Auteur Topic: Slechte signaalsterkte  (gelezen 1705 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline tdpove3

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Slechte signaalsterkte
« Gepost op: 10 mei 2023, 20:42:43 »
Iemand die weet hoe signaalsterkte versterkt kan worden. Meldingen komen goed binnen via USB, maar signaalsterkte fluctueert heel erg bij opstart PDW waardoor geen meldingen binnenkomen: schommelt tussen 70-85%.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Slechte signaalsterkte
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2023, 09:51:27 »
Gebruik je een scanner met discriminator aansluiting en level2 modem?

Offline tdpove3

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Slechte signaalsterkte
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2023, 13:54:43 »
Klopt!

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Slechte signaalsterkte
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2023, 19:14:35 »
Dan kun / hoef je niks te beïnvloeden.
Dit is een normaal verschijnsel, wanneer hij heel kort aanstaat, heeft een minimale / kortstondige storing/ruis heel veel invloed. Na enkele minuten zie je deze invloed niet meer.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Slechte signaalsterkte
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2023, 21:10:03 »
Officieel is het percentage wat ik er destijds in heb gebouwd niet gerelateerd aan de signaalsterkte maar aan de biterrors. Hoe meer biterrors (decodeerfouten), hoe lager het percentage. Met de juiste middelen moet 100% of in elk geval 99% prima haalbaar zijn. Dit hangt echt van veel factoren af, zoals ontvanger (wel/geen discriminator), soort modem/geluidskaart en hoe PDW presteert op de "nieuwere" operatingsystemen. Het is destijds geschreven ten tijde van XP. Ik verwacht dat vooral de USB interfaces daar minder moeite mee zullen hebben maar de seriele interfaces durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • PC5L
Re: Slechte signaalsterkte
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2023, 08:48:25 »
Ik had die lage percentages ook wel eens. De kabel van de discriminatoruitgang naar de line-in van de PC liep langs heel veel stroom- netwerk- en coaxkabels. Sinds ik die kabel nu vrij heb gemaakt van die spaghetti heb ik geen problemen meer.