Auteur Topic: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen  (gelezen 55358 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Michael

  • Gast
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #90 Gepost op: 23 juli 2007, 19:10:00 »
Citaat van: "ronan"
Justitie zou vandaag nog alle site’s die de P2000 meldingen op hun site hebben staan moeten aanschrijven om hun activiteiten te staken.
En als daar niet op gereageerd word meteen met een bezoekje vereren.
Iedereen weet nu onderhand toch wel dat je gewoon strafbaar bent .
En dan zullen er altijd komen die zeggen dat ze alles doen om bepaalde informatie afteschermen maar dan nog blijft het volgens de wet verboden.

Eerst zien, dan pas geloven  :x

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #91 Gepost op: 23 juli 2007, 21:48:25 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "ikkuh"
Zeer domme opmerking!

Dat kan. Gelukkig is dit een land met vrijheid van meningsuiting.
Maar waarom vind je dat eigenlijk?

Citaat van: "ikkuh"
Sorry moest ik echt ff kwijt.

Lucht op hè?

Waarom ik dat vind?
Nou is niet moeilijk, je hebt het over berichten aanpassen maar je weet duidelijk niet waarover je het hebt.
Het geeft een beperking voor de hulpverlener, zeker je kunt bijvoorbeeld als brandweer het adres niet meer meezenden in de toekomst omdat een stel ....... het zonodig online moeten zetten en weigeren eraf te halen.

Maar omdat jij als vrijwillige brandweerman het adres niet weet en alleen maar dat het een beknelling betreft kun je je onderweg dus vast rijden als je je naar de kazerne haast.
waardoor je niet op tijd in de kazerne bent, en dus de hulpverlening aan het slachtoffer vertraagt wordt, omdat er in dit land zonodig mensen zijn die alles online moeten zetten.
DIT IS MAAR EEN VOORBEELD.

Verder dit probleem kan ook alleen maar in een land als dit!
Géén één land zou dit toelaten, behalve hier weer.

Wij mogen blij zijn dat we zo'n soepele communicatiewet in Nederland hebben, respecteer deze dan ook!!! en hou alles voor jezelf!!!!
En wil niet altijd een stapje verder gaan.

En antwoorden van dan moet men de berichten beperken, ja dit is gewoon debiel!!!!
En stel men past de berichten nog meer aan, wie heeft er dan iets aan???
De hulpverlener wordt beperkt in zijn informatie (WAT NIET MOET KUNNEN) en als meelezer heb je er niks meer aan, dus voor hun ook de pret weg, en een duur netwerk wat niet optimaal wordt gebruikt.

Dit zijn allemaal dingen waar deze " hobbyisten" niet aan denken, maar ja verbaast me niks het gemiddelde nivo van deze mensen zal wel niet zo heel hoog liggen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21699
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #92 Gepost op: 23 juli 2007, 22:02:50 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "seppie17"
Schuif de schuld niet af naar de middelen die het mogelijk maken, dat is onzin, auto’s kunnen harder dan 120 km/h, het is de bestuurder die het gas intrapt !

Ja precies. Dus wie verstuurt hier dan de berichten?????? Dus wie moet zijn berichten aanpassen??

Maar wat moet er in jouw ogen als vrijwillig brandweerman (want dat is David, even voor de duidelijkheid voor anderen) dan aangepast worden?
Hoe kunnen berichten er nog zodanig uitzien dat jij weet waar je aan toe bent?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #93 Gepost op: 24 juli 2007, 04:25:40 »
Citaat van: "ikkuh"
Zeer domme opmerking!

Citaat van: "ikkuh"
Nou is niet moeilijk, je hebt het over berichten aanpassen maar je weet duidelijk niet waarover je het hebt.
Het geeft een beperking voor de hulpverlener, zeker je kunt bijvoorbeeld als brandweer het adres niet meer meezenden in de toekomst omdat een stel ....... het zonodig online moeten zetten en weigeren eraf te halen.

Dit zijn allemaal dingen waar deze " hobbyisten" niet aan denken, maar ja verbaast me niks het gemiddelde nivo van deze mensen zal wel niet zo heel hoog liggen.

Ho, stop. Wacht even.

We hebben het over hetzelfde want ik ben het ook eens met deze stelling.
Alleen had diegene die de berichten verzend daar meer over na moeten denken, want iedereen is bekend met het feit dat P2000 zonder enige moeite is mee te lezen en op behoorlijk wat websites op Internet mee te kijken is.
Ook ik ben tegen de online P2000 monitoren omdat het gewoonweg strafbaar is.

Nog even terugkomend op het feit dat je weet waar je aan toe bent; In principe wordt nadere berichtgeving gedaan als men uitrukt. Het is alleen maar zeer mooi meegenomen dat je al wat informatie op je pager meekrijgt.

Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "seppie17"
Schuif de schuld niet af naar de middelen die het mogelijk maken, dat is onzin, auto’s kunnen harder dan 120 km/h, het is de bestuurder die het gas intrapt !

Ja precies. Dus wie verstuurt hier dan de berichten?????? Dus wie moet zijn berichten aanpassen??

Ik denk dat ik dit even moet verklaren wat mijn gedachte gang is aangezien ik nu wordt aangevallen.

Hiermee bedoel ik:
Auto wordt gefabriceerd in de fabriek, klant koopt hem en gaat er anders mee om dan die er mee zou moeten omgaan (>120 km/u).

P2000 wordt verzonden, PDW ontvangt hetgeen wat verzonden wordt en zet het op Internet.

Is het zo een beetje duidelijker? Ik denk dat ik het anders geinterpreteerd heb als jullie.

Ik heb het even aangepast aangezien uitleg wel even op z'n plaats was.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #94 Gepost op: 24 juli 2007, 13:03:32 »
Citaat van: "Daaf"
We hebben het over hetzelfde want ik ben het ook eens met deze stelling.
Alleen had diegene die de berichten verzend daar meer over na moeten denken, want iedereen is bekend met het feit dat P2000 zonder enige moeite is mee te lezen en op behoorlijk wat websites op Internet mee te kijken is.

Sorry, maar dat is nogal de omgekeerde wereld. Omdat "bekend is dat de berichten online staan" moet men de inhoud van de berichten maar aanpassen zodat 'derden' er vervolgens minder kwaad mee kunnen? Nee, de akties door derden moeten worden aangepakt.

Als jij elke dag door een donker steegje moet fietsen en je wordt daar steevast in elkaar gebeukt door een stel laveloze junks, moet jij dan maar een alternatieve route gaan kiezen? Of zou het beter zijn als het probleem bij de bron wordt aangepakt? Zou toch wat zijn als je buurman zou zeggen "Als je daar niet zou fietsen, dan wordt je ook niet in elkaar gebeukt".

Groeten, Peter.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #95 Gepost op: 24 juli 2007, 16:19:53 »
Citaat van: "ikkuh"
Maar omdat jij als vrijwillige brandweerman het adres niet weet en alleen maar dat het een beknelling betreft kun je je onderweg dus vast rijden als je je naar de kazerne haast.
waardoor je niet op tijd in de kazerne bent, en dus de hulpverlening aan het slachtoffer vertraagt wordt, omdat er in dit land zonodig mensen zijn die alles online moeten zetten.DIT IS MAAR EEN VOORBEELD.

Dan gebruikje wel een heel erg dom voorbeeld, en slaat helemaal nergens op. Voor jaren terug werden wij gepiept zonder gesproken woord, toen wisten wij ook helemaal niets totdat we op de kazerne aankwamen.

En toen kwamen wij er ook zonder dat de hulpverlening"vertraging" opliep.

En waarom moet ik een adres weten om op tijd in de kazerne te komen?????

En dat wilde ik ff kwijt.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #96 Gepost op: 24 juli 2007, 16:26:59 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Dan gebruikje wel een heel erg dom voorbeeld, en slaat helemaal nergens op. Voor jaren terug werden wij gepiept zonder gesproken woord, toen wisten wij ook helemaal niets totdat we op de kazerne aankwamen.

Tsja vandaag de dag biedt de techniek natuurlijk veel meer mogelijkheden. Nu kun je wel voorzien worden van aanvullende informatie, maar moeten de meldkamers dat dan maar niet doen omdat 'derden' hier misbruik van maken?

Groeten, Peter.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #97 Gepost op: 24 juli 2007, 16:35:17 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "vuurvreter63"
Dan gebruikje wel een heel erg dom voorbeeld, en slaat helemaal nergens op. Voor jaren terug werden wij gepiept zonder gesproken woord, toen wisten wij ook helemaal niets totdat we op de kazerne aankwamen.

Tsja vandaag de dag biedt de techniek natuurlijk veel meer mogelijkheden. Nu kun je wel voorzien worden van aanvullende informatie,

Klopt helemaal, maar toen bestond het "Gesproken woord" ook al, maar was het een bewuste keuze dit niet te gebruiken.

Citaat van: "hunter"
maar moeten de meldkamers dat dan maar niet doen omdat 'derden' hier misbruik van maken?

Groeten, Peter.

Tja, als je met vertrouwelijke gegevens omgaat, moet je je uiterste best doen om dit vertrouwelijk te houden. Zeker in deze tijd, en hebben ze dan helemaal niets geleerd uit het verleden? gezien de huidige stand van de techniek enz enz.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 736

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #99 Gepost op: 27 juli 2007, 23:49:15 »
Beste mensen,

Inmiddels zijn er regios in nederland die bezich zijn om aan de p2000 melding pc gegeven in de voertuigen te koppelen, of te wel wat er o.a. in Kennemerland gebeurd is dat de melding met straat/huisnummer tbv het aanvalsplan van de tankautospuit/OvD/HOvD word gebruikt, zo als brandkraan, gevaarlijke stoffen.
(http://www.brandweerbeverwijk.nl) Beteft inbouw boord pc's.

Dus als de melding van de p2000 binnen komt in het uitrukkende voertuig zoek de boord pc alle gegeven uit wat men daar van nodig heeft en dan een andere opmerking....

In Kennemerland is er een behoorlijke algemeene reactie van brandweer personeel...geen adres vermelding, prima komen we gewoon niet ter plaatse!

Ooit is er namelijk een idee geweest om gewoon prio 1/2/3 te geven en verder niets, maar inmiddels is wel bekend dat met dan niet wat er nu gebeurd soms herhaald alarm mag afgeven maar dat nog x keer herhalen...

Enige oplossing is om idd de online website minimaal via justitie te someren om de adressen van de blijf van mijn lijf huizen zo danig te maken , bv afkorting van pand, want straat maakt niet uit.

Ik weet dat hier in kennemerland 1 van de panden al met een andere naam word aangegeven en hier is het dan ook niet af te lijden dat het een "blijf van mijn lijf huis is". De betreft ergens in Noord Kennemerland.
Meer zal ik daar niet over zeggen. Ook voor de veiligheid van de vrouwen.

Mvg Hans Peter

exLid057

  • Gast
Re: Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #100 Gepost op: 28 juli 2007, 00:00:32 »
Citaat
adres vermelding, prima komen we gewoon niet ter plaatse!In Kennemerland is er een behoorlijke algemeene reactie van brandweer personeel...geen

Deze uitspraak lijk me echt sterk, op de meldkamer maken ze wel uit hoe het gebeurt, ben je er niet mee eens, zal het denk ik wel einde brandweer voor je zijn.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #101 Gepost op: 28 juli 2007, 08:47:28 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat
adres vermelding, prima komen we gewoon niet ter plaatse!In Kennemerland is er een behoorlijke algemeene reactie van brandweer personeel...geen

Deze uitspraak lijk me echt sterk, op de meldkamer maken ze wel uit hoe het gebeurt, ben je er niet mee eens, zal het denk ik wel einde brandweer voor je zijn.

Ik begrijp je reactie maar er zijn nu al onderlinge problemen binnen de korpsen waar door de meldkamer steeds vaker moet her oproepen omdat er op spoed meldingen niet word gerageerd en waar ik woon heeft men al een ernstig te kort aan personeel en 1 van de oudere eigenlijk meer en deel slaap ook met regelmaat door het geluid van de pager heen, maar even on toppic,  kijk maar eens op de website http://www.brandweerbeverwijk.nl en dan bij nieuws over de tankautospuiten daar zit een filpje achter van de meldkamer, die centralist heeft mij het e.e.a. in der tijd al uitgelecht dat idd de adresering van alarm weergave ook voor de pc kopplling in voertuigen word gebruikt maar ze kunnen bij voor beeld ook de melding anders maken, zonder weer gave van het adres zoals:  PRIO 1 MARCK  SHARP & DOHME BV #103# WAARDERWEG 39 HAARLEM 744 753 565.

Zo word het nu weer gegeven maar als je dus de naam weg haalt kan de pc aan bord van een voertuig volstaan met  #103# voor de info en personeel wil als ze naar de inzet gaan wel weten waar dus een melding die de blijf van mijn lijf huizen veilig zou kunnen stellen is: PRIO 1 WAARDERWEG 39 #103# HAARLEM  744 753 565.

Zou denk ik "de "oplossing zijn...

En om even terug te komen op de opmerking einde brandweer, ze hebben hier al zeer ernstige problemen met bezettingen waar door ze een tijd geleden over dag voor een automatische brandmelding (betrof een zorgcentrum waar al een keer het een en ander in brand had gestaan) moesten her oproepen en daar na gelijk maar de beroeps bezetting van de buur gemeente hadden gealarmeerd....dus leuk die opmerkingen maar ik zie nu al vaak problemen, en een vriend van me, van 1 van de ploegen van het kops gaf al toe dat ze proberen die problemen op te lossen......maar wegens reorganisatie, zo als noord-holland noord nu spring bemanning heeft zijn ze hier nog lang niet aan toe.

Of te wel er gaan net iets meer mensen uit dan er inkomen en vaak hebben mensen ook werk buiten de gemeente overdag waar door ze overdag niet beschikbaar zijn en dan nog je baas die wel even wil weten waar je heen bent, het bedrijf leven heeft steeds meer  problemen met het geen personeel weg wil kunne als de pieper gaat.

En als ze echt geen adres wilde geven hadden ze ook gewoon nummeric pagers kunnen aanschaffen waar alleen 01/02 of 03 in kleine schermpje staat dan zou p2000 totaal overbodig opgezet zijn.
Hadden ze gewoon kpn semafoon net kunnen gebruiken.........

En als er nu nog mensen komen die een p2000 pager kopen voor bv hun werk als fotograaf voor een bedrijf dan kunnen ze weer perfect op onze site terecht voor de code informatie.

Mvg Hans Peter

Bericht aangepast door moderator. Gehele zinnen volledig in hoofdletters is niet toegestaan.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #102 Gepost op: 28 juli 2007, 08:59:16 »
Citaat van: "Hans Peter"
En als ze echt geen adres wilde geven hadden ze ook gewoon nummeric pagers kunnen aanschaffen waar alleen 01/02 of 03 in kleine schermpje staat dan zou p2000 totaal overbodig opgezet zijn.
Hadden ze gewoon kpn semafoon net kunnen gebruiken.........

Via de KPN-semafoonnetten kun je ook prima alfanumerieke berichten versturen hoor.

In de offertefase van C2000 is aangeboden om van ERMES gebruik te maken als pagingnetwerk voor de hulpdiensten. Dat voldeed volgens de overheid echter niet eisen van betrouwbaarheid en oproeptijden.

Rene

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #103 Gepost op: 28 juli 2007, 12:34:27 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Hans Peter"
En als ze echt geen adres wilde geven hadden ze ook gewoon nummeric pagers kunnen aanschaffen waar alleen 01/02 of 03 in kleine schermpje staat dan zou p2000 totaal overbodig opgezet zijn.
Hadden ze gewoon kpn semafoon net kunnen gebruiken.........

Via de KPN-semafoonnetten kun je ook prima alfanumerieke berichten versturen hoor.

In de offertefase van C2000 is aangeboden om van ERMES gebruik te maken als pagingnetwerk voor de hulpdiensten. Dat voldeed volgens de overheid echter niet eisen van betrouwbaarheid en oproeptijden.

Rene

Klopt Rene, maar ik droeg in dit stukje eigelijk een oplossing voor waar bij de de naam van de instelling gewoon niet meer zou hoeven te worden weer gegeven en de rest wel, volgens bij en vele bij de brandweer de oplossing....... ;)

Mvg Hans Peter

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 736
Re: Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #104 Gepost op: 28 juli 2007, 13:05:20 »
Citaat van: "Hans Peter"
Klopt Rene, maar ik droeg in dit stukje eigelijk een oplossing voor waar bij de de naam van de instelling gewoon niet meer zou hoeven te worden weer gegeven en de rest wel, volgens bij en vele bij de brandweer de oplossing....... ;)
Mvg Hans Peter

Als er maandag om 12.00 uur een lijst ingaat met codes van objecten, dan staat diezelfde maandagavond rond 18.00 uur de lijst wel ergens online. Idee goed, uitvoering klote, was hetzelfde met de codes die CPA's vroeger gebruikten in sommige regio's.

Zinloze aktie dus.