetgeen meteen duidelijk maakt waarom je zo loopt te klagen.

Misschien moet ik eens bij jou voor de deur komen staan, kijken of jouw draadloze netwerk wel veilig genoeg is en indien mogelijk zoveel mogelijk van jouw prive gegevens op internet plaatsen.

Dat is namelijk exact hetzelfde, maar je zult wel weer met een mooi verhaal komen om dat te ontkrachten.

Ja, de berichten worden onversleuteld verzonden. Maar NEE, dat geeft niemand het recht om andermans berichten op internet te plaatsen. Het feit dat BZK het niet interessant genoeg vindt dat zegt niet dat het is toegestaan. Nederland = gedoogland. Door daar misbruik (lees: teveel "gebruik") van te maken help je meer de vernieling in dan je denkt. Maar als je wijsheid in pacht DENKT te hebben, tsja, dan valt het natuurlijk allemaal reuze mee nietwaar?

Goed, ik ben weg hier. Het was me een genoegen. Als we zo gaan beginnen, is voor mij de lol er af. Exit.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #36 Gepost op: 7 juli 2011, 22:41:39 »
Over tot de orde van de dag dan maar weer  ;D

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #37 Gepost op: 8 juli 2011, 06:25:09 »
Daar ben ik het niet mee eens. Dat heet vrijheid van nieuwsgaring. Dat moét ten allertijden beschikbaar zijn voor derden.

En het is juist DEZE MENTALITEIT die de hobby voor anderen verziekt, ga zo door en help nog meer de vernieling in. En het dan vreemd vinden dat je zoveel tegengas krijgt. Je hebt hele fundamentele zaken totaal niet begrepen, hetgeen meteen duidelijk maakt waarom je zo loopt te klagen.

Misschien moet ik eens bij jou voor de deur komen staan, kijken of jouw draadloze netwerk wel veilig genoeg is en indien mogelijk zoveel mogelijk van jouw prive gegevens op internet plaatsen.

Dat is namelijk exact hetzelfde, maar je zult wel weer met een mooi verhaal komen om dat te ontkrachten.

Ja, de berichten worden onversleuteld verzonden. Maar NEE, dat geeft niemand het recht om andermans berichten op internet te plaatsen. Het feit dat BZK het niet interessant genoeg vindt dat zegt niet dat het is toegestaan. Nederland = gedoogland. Door daar misbruik (lees: teveel "gebruik") van te maken help je meer de vernieling in dan je denkt. Maar als je wijsheid in pacht DENKT te hebben, tsja, dan valt het natuurlijk allemaal reuze mee nietwaar?

Goed, ik ben weg hier. Het was me een genoegen. Als we zo gaan beginnen, is voor mij de lol er af. Exit.

Hunter heeft alleen maar gelijk....

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #38 Gepost op: 8 juli 2011, 06:53:32 »
Hunter heeft alleen maar gelijk....

Door de bank genomen welja en als je dan stront eigenwijs bent dan moet je even naar rechts worden gericht he.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #39 Gepost op: 8 juli 2011, 08:54:50 »
Ik ben wel van mening dat iedereen ook hier zijn mening moet kunnen geven en dat andere die mening dan ook respecteren, ondanks dat deze niet gedeeld kan worden.
Het zou jammer zijn als er door een meningsverschil mensen weggaan, terwijl we hier toch allemaal lezen en sommige ook roepen om elkaar te helpen omdat we een gedeelde hobby hebben.

Veroordelen hoort hier in mijn beleving niet thuis.

Maar dit is slechts mijn mening, doe er mee wat je wilt.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Scanner

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #40 Gepost op: 8 juli 2011, 11:05:13 »
Jammer dat de hele discussie zo loopt. Het is mij ook uitertaard opgevallen geen adres meer bij de medling. Als oud-scannerluisteraar was ik heel blij dat P2000 kwam en ik de berichten met mijn aangeschafte pager kon ontvangen....

Net als vroeger met scannerluisteren is deze lol (hopelijk tijdleijk) weer weg. Niks uit sensatie, meer nieuwsgierigheid, leuk, hobby, enz. Niks om misbruik van te maken en te gaan kijken op locatie. Volgende dag lees je toch een en ander in de krant/internet, je weet nu bepaalde zaken alleen wat eerder.

Hoe dan ook, lange discussie, lang verhaal; hoop dat snel adres weer verschijnt in de melding!

Misschien heeft iemand werkzaam in de sector enig idee?

paul19622

  • Gast
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #41 Gepost op: 9 juli 2011, 18:20:10 »
Ik vind het maar een belerend vingertje waarmee de postings hier gedaan worden, terwijl jullie dondersgoed weten waar jullie vandaan komen, uit het scanner tijdperk. Beetje zure reacties mijns inziens. Maar goed...

Ik geef je daarin helemaal gelijk. In hoeverre blijft een hobby nog leuk als je toch niets meer mee mag lezen. Stop dan inderdaad met dat hele systeem dan ben je overal van af, en heb je ook dat gezeur van meelezen per internet of pager ook niet meer. Het valt mij overigens ook steeds meer op dat er hier een aantal mensen zitten die vaak de hulpdiensten gelijk geven, en of er partij voor trekken. Het lijkt soms wel dat ze er aan verdienen, of er wijzer van worden. Erg jammer want wat erwin ook al aan gaf zijn ook jullie uit het oude scanner tijdperk...

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #42 Gepost op: 9 juli 2011, 18:42:45 »
Het valt mij overigens ook steeds meer op dat er hier een aantal mensen zitten die vaak de hulpdiensten gelijk geven, en of er partij voor trekken. Het lijkt soms wel dat ze er aan verdienen, of er wijzer van worden.

Zijn 'de hulpdiensten' dan de vijand of zo? De tegenpartij die moet worden bevochten? >:( Ik ken anders genoeg mensen die beroepsmatig 'verdienen' aan 'de hulpdiensten' maar toch ook onze hobby uitoefenen en, meer zelfs, hun info (zoals CAP- of RIC-codes) ter beschikking stellen aan ons allen. Dat zijn ook maar mensen, hoor. En zij gebruiken louter de protocollen en systemen die van hogerhand worden ter beschikking gesteld. Persoonlijk ben ik trouwens de mening toegedaan dat je als luisteraar/meelezer nog altijd wat respect mag hebben voor de diensten die je beluistert. Het is spijtig om vast te stellen dat sommigen in mijn ogen een zeer verdraaide kijk hebben op de hobby, in die mate zelfs dat het volgens mij geestelijk al niet meer helemaal gezond is. Misschien wordt het tijd om een andere uitlaatklep te zoeken waarin je je niet hoeft op te jagen en te frustreren? Dat kan volgens mij immers niet de bedoeling zijn van een vrijetijdsbesteding.

Met vriendelijke groet van iemand die 'verdient aan de hulpdiensten en er wijzer van wordt'.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #43 Gepost op: 10 juli 2011, 11:34:17 »
In hoeverre blijft een hobby nog leuk als je toch niets meer mee mag lezen.

Nu ben je toch even de weg kwijt. Er is nooit een probleem geweest dat je als particulier met een pager, pdw enz berichten kon meelezen. De hulpdiensten hebben er wel een probleem mee als je ongevraagd diezelfde berichten weer over internet stuurt, twittert en wat nog meer kan. Van verschillende kanten is er al jarenlang gewaarschuwd dat dit gevolgen kan krijgen en nu dat een feit is, is de wereld te klein.....  Het zou allemaal toch niet zo'n vaart lopen en dat doen ze toch niet? Nu, je ziet het. En ja, er zitten hier mensen op het forum die aan de hulpdiensten verdienen: als leverancier, vrijwilliger of als beroeps. Wat is daar mis mee? Het zijn dezelfde mensen die jou als hobbyist dag en nacht gratis helpen met een probleem. We hebben met het schrappen van regels in een bericht niks van doen, dus boos worden op deze groep mensen is niet terecht. Onze hobby is door toedoen van anderen net zo goed naar de knoppen.

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: Geen melding details meer bij Ambu Gooi en Vechtstreek?
« Reactie #44 Gepost op: 10 juli 2011, 21:00:34 »
Idereen weet, of hoort te weten, dat dit soort vergaarde info alleen voor eigen gebruik gebruikt mag worden, en niet naar derden verspreidt mag worden. Met een mooi hedendaags woord, wordt de verspreiding nog "gedoogd". Echter als men te veel last gaat krijgen, kan men hier dingen in gaan veranderen, zodat eea. niet meer door ons als "Boeren Buiten Lui" te bekijken, dan wel te beluisteren is. Dat is ook bij de Politie oa. het geval, afgezien van technische voorruitgang in deze systemen, levert dit ook een stuk minder irritante poppenkijkers, dan wel in de weg lopers op.

Misschien kunnen we deze discussie gewoon sluiten :)
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b