Auteur Topic: Toonsquelch code vraagje  (gelezen 4269 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Toonsquelch code vraagje
« Gepost op: 4 oktober 2007, 20:00:59 »
Nu ik een tijdje ook alle gebruikte TQ's bijhou valt het op dat bepaalde code's vaak gebruikt worden en andere zelden.
Een populaire tq is bijvoorbeeld 162.2, deze komt hier zeer vaak voor, terwijl andere nooit gebruikt worden (bv 199,5)
Ik neem aan de het Agentschap Telecom deze TQ-codes toewijst, of gaat dat anders? En werken sommige TQ's misschien beter dan andere?

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Toonsquelch code vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2007, 21:06:30 »
In principe is het "hoe hoger de frequentie, hoe sneller hij werkt" (in mili seconden), maar ook hoe groter de kans op een "brom".
Het gebruik staat een ieder vrij en iedereen mag zelf kiezen.

Succes,
Ron

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Toonsquelch code vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2007, 11:54:44 »
Ga maar eens kijken hoevaak je 110,9 tegen komt.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Toonsquelch code vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2007, 16:29:35 »
Dus de gebruikte tq wordt bepaald door de leverancier en/of gebruiker van de apparatuur?
(Voor de goede orde ik heb het hier over prof. spul waarvoor een vergunning vereist is)
Zo af en toe zijn 2 bedrijven op dezelfde freq én met dezelfde tq te horen:
bv. de beveiliging van de PTA (cruise-ship terminal) en een bouwbedrijf iets verderop. En het Slotervaartziekenhuis gebruikt hetzelfde relais én tq als een havenbedrijf die dan ook regelmatig over dat relais te horen is :?
Dat de hogere tonen minder vertraging geven had ik al eens uitgevonden met een Kenwood UBZ portootje.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Toonsquelch code vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2007, 17:51:15 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Dus de gebruikte tq wordt bepaald door de leverancier en/of gebruiker van de apparatuur?
(Voor de goede orde ik heb het hier over prof. spul waarvoor een vergunning vereist

De leverancier stelt dat in, rekening houdend met andere gebruikers op dezelfde frequentie. Bij bouwwerken worden vaak algemene portofoonfrequenties gebruikt en heeft men de keuze om een andere TQ te kiezen op een andere kanalen stand. Alles is voorgeprogrammeerd en de gebruiker kan en mag dat zelf niet veranderen.
Mvg,
Leen