Auteur Topic: PDW 2.13 stopt spontaan  (gelezen 29417 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2006, 09:23:43 »
Citaat
http://www.lullsoft.com/

Wat een naam......
Leen

Bally86

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2006, 12:23:39 »
Ik draai momenteel met Reboot Buddy 2.1 werkt zeer makkelijk. Toch nog bedankt voor je reactie

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #32 Gepost op: 13 januari 2006, 12:45:54 »
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om met Windows Taakplanner een programma te stoppen, en weer te starten. Hiermee hoeft niet het hele systeem down en up gehaald te worden.

husky

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #33 Gepost op: 17 januari 2006, 22:40:42 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Voederbietel"
Ik heb hier al vanaf het begin (Mei 2005) ongeveer hetzelfde probleem, na 2 a 3 dagen stopt PDW er spontaan mee, PDW afsluiten en opnieuw starten en het probleem is op dat moment verholpen.

Vreemd hoor, het lijkt wel alsof de driver ontladen wordt of dat PDW de driver niet meer ziet ofzo. Ik heb even wat testjes ingebouwd waarbij er indien de driver ontladen wordt "Driver ontladen?!" in de blauwe titelbalk verschijnt. De mensen die de genoemde problemen ondervinden mogen mij even via email benaderen om dit uit te testen...

Citaat van: "Voederbietel"
Waarbij gemeld moet worden dat er, ondanks de geluidskaart ipv Hamcommodem, nagenoeg geen foutieve of verminkte berichten binnenkomen.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik vroeger (voordat ik het zelf had geprobeerd) de geluidskaart verafschuwde en dit ook niet onder stoelen of banken stak. Een geluidskaart is immers geen modem. Je kunt het aangeboden (data)geluid wel analyseren en daar eentjes en nulletjes uit toveren, maar het zou nooit zo goed kunnen werken als een stukje hardware wat hier specifiek voor ontworpen is.

Enige tijd geleden ben ik toch maar even gaan proberen en vandaag de dag kan ik melden dat de geluidskaart (bij mij) betrouwbaarder werkt dan de compoort (zowel 2-level als 4-level). De compoort geeft meer missers en verminkingen dan de geluidskaart. Helaas heb ik momenteel de geluidskaart even voor andere doeleinden in gebruik en heb ik dus weer even een wat mindere ontvangst als gevolg van het decoderen via de compoort :(

Groeten, Peter.

Sorry voor de lange quote, maar ik heb het zelfde probleem met de geluidskaart versie.

Ik ondervind na een aantal dagen het zelfde probleem, ik upload een lokaal bestand vanuit PDW2.13-fullLogfiles naar de website hier onder genoemd.

Ik heb PDW inmiddels op een andere machine geïnstalleerd ( P3 733Mhz. 256 Mb. int Win.XP Prof Zonder Sp2 ) die geen andere taken heeft , maar ondervind het zelfde probleem als op de “oudeâ€

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2006, 17:48:34 »
Ik zit met hetzelfde probleem husky, hier windows xp home sp2 i.c.m flexbox. Ik ontvang wel veel berichten goed maar als het drukker wordt heel veel fouten in de tekst en ook mis ik meldingen die op bepaalde capcodes binnen zouden moeten komen maar die komen dan op 2029568 binnen. En ik vind 2029568 zowiezo een zeer rare code omdat hier heel veel verschillende meldingen uit het hele land op komen. Dus ik kan op die code ook niet filteren.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2006, 18:17:24 »
Citaat van: "maikelv"
Ik zit met hetzelfde probleem husky, hier windows xp home sp2 i.c.m flexbox. Ik ontvang wel veel berichten goed maar als het drukker wordt heel veel fouten in de tekst en ook mis ik meldingen die op bepaalde capcodes binnen zouden moeten komen maar die komen dan op 2029568 binnen. En ik vind 2029568 zowiezo een zeer rare code omdat hier heel veel verschillende meldingen uit het hele land op komen. Dus ik kan op die code ook niet filteren.

Dat is een dynamische groepscode die door het netwerk voor (in principe) elke groepsoproep wordt gebruikt. Alle codes worden zegmaar "ingepakt" en als groep via 2029568 verzonden.

Groeten, Peter.

Olaf

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #36 Gepost op: 23 februari 2006, 18:27:44 »
Hallo,

Ook hier zijn er problemen met PDW. Prima programma, maar eens in de zoveel tijd (kan varieren van 3 uur tot een hele dag) slaat hij vast. Een reboot is nodig om het programma dan weer werkend te krijgen. 't Systeem draait op Windows 98 SE. Dient in principe alleen voor PDW dus er zijn geen andere programma's die voor problemen kunnen zorgen.

Heb in het register het truukje met betrekking tot het Power Management al toegepast maar dat had een averechts effect: vastlopers om de anderhalf tot twee uur.

Iemand nog idee ën?

Gr. Olaf.

Offline Stefan uit 8terberg

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 252
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #37 Gepost op: 23 februari 2006, 19:05:57 »
Citaat van: "Olaf"
Iemand nog idee ën?

bij mij draaien diverse pc's met allen win 98 se .
zij staan al maanden aan zonder 1 x vast te lopen.
dus ik heb eigenlijk geen idee

stefan
No Farmers , No Food

Olaf

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #38 Gepost op: 26 februari 2006, 12:52:57 »
Probleem lijkt opgelost met de 2.14 :)

Edit: toch niet....

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2006, 15:40:41 »
2.14 doet het in ieder geval een stuk beter dan 2.13.
Momenteel 2.14 al 5 dagen lopen, en is nog steeds niet gestopt.
2.13 loopt er langs, en deze is inmiddels al 2x gestopt.
Zal melden wanneer 2.14 stopt.

husky

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2006, 22:35:14 »
Citaat van: "roger1965"
2.14 doet het in ieder geval een stuk beter dan 2.13.
Momenteel 2.14 al 5 dagen lopen, en is nog steeds niet gestopt.
2.13 loopt er langs, en deze is inmiddels al 2x gestopt.
Zal melden wanneer 2.14 stopt.

Nou Roger ik kom precies het omgekeerde tegen, dus de logica is helaas ver te zoeken.

Ik heb op mijn server PC 2.13 en 2X 2.14 draaien, en sinds ik 2.14 geïnstalleerd heb (c.a. 2 weken geleden) is 2.13 niet meer vastgelopen terwijl 2.14 op de soundkaart al 2x maal is gestopt.
Ook draait er nog een 2.14 i.c.m. de Flexbox op , en deze draait nog, tot nu toe   :)   , maar maakt nog even veel fouten als met 2.13.  :(  ( zie flexbox problemen).

Ik heb de indruk dat het ook nog wat te maken zou kunnen hebben met de gebruikte hardware ?  :?

Ondoorgrondelijk.......

HUSKY

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #41 Gepost op: 15 maart 2006, 18:43:53 »
PDW loopt bij mij ook niet vast, maar er ontstaan op enig moment geen leesbare teksten meer, maar per RIC code een vreemde tekenreeks.

Overigens is na ca. 6 dagen PDW 2.14 ook gestopt met het juist decoderen van de gegevens. Toch een forse verbetering t.o.v. 2.13, die het maar 3 dagen goed bleef doen.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #42 Gepost op: 15 maart 2006, 20:03:23 »
Citaat van: "roger1965"
PDW loopt bij mij ook niet vast, maar er ontstaan op enig moment geen leesbare teksten meer, maar per RIC code een vreemde tekenreeks.

Heb ik ook gehad, het begon met een paar foutjes in de teksten en langzamerhand werd dat steeds meer totdat er geen leesbaar bericht meer was. Nieuwe versie geinstalleerd, echter hetzelfde resultaat. De PC even rebooten bleek bij mij uiteindelijk het "wondermiddel"....
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #43 Gepost op: 15 maart 2006, 21:33:56 »
Het programma sluiten en opnieuw starten is bij mij ook voldoende.

Olaf

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #44 Gepost op: 30 maart 2006, 19:37:00 »
hallo,

ik denk dat ik het probleem van het spontaan stoppen heb gevonden.
elke keer als ik een spaarlamp aan zet in de nabijheid van de scanner stopt pdw.
dus een elektrische puls van de starter van de spaarlamp veroorzaakt de storing.

wie heeft hier ook last van?

Olaf