Auteur Topic: Pdw en Vista  (gelezen 5838 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Pdw en Vista
« Gepost op: 19 augustus 2009, 17:40:45 »
Hallo,

klein vraagje. Kennis installeerde recent de nieuwste versie van pdw op laptop met Vista OS. Na het inpluggen van de hardware (POCSAG blackbox) kwam een eerste bericht perfect gedecodeerd binnen. Dan een hele tijd niets en dan weer een bericht perfect gedecodeerd. Nu weer niets. Bij elk bericht sloeg de wijzer van pdw volledig uit en wanneer er geen berichten binnenkomen, trilt ie 'normaal'.

Wat kan de oorzaak zijn? Hij mist een hele boel berichten. De instellingen in het programma zelf lijken in orde.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Pdw en Vista
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2009, 19:09:02 »
Citaat van: "Asterix900"
Hallo,

klein vraagje. Kennis installeerde recent de nieuwste versie van pdw op laptop met Vista OS. Na het inpluggen van de hardware (POCSAG blackbox) kwam een eerste bericht perfect gedecodeerd binnen. Dan een hele tijd niets en dan weer een bericht perfect gedecodeerd. Nu weer niets. Bij elk bericht sloeg de wijzer van pdw volledig uit en wanneer er geen berichten binnenkomen, trilt ie 'normaal'.

Wat kan de oorzaak zijn? Hij mist een hele boel berichten. De instellingen in het programma zelf lijken in orde.

Doe eens F12, en vermeld de RX-waarde eens.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Pdw en Vista
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2009, 19:48:07 »
Citaat van: "RS"
Citaat van: "Asterix900"
Hallo,

klein vraagje. Kennis installeerde recent de nieuwste versie van pdw op laptop met Vista OS. Na het inpluggen van de hardware (POCSAG blackbox) kwam een eerste bericht perfect gedecodeerd binnen. Dan een hele tijd niets en dan weer een bericht perfect gedecodeerd. Nu weer niets. Bij elk bericht sloeg de wijzer van pdw volledig uit en wanneer er geen berichten binnenkomen, trilt ie 'normaal'.

Wat kan de oorzaak zijn? Hij mist een hele boel berichten. De instellingen in het programma zelf lijken in orde.

Doe eens F12, en vermeld de RX-waarde eens.

Op dit ogenblik 0,0%. Op andere ogenblikken ontvangt ie bij het inschakelen meteen een volledig bericht.  :?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Pdw en Vista
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2009, 20:14:38 »
Na het controleren van de com-poort (in- en uitpluggen) staat er opeens 100% maar geen gegevens. Telkens pdw wordt heropgestart is het weer 0% en begint het geklungel....
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline rik56

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: Pdw en Vista
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2009, 18:09:14 »
Citaat van: "Asterix900"
Na het controleren van de com-poort (in- en uitpluggen) staat er opeens 100% maar geen gegevens. Telkens pdw wordt heropgestart is het weer 0% en begint het geklungel....

Heb hier net het zelfde aan de hand Asterix, hele dagen 100% of toch ongeveer...
Wanneer ik de pc reboot krijg ik niets dan garbage op m'n scherm, rx quality schommelt dan rond de 40 %

laatste keer lukte het me om terug goede ontvangst te hebben door de slicer te verwijderen en te herinstaleren, echter brengt dit deze keer geen soelaas, uit arren moede reeds een andere scanner van een discriminator voorzien maar zelfde resultaat.

heeft u ondertussen een oplossing gevonden?

Groeten
Rik

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Pdw en Vista
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2009, 13:28:45 »
Hey Rik,

thanks voor je antwoord.

Heb pdw al tweemaal verwijderd en opnieuw geļnstalleerd. Nu geeft ie meteen de melding "Please install the Slicer driver from the install package".

Heeft iemand een idee waar je die slicer moet gaan halen?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Pdw en Vista
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2009, 15:22:02 »
Citaat van: "Asterix900"
Hey Rik,

thanks voor je antwoord.

Heb pdw al tweemaal verwijderd en opnieuw geļnstalleerd. Nu geeft ie meteen de melding "Please install the Slicer driver from the install package".

Heeft iemand een idee waar je die slicer moet gaan halen?

In de map xp_driver dan de alles kopi ėren naar je  PDW map en dan install exe installeren.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Pdw en Vista
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2009, 15:28:47 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
In de map xp_driver dan de alles kopi ėren naar je PDW map en dan install exe installeren.

En in Vista? De map vista_driver en waar is die te vinden? Wat moet je allemaal kopi ėren vanuit die map?

Sorry maar pc's zijn mijn ding niet  ;)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Pdw en Vista
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2009, 15:31:14 »
Citaat van: "Asterix900"
Citaat van: "Tom(zulu10)"
In de map xp_driver dan de alles kopi ėren naar je PDW map en dan install exe installeren.

En in Vista? De map vista_driver en waar is die te vinden? Wat moet je allemaal kopi ėren vanuit die map?

Sorry maar pc's zijn mijn ding niet  ;)

In de map van PDW zelf daar zit een map met die naam  xp_driver.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Pdw en Vista
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2009, 15:48:09 »
Tom, die map heb ik niet. Enkel de mappen Logfiles en Wavfiles. Ik heb wel een file slicer.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Pdw en Vista
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2009, 16:29:59 »
Citaat van: "Asterix900"
Tom, die map heb ik niet. Enkel de mappen Logfiles en Wavfiles. Ik heb wel een file slicer.

Misschien als zipfile.
Anders even opnieuw een PDW dowloaden er moet echt een xp_driver in zitten.
Staat deze er ergens bij "install Slicer Driver Installer" dan moet je die hebben?

Offline rik56

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: Pdw en Vista
« Reactie #11 Gepost op: 12 september 2009, 08:14:06 »
Net even de scanner aangesloten via de geluidskaart, ontvangst weer 100% gemeten in een tijdspanne van 60 minuten.

zal het hamcom modem maar in de kast laten verdwijnen.......

Groeten,
Rik

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Pdw en Vista
« Reactie #12 Gepost op: 14 september 2009, 17:50:11 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Anders even opnieuw een PDW dowloaden er moet echt een xp_driver in zitten.

Citaat van: "Tom(zulu10)"
In de map xp_driver dan de alles kopi ėren naar je  PDW map en dan install exe installeren.

Ok Tom, ik heb de file gevonden, stak in mijn prullenbak. Kan ik dit nu best kopi ėren naar de map pdw op de pc met Vista? Als ik daar dan install.exe laat draaien, moet er dan nog iets gebeuren?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Pdw en Vista
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2009, 18:11:20 »
Citaat van: "Asterix900"
Ok Tom, ik heb de file gevonden, stak in mijn prullenbak. Kan ik dit nu best kopi ėren naar de map pdw op de pc met Vista? Als ik daar dan install.exe laat draaien, moet er dan nog iets gebeuren?

daarna computer opnieuw opstarten (reboot) en dan kun je PDW opstarten en als het goed is moet het nu werken. :)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Pdw en Vista
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:52:48 »
Tom en collega's,

ik heb de XP-driver onder Vista geļnstalleerd. Hij geeft echter de logische melding dat deze driver enkel draait onder Windows 2000 en XP. Na reboot start pdw wel op maar het wijzertje beweegt niet.

Iemand enig idee hoe ik pdw onder Vista kan laten draaien?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)