Auteur Topic: Capcode  (gelezen 3352 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

MarcoP2000

  • Gast
Capcode
« Gepost op: 28 december 2008, 20:25:36 »
Misschien een domme vraag hoor maar weten wij alle capcodes eigenlijk wel ?

Ik heb namelijk een vermoeden dat er capcodes bestaan waar wij geen weet van hebben..

Anybody..?

evt. via pb.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Capcode
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2008, 22:38:30 »
Citaat van: "MarcoP2000"
Misschien een domme vraag hoor maar weten wij alle capcodes eigenlijk wel ?

Ik heb namelijk een vermoeden dat er capcodes bestaan waar wij geen weet van hebben..

Anybody..?

evt. via pb.

Hoi Marco,

Een groot aantal mensen maakt gebruik ven PDW om het P2000 netwerk mee te monitoren. Dit programma ontvangt (en dan even met uitzondering van foutjes in de ontvangst want een volle 100% kun je gewoonweg niet garanderen) ALLE uitgezonden capcodes. Er zijn (gelukkig) ook mensen die er zo fanatiek mee bezig zijn, dat alle capcodes die als " onbekend"  te boek staan identificeren en bijvoorbeeld hier op het forum verder verspreiden. Dus ik ben geneigd om te zeggen dat de codes die " wij " niet kennen, niet (meer) danwel nooit gebruikt worden.

Voorbeeldje, een brandweerofficier krijgt van de GMS-beheerder een code in zijn pager die nergens anders gebruikt wordt voor en serie testen. PDW vangt de berichten op, de gebruiker herkent de code niet en gaat op onderzoek uit. Dus zo gauw een bericht via P2000 verzonden wordt, kun je bijna met zekerheid zeggen dat er altijd wel iemand is die het opvalt!

Ik hoop dat het je zo een beetje duidelijk geworden is, zo niet, laat het maar weten, en er zijn genoeg gebruikers die hier iets over kunnen melden!

Groeten :)
Wie ik?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2008, 06:46:57 »
Citaat van: "MarcoP2000"
Misschien een domme vraag hoor maar weten wij alle capcodes eigenlijk wel ?
Ik heb namelijk een vermoeden dat er capcodes bestaan waar wij geen weet van hebben..

Uiteraard. We kunnen nooiit alles weten. Er zijn zat capcodes die wel gebruikt worden maar waar we de betekenis (nog) niet van weten en er zullen ook zat codes zijn die nog nooit gebruikt zijn en die we dus ook niet kunnen weten.

Groeten, Peter.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Capcode
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2008, 06:11:50 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "MarcoP2000"
Misschien een domme vraag hoor maar weten wij alle capcodes eigenlijk wel ?
Ik heb namelijk een vermoeden dat er capcodes bestaan waar wij geen weet van hebben..

Uiteraard. We kunnen nooiit alles weten. Er zijn zat capcodes die wel gebruikt worden maar waar we de betekenis (nog) niet van weten en er zullen ook zat codes zijn die nog nooit gebruikt zijn en die we dus ook niet kunnen weten.

Groeten, Peter.

tja zo had ik het ook kunnen omschrijven :P

Had een hoop typewerk gescheeld!
Wie ik?