Auteur Topic: Hallo!  (gelezen 3860 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tommy2812

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Hallo!
« Gepost op: 27 april 2018, 09:34:31 »
Hallo,

ik ben Tommy, 40 jaar uit België. Tegenwoordig woonachtig te Keerbergen maar afkomstig uit Muizen bij Mechelen.
Iets meer dan 20 jaar geleden was ik zeer actief op de CB band, mijn roepnaam was toen Stoney. Met een heel grote groep vrienden maakten we toen een kanaal onveilig (kanaalnummer spijtig genoeg vergeten). Elk weekend deden we bijna mee met de vossenjacht die vertrok vanop de parking van de GB (nu Carrefour) in Mechelen. Bij de echte wedstrijden in de buurt waren we toen meestal ook van de partij. In die tijd had ik toen na heel lang sparen ook mijn eerste scanner gekocht bij Jacobs in Breda. Een Uniden Bearcat UBC3000 XLT.
In die tijd kon je nog alles beluisteren, politie brandweer etc... Ik herinner me nog goed dat ik een melding binnenkreeg van de politie van Mechelen dat er een lijk zou drijven in de Dijle vlakbij waar ik woon, ik sprong toen direct op mijn fiets en was meer dan een kwartier voor de politie en brandweer ter plaatse.
Het was toen ook nog mogelijk om mobilofoons af te luisteren. Meermaals gesprekken kunnen beluisteren van mannen die hun vrouw aan het bedriegen waren... Good times :-)

Een kleine twee weken geleden begon het weer te kriebelen om de luchtvaartband af te luisteren en toen heb ik de Bearcat van onder het stof gehaald. Tot mijn verbazing werkte hij  nog perfect. Ik vond hem alleen wat groot en lomp en dan ben ik na meer dan twintig jaar nog maar eens naar Jacobs in Breda geweest en me een Icom IC-R6 scanner gekocht.
Die kleine modellen van Icom bestonden volgens mij 2O jaar geleden ook al maar waren toen nog onbetaalbaar voor mij. In de zoektocht naar frequenties ben ik dan op dit forum terecht gekomen.

Ik vind het wel spijtig dat het niet meer mogelijk is om de hulpdiensten te beluisteren, maar daar is niks aan te doen. Ik hoop dat er voldoende alternatieven zijn.


Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Hallo!
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2018, 12:05:11 »
Hallo vanuit Brussel,

De radioamateurs op de repeater van Zaventem zijn s'morgens en 's avonds vrij actief, en zo leer je nog het een en ander bij.

Scanner Brussels

Offline Scanknurft

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Hallo!
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2018, 16:09:28 »
Hallo Tommy
Welkom en hoop dat je het naar de zin zult hebben met luisteren
Ik ben ook weer begonnen met luisteren
Veel plezier

Offline Tommy2812

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Hallo!
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2018, 16:19:26 »
Hallo vanuit Brussel,

De radioamateurs op de repeater van Zaventem zijn s'morgens en 's avonds vrij actief, en zo leer je nog het een en ander bij.

Scanner Brussels

En op welke frequentie kan ik die dan vinden? 438.650, 439.175? Via google vind ik wel wat info maar geen idee of die verouderd is of niet...
Nog een klein vraagje, indien ik gesprekken van de radio amateurs op een repeater wil volgen, welke frequentie moet ik dan beluisteren? Indien ik logisch nadenk zou ik zeggen dat ik enkel de downlink moet beluisteren, maar geen idee of dit correct is. Of moet ik beide frequenties beluisteren?

Offline 1kilowatt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Hallo!
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2018, 17:28:15 »
Tommy Welkom en veel plezier !!

Charles-98

  • Gast
Re: Hallo!
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2018, 17:58:19 »
Hallo vanuit Brussel,

De radioamateurs op de repeater van Zaventem zijn s'morgens en 's avonds vrij actief, en zo leer je nog het een en ander bij.

Scanner Brussels

En op welke frequentie kan ik die dan vinden? 438.650, 439.175?

Ik denk dat 439.175 de juiste frequentie is waarop je de radioamateurs kan horen.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Hallo!
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2018, 20:58:36 »
Hoi Tommy,

Welkom op het scannerforum.

Veel luisterplezier!

Groeten van Michel
Groeten van Michel

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Hallo!
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2018, 09:07:24 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Hallo!
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2018, 07:28:12 »

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 233
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: Hallo!
« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2018, 11:42:05 »
Welkom  :)
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter / Conmar SLR350N. Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482