Auteur Topic: Gebruik scanner in Amerika  (gelezen 1443 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline boonens

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Gebruik scanner in Amerika
« Gepost op: 21 december 2021, 14:15:17 »
Binnenkort verwacht ik weer wat tijd door te brengen in de VS en zal dan ook wat militaire vliegvelden aandoen (in NV, AZ en CA). Weet een van jullie of het gebruik van een scanner voor het luisteren naar mil luchtvaart legaal is / gedoogd wordt? Mijn ervaring is dat je fotograferend in de landing / langs het hek nog wel eens op een bezoekje kan rekenen van bijv. politie. Uiteraard houd ik het dan graag gezellig en kan ik discussies of inbeslagname missen als kiespijn  ;)

Ik heb zelf uiteraard al even het internet afgestruind maar alles wat ik vind gaat over het luisteren naar civiel. Ik lees wel wat berichten van Amerikanen die luisteren naar militair verkeer, maar dan vanuit de veiligheid van het eigen huis. Alvast bedankt!
UBC125XLT met Diamond RH-771 & Diamond MR-77B (auto)

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Gebruik scanner in Amerika
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2021, 16:16:23 »
Verenigde Staten van Amerika:
 Gaat U binnenkort naar de Verenigde Staten en denkt er over om Uw scanner mee te nemen, informeer dan eerst eens op onze site: us scanner laws. Deze Amerikaanse klant houdt zelf een website bij met aktuele informatie.
 Hier vindt U informatie omtrend de wetgeving over het gebruik van scanners in de diverse staten.

Offline boonens

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Gebruik scanner in Amerika
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2021, 22:31:30 »
Bedankt voor je reactie! Dat ziet er gunstig uit v.w.b. de staten waar ik het langste zal zijn  ;D
UBC125XLT met Diamond RH-771 & Diamond MR-77B (auto)