Auteur Topic: advies gevraagd: SDRplay RSP1A of een 'echte' scanner  (gelezen 9296 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline scanniepeter

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
Re: advies gevraagd: SDRplay RSP1A of een 'echte' scanner
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2018, 17:07:38 »
in UNO software
Configuratie / setup Scherm helemaal Links bovenaan
RFGAIN REDUCTION 2e of 2e streepje beetje schuiven zie je de ruisvloer omhoog gaan
Klik daarna in dat zelfde scherm op het knopje OPT
Select INPUT
SDRPLAY

Zover was ik al, FM omroepzenders kan ik ontvangen.
De SDRPlay werkt dus.

Maar de ontvangst valt tot nu toe tegen.
Ik ga ervan uit dat dit het hoogst haalbare is.

Offline SDRnerd

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: advies gevraagd: SDRplay RSP1A of een 'echte' scanner
« Reactie #31 Gepost op: 21 december 2018, 12:18:44 »
Voor de SDRuno zit er een update aan te komen waar een scannerfunctie is geïntegreerd. Dit word dan de versie 1.3x. Wanneer is onbekend daar het development team niet in zijn kaarten wil laten zien om druk te vermijden van buitenaf.

Trouwens, de RSP1a is gevoeliger dan een Airspy en een Uniden bc125 en werkt nog beter met een Comet DJ130N discone i.p.v. een Diamond X50 op frekwenties buiten de 2m en 70 cm amateurbanden. Heb deze ook en nog een Diamond X5000 die zelfs 4 meter hoger opgesteld staat dan de discone. De discone wint het steeds van de X50 en de X5000 buiten de ham banden.

good luck
SDRnerd
Icom IC-R30, Bearcat UBC125XLT, Drake R8, Elad FDM-S2, RSP1a, RSPduo, Airspy, Icom IC-7300, Kenwood R600, Retevis RT95, Baofeng 5+, TYT MD380, Sangean-909X, XRdata-808

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: advies gevraagd: SDRplay RSP1A of een 'echte' scanner
« Reactie #32 Gepost op: 21 december 2018, 15:18:51 »
Ik heb sinds een paar weken de RPS2.
Wauw, gelijk de RTL sticks weggedaan.
Gevoeliger, selectiever, 10MHz spectrum, minder drift (eigenlijk geen), veel minder snel overstuurd met de buitenantennes.

Toegegeven, niet zo goed als een dedicated apparaat (scanner/porto), maar zeker niet slecht. Heel erg blij mee.

Offline SDRnerd

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: advies gevraagd: SDRplay RSP1A of een 'echte' scanner
« Reactie #33 Gepost op: 21 december 2018, 16:43:48 »
De RSP1a is zelfs nog beter dan de RSP2, welke ik verkocht na beide een paar weken simultaan te laten lopen. Met een beetje opleg is de RSPduo aangekocht met op een haar na identieke resultaten dan de RSP1A. Het voordeel is dat er 2 tuners in zitten die in diversity kunnen werken eens de SDRuno is aangepast. Niet echt iets voor een scannerforum, op de dubbele tuner na dan welke meer simultane virtual receivers aankunnen.
Icom IC-R30, Bearcat UBC125XLT, Drake R8, Elad FDM-S2, RSP1a, RSPduo, Airspy, Icom IC-7300, Kenwood R600, Retevis RT95, Baofeng 5+, TYT MD380, Sangean-909X, XRdata-808