Auteur Topic: vraagje  (gelezen 3146 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

jefke12

  • Gast
vraagje
« Gepost op: 12 juli 2008, 17:54:19 »
hallo,
deze voormiddag zat ik mee te lezen op men astrid-blackbox data-ontvanger,toen ik plots
een geschreven tekst binnen kreeg , op ge past u word gevolgt op men pdw scherm.

men vraagje is nu kan ik echt gevolgt worden tijdens lezen van geschreven teksten.

MVG jefke 12.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2008, 18:28:45 »
Neem maar van mij aan dat het bangmakerij is en iedereen dit bericht heeft ontvangen. Waarom zullen ze je vooraf waarschuwen, zodat je je spullen kunt verstoppen zodat ze niks vinden bij een inval?

Technisch gezien moet het wel mogelijk zijn, met het principe van de radardetector-detector of de nazi methodes uit de Tweede Wereldoorlog om mensen met een radio op te sporen...

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2008, 20:33:46 »
Hoeveel vermogen zou zo'n lokale oscilator op zijn middenfrequentie eigenlijk uitstralen? En dan zou de opspoororganisatie rekening moeten houden met alle middenfrequenties van alle scanners... en zo heel veel false positives krijgen van legale ontvangers en zo.

Dus technisch zou het wellicht kunnen, maar of het praktisch ook kan... ik betwijfel het.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2008, 21:01:58 »
Citaat van: "elsinga"
Hoeveel vermogen zou zo'n lokale oscilator op zijn middenfrequentie eigenlijk uitstralen? En dan zou de opspoororganisatie rekening moeten houden met alle middenfrequenties van alle scanners... en zo heel veel false positives krijgen van legale ontvangers en zo.

Dus technisch zou het wellicht kunnen, maar of het praktisch ook kan... ik betwijfel het.

De lokale oscillator zendt niet op de middenfrequentie, maar op de ontvangstfrequentie +/- de middenfrequentie. Met zo'n 1-10 mW. En of het praktisch kan? Op deze manier werden Russische spionnen tijdens de koude oorlog gelokaliseerd - http://www.five.org.uk/security/mi5org/spycatcher.htm :

'Particularly interesting is MI5's invention code-named RAFTER, which is used to detect the frequency a radio receiver is tuned to, by tracing emissions from the receiver's local oscillator circuit. RAFTER was used against the Soviet embassy and consulate in London to detect whether they were listening in to A4-watcher radios. Wright also used this technique to try to track down Soviet "illegals" (covert agents) in London who received their instructions by radio from the USSR. '

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2008, 19:39:47 »
Kun je deze melding even helemaal plaatsen?