Auteur Topic: Vraag PDW/ SDR sharp  (gelezen 4151 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Vraag PDW/ SDR sharp
« Gepost op: 11 juni 2021, 19:38:33 »
Hoi allen,

Ik heb dus nu zoals het lijkt wel een ontvangst op 169.650. Echter niet van die grote pieken en gekleurde blokken als dat ik hier en daar zie op google. Ook bij PDW gaat het naaldje maar tussen de eerst een de tweede bol en niet verder. Ik ontvang dus ook gen enkele melding in PDW.

In een vorig topic kreeg ik al het advies om geen Chinese rommel antenne te gebruiken ed... Maar zullen bovenstaande problemen daar aan te wijten zijn? een officiele RTL-SDR V3 blog met antenne komt deze week nog binnen, maar het is wel handig als ik überhaupt de instellingen een beetje goed heb staan.

Alvast bedankt!

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2021, 20:25:54 »
Die goedkope stickjes hebben een afwijking in de afstemming. Dit kun je instellen bij de instellingen waar je ook je gain insteld, de mijne heeft een afwijking van 45 ppm.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2021, 11:52:14 »
Sorry voor de late reactie. Ik ben aan het rommelen geweest met die ppm en kan inderdaad het eea verschuiven zodat ik in de grote pieken kom, echter die PDW ziet totaal geen enkele melding en die naald gaat maar niet verder. Zojuist een ander (duurder) blokje met een grotere antenne en nog steeds geen berichten.

Offline GayCookie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
    • GayCookie
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #3 Gepost op: 9 december 2021, 03:42:39 »
Allereerst hoop ik dat reageren op een topic over 100 dagen geen probleem kan vormen.
(Mocht dit toch al opgelost zijn, kan het misschien hulp bieden voor andere lezers)

Verder, ik ben gister flink aan het stoeien geweest met AirSpy SDR Studio en PDW, en ik merkte ook dat eerst heel stroef ging..
Maar uit eindelijk ontdekte ik dat de Bandwitdh wel breed genoeg moest zijn om het op te pikken.

Ik zelf heb geen hardware zelf nog en gebruik een externe server die publiekelijk staat (voor nu).
Dus hoe dat in zijn werk gaat met echte hardware is nog onbekend voor mij,
maar ik neem aan dat dit ook dingen zijn die je kan instellen met je eigen hardware.

Ik zelf haal een gemiddelde van 90% op PDW, waar ik soms 100% heb en soms net niet op 90% kom.

Dit is hoe mijn instellingen er op dit moment uit zien: https://upload.gaycookie.dev/Difi4/kOmeMEci83.png
Aan de linker kant kan je de radio instellingen zien en aan de rechterkant de source.

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #4 Gepost op: 9 december 2021, 06:25:16 »
Allereerst hoop ik dat reageren op een topic over 100 dagen geen probleem kan vormen.
(Mocht dit toch al opgelost zijn, kan het misschien hulp bieden voor andere lezers)

Verder, ik ben gister flink aan het stoeien geweest met AirSpy SDR Studio en PDW, en ik merkte ook dat eerst heel stroef ging..
Maar uit eindelijk ontdekte ik dat de Bandwitdh wel breed genoeg moest zijn om het op te pikken.

Ik zelf heb geen hardware zelf nog en gebruik een externe server die publiekelijk staat (voor nu).
Dus hoe dat in zijn werk gaat met echte hardware is nog onbekend voor mij,
maar ik neem aan dat dit ook dingen zijn die je kan instellen met je eigen hardware.

Ik zelf haal een gemiddelde van 90% op PDW, waar ik soms 100% heb en soms net niet op 90% kom.

Dit is hoe mijn instellingen er op dit moment uit zien: https://upload.gaycookie.dev/Difi4/kOmeMEci83.png
Aan de linker kant kan je de radio instellingen zien en aan de rechterkant de source.

filter audio uitzetten aan de rechterkant

Offline GayCookie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
    • GayCookie
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #5 Gepost op: 9 december 2021, 18:15:18 »
filter audio uitzetten aan de rechterkant

Interessant, tot nu toe zit ik redelijk op 100%!
Dankjewel voor de tip!

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #6 Gepost op: 9 december 2021, 21:21:22 »
Je houdt zo wel langdurig een Spyserver bezet. Andere mensen kunnen er dan geen gebruik van maken. Als de eigenaar van de Spyserver zelf gaat luisteren, dan kan het zomaar zijn dat hij opeens op een andere frequentie staat. Je ontvangst is dan 0%.

Offline GayCookie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
    • GayCookie
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2021, 01:44:56 »
Je houdt zo wel langdurig een Spyserver bezet. Andere mensen kunnen er dan geen gebruik van maken. Als de eigenaar van de Spyserver zelf gaat luisteren, dan kan het zomaar zijn dat hij opeens op een andere frequentie staat. Je ontvangst is dan 0%.

Wacht ik wist niet dat dat een ding was (bezet houden), dat verklaard dan wel de tag "busy" die sommige servers hebben.
Verder hoop ik niet dat ik andere van last ben en als AliExpress nou eens wat sneller zou zijn haha dan had ik me eigen antenne.
Dankjewel voor deze uitleg

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2021, 08:16:20 »
voor P2000 ben je bijna geen antenne nodig, signaal is hier knalhard.  :D
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline GayCookie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
    • GayCookie
Re: Vraag PDW/ SDR sharp
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2021, 08:35:17 »
voor P2000 ben je bijna geen antenne nodig, signaal is hier knalhard.  :D

Ja het zit hem dus in "bijna geen" haha, ik heb op moment "helemaal geen"  :P
Ik heb een simpele SDR dongle besteld met een simpele antenne erbij, dusja hoop dat genoeg is om mee te beginnen.