Auteur Topic: PDW slaat geen filters op?  (gelezen 8733 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
PDW slaat geen filters op?
« Gepost op: 22 december 2015, 09:14:39 »
Hallo,

na veel geklooi het voormekaar gekregen dat ik ook PDW kan draaien icm een rtl-dongel, leuk!

probleem: ik kan maar 1 filter invoeren in PDW, die werkt ook naar behoren. Alleen zodra ik een tweede wil invullen slaat hij deze gewoon niet op zodra ik op opslaan druk. ook het direct aanpassen van de filters.ini werkt niet (PDW start dan gewoon helemaal niet op)

Wat ik graag zou willen zijn de Capcodes van de Brandweer in Hoogeveen erin zetten, en die van de Lifeliners. Deze heb ik al gevonden hier op het foruum.
Waar ik mensen zie met 19K filters moet zoiets kleins toch gewoon werken? of ik doe iets gruwelijk fout. ik weet dan alleen niet waar :( :(
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2015, 19:44:14 »
probleem: ik kan maar 1 filter invoeren in PDW, die werkt ook naar behoren. Alleen zodra ik een tweede wil invullen slaat hij deze gewoon niet op zodra ik op opslaan druk. ook het direct aanpassen van de filters.ini werkt niet (PDW start dan gewoon helemaal niet op)

Direct aanpassen kan wel, maar dan moet je weten waar je mee bezig bent :)

Even heel simpel; als je nu het ene bestaande filter kopieert en plakt (gewoon CTRL-C / CTRL-V) en dan aanpast naar jouw behoeven? Zelf voer ik ook nooit nieuwe codes in, ik kopieer altijd een bestaande zodat de meeste settings al goed staan.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2015, 19:46:31 »
Werkt ook niet, ik krijg dan niet twee keer hetzelfde filter zoals je zou denken. Dan krijg ik de melding of ik een Back-up file wil gebruiken. Ook als ik de capcode aanpas die erin staat lijkt het alsof filters.ini crashed want ook dan vraagt hij om ren Back-up.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2015, 19:49:13 »
Werkt ook niet, ik krijg dan niet twee keer hetzelfde filter zoals je zou denken. Dan krijg ik de melding of ik een Back-up file wil gebruiken. Ook als ik de capcode aanpas die erin staat lijkt het alsof filters.ini crashed want ook dan vraagt hij om ren Back-up.

Heel erg vreemd. kun je mij die filterfile eens sturen op pdw.hunt apenootje gmail.com ?

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2015, 19:52:16 »
Komt eraan zodra ik thuis ben, sta nu op de boogschietbaan 🏼
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2015, 21:20:59 »
Werkt ook niet, ik krijg dan niet twee keer hetzelfde filter zoals je zou denken. Dan krijg ik de melding of ik een Back-up file wil gebruiken. Ook als ik de capcode aanpas die erin staat lijkt het alsof filters.ini crashed want ook dan vraagt hij om ren Back-up.

Heel erg vreemd. kun je mij die filterfile eens sturen op pdw.hunt apenootje gmail.com ?

je hebt mail
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2015, 10:24:47 »
Na wat heen en weer mailen met peter, en een nachtje laten draaien heb ik het nu weer aan de praat :) krijg de meldingen van Brandweer Hoogeveen en de lifeliners binnen, inclusief de kleur en evt geluidje laten afspelen.

En dan kom je er later pas achtrer dat de Lifeliner in mijn gebied neit op P2000 zit, en hetzelfde geldt voor alle ambulancediensten. (in het weekend zit ik aan de uitrijroute van ziekenhuis bethesda, dus alles komt hier dan langs  :( )

Peter, bedankt,er mag een slotje op dit topic.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21589
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2015, 14:12:20 »
En dan kom je er later pas achtrer dat de Lifeliner in mijn gebied neit op P2000 zit, en hetzelfde geldt voor alle ambulancediensten.

Tja dat had je natuurlijk na kunnen zien op onze huismonitor http://www.p2kflex.frankieplankie.nl/

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2015, 14:24:00 »
Had er nooit aan gedacht, ging er vanuit dat ze alle 4 wel via p2000 zouden gaan. Maar nu net waar ik zit gebruiken ze het niet.

Maargoed, ik heb alle codes van onze brandweer erin staan, en dat is waar het me eigenlijk om ging
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2015, 22:53:16 »
Goed om te horen dat het nu toch werkt :) Succes ermee!

Offline Keesvisser

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2020, 15:56:30 »
Wat was de oplossing, want ik heb hetzelfde probleem, maar dan kan ik maximaal 2 filters maken. Ctrl C + Ctrl V werkt ook niet.

opabert

  • Gast
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2020, 21:27:50 »
Na ruim 20 jaar PDW op PC gezet,  zou graag maar 2 flex,  pagers willen monitoren  en de rest willen blokken
ergens ver verleden iets met wildcards  *   deze keer ben beetje te lui om in te lezen  :)

Is 2 pagers mogelijk ?

Of bestaan er goedkope flex pagers waar 2 tot 4 nummers in kunnen ?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2020, 06:51:30 »
Of bestaan er goedkope flex pagers waar 2 tot 4 nummers in kunnen ?

Flex pagers zijn doorgaans 16 CAP-codes of een veelvoud hiervan, maar je kunt de overige 14 gewoon leeglaten, of desnoods uitzetten.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2020, 06:53:23 »
Na ruim 20 jaar PDW op PC gezet,  zou graag maar 2 flex,  pagers willen monitoren  en de rest willen blokken
ergens ver verleden iets met wildcards  *   deze keer ben beetje te lui om in te lezen  :)
Is 2 pagers mogelijk ?

Links boven reject aanvinken?
Blokt ie bij wildcard niet alle codes, ook al geef je er 2 wel in?

opabert

  • Gast
Re: PDW slaat geen filters op?
« Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2020, 12:37:17 »
bedankt  voor tip PDW heb heel lang niet gebruikt ga eens kijken
En mobitex,  


Wil tijdelijk paar nieuwe gebruikers volgen,  
Die pagers,  mag niet veel kosten.......  zoek iets goedkoop
altijd zelfde liedje met die gasten   haha :)  ;)