Poll

Maak je gebruik van de buffer in de zoekfunctie

Ja
5 (16.1%)
Nee
26 (83.9%)

Totaal aantal stemmen: 28

Poll gesloten: 14 november 2008, 07:10:36

Auteur Topic: PDW Find Filter (poll)  (gelezen 4420 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
PDW Find Filter (poll)
« Gepost op: 15 oktober 2008, 06:18:50 »
Beste mensen,

Ik ben bezig met wat aanpassingen aan het Find Filter venster(tje), maar loop steeds tegen een bepaald punt aan wat bepaalde dingen nogal ingewikkeld maakt. Destijds bij de introductie van dit venster wilde ik het -natuurlijk- zo mooi en uitgebreid mogelijk doen en bij het niet gebruiken van "Search While Typing" zal de zoektekst/code in een buffer komen te staan waardoor je later eerdere zoekteksten terug kunt halen. Zelf heb ik dit eigenlijk nooit gebruikt en via deze weg vraag ik mij af of iemand dat zou missen? Eigenlijk ben ik er geen voorstander van om dingen te verwijderen, maar als het gebruik ervan nihil is dan zou het bepaalde zaken wat gemakkelijker maken...

Groeten, Peter.

Offline hamateur

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2008, 09:56:51 »
Het 'Search while typing' heb ik ook nooit gebruikt, ik zal het dus waarschijnlijk niet missen als het er niet meer in zit.

Online Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 524
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2008, 10:33:23 »
Peter,

Gezien het aantal filters en het zoeken van aan bepaalde capcode...... laat deze mogelijkheid alstublieft bestaan, maak er ALTIJD gebruik van! :)

Groet uit Assen
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:08:41 »
Citaat van: "Bert"
Peter,

Gezien het aantal filters en het zoeken van aan bepaalde capcode...... laat deze mogelijkheid alstublieft bestaan, maak er ALTIJD gebruik van! :)

Groet uit Assen

Ik vind het geen probleem. De capcodes moeten toch al numeriek oplopend staan en iedereen die regelmatig rommelt in z'n filterfile kent ook de opbouw. Ondanks dat m'n file bijna 15000 regels kent, kan ik elke cap zonder veel tijdverlies vinden. Ik gebruik hem dus nooit.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:14:29 »
Citaat van: "Bert"
Gezien het aantal filters en het zoeken van aan bepaalde capcode...... laat deze mogelijkheid alstublieft bestaan, maak er ALTIJD gebruik van! :)

Het gaat dus om het buffer van eerdere zoekopdrachten, niet om de zoekfunctie zelf.

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2008, 10:47:04 »
Citaat van: "hunter"
Eigenlijk ben ik er geen voorstander van om dingen te verwijderen, maar als het gebruik ervan nihil is dan zou het bepaalde zaken wat gemakkelijker maken...

Nu moet ik mezelf niet teveel gaan tegenspreken, maar gezien het grote overwicht aan NEE-stemmers denk ik dat het vervallen van het buffer geen groot gemis zal zijn. Hier komt wel iets anders voor in de plaats, bij het zoeken, al dan niet "while wyping" verschijnt direkt het aantal hits voor die betreffende code of tekst. Maar om dan maar meteen op "while typing" in te haken, ik begin me nu (het buffer komt te vervallen) af te vragen in hoeverre het niet handig is om "Search While Typing" als keuzemogelijkheid te verwijderen en deze gewoon "onder de motorkap" altijd aktief te hebben. Wat zou het nadeel kunnen zijn dat hij al begint te zoeken terwijl je nog tikt? Volgens mij kan dat alleen maar voordelen hebben omdat je dan misschien halverwege met tikken kunt stoppen omdat PDW het dan wellicht al gevonden heeft. Ik had die keuzemogelijkheid er bewust ingebouwd om het buffer alleen te laten gebruiken indien die optie uit stond en er dus "volledige" zoekteksten (of codes) moesten worden ingevoerd. Aangezien het een komt te vervallen kan het ander volgens mij ook vervallen?

Tenzij iemand met goede argumenten komt waarom hij/zij graag zou willen dat PDW niet begint met zoeken tijdens het tikken???

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #6 Gepost op: 27 oktober 2008, 17:31:32 »
Citaat van: "hunter"
Tenzij iemand met goede argumenten komt waarom hij/zij graag zou willen dat PDW niet begint met zoeken tijdens het tikken???

Via email waarschuwde iemand mij dat dit automatische zoeken wellicht vertragend zou kunnen werken op oudere/langzamere computers. Ik heb zelf geen mogelijkheden om dit te testen, dus als iemand van mening is dat zijn PDW-systeem onder de categorie oud/traag valt, laat het dan even weten zodat we een en ander wellicht even kunnen testen.

Groeten, Peter.

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #7 Gepost op: 5 november 2008, 22:09:15 »
Citaat van: "Bert"
Peter,

Gezien het aantal filters en het zoeken van aan bepaalde capcode...... laat deze mogelijkheid alstublieft bestaan, maak er ALTIJD gebruik van! :)

Groet uit Assen

Hier idem dito  ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #8 Gepost op: 5 november 2008, 22:15:38 »
Citaat van: "maikelv"
Citaat van: "Bert"
Gezien het aantal filters en het zoeken van aan bepaalde capcode...... laat deze mogelijkheid alstublieft bestaan, maak er ALTIJD gebruik van! :)

Hier idem dito  ;)

Van jullie beiden begrijp ik niet wat je nou precies bedoelt. Wat gebruik je en wat moet er blijven bestaan???

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #9 Gepost op: 8 november 2008, 14:25:56 »
Citaat van: "hunter"
Van jullie beiden begrijp ik niet wat je nou precies bedoelt. Wat gebruik je en wat moet er blijven bestaan???

Aarde aan Maikel???

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: PDW Find Filter (poll)
« Reactie #10 Gepost op: 9 november 2008, 21:31:12 »
Citaat van: "hunter"
buffer  waardoor je later eerdere zoekteksten terug kunt halen.

Hier doelde ik op Peter  ;)