Auteur Topic: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000  (gelezen 11943 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Brian

  • Gast
Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Gepost op: 19 augustus 2007, 18:45:24 »
Is er iemand die een goede en betrouwbare berichtgeving heeft over de overname van Politie Rotterdam-Rijnmond van analoog naar C2000?
Als ik het goed zeg word het systeem al deels gebruikt. Maar de algehele stap is nog niet bekend.

Ik hoorde dat het deze maand over zou kunnen zijn. Het punt is alleen dat ik deze info. inmiddels al jaren zo hoor.
Het heet niet voor niks C ''2000''

Ik hoor het dus graag. Of iemand die een link heeft over de laatse vorderingen; graag!


Mvg,

Brian

Michael

  • Gast
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2007, 22:16:04 »
Wat ik heb gehoord (aan de hand van dit forum) zal het analoge scanner van Rotterdam Rijnmond voorbij zijn en op C-2000 gaan per 1 september.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2007, 23:31:44 »
1 september 2007 gaat de stekker er definitief uit. Heb het nu al uit zoveel hoeken gehoord ook vanuit de MK.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C200
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2007, 11:49:29 »
Citaat van: "Brian"
Is er iemand die een goede en betrouwbare berichtgeving heeft over de overname van Politie Rotterdam-Rijnmond van analoog naar C2000?
Als ik het goed zeg word het systeem al deels gebruikt. Maar de algehele stap is nog niet bekend.

De overname of de overgang? Het systeem wordt inmiddels voor 99,9% gebruikt, vrijwel alles wat jij hoort is digitaal, hetzij gekoppeld aan de oude analoge kanalen. Porto's die ruizend wegvallen net als vroeger zul je niet meer horen, ruis bestaat immers niet in digitale communicatie (net als bij GSM). Het gebeurt nog weleens dat analoog om wat voor reden dan ook tijdelijk wordt afgekoppeld waardoor het even doodstil is. De eenheden zelf merken er echter weinig van, daarom vraag ik me ook af waarom analoog nog meedraait, is er nog analoge apparatuur in gebruik???

Groeten, Peter.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2007, 12:35:47 »
De ME op 170 MHz gebruikt weer analoog, maar dat staat niet gekoppeld met C2000.
Mvg,
Leen

Brian

  • Gast
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C200
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2007, 12:37:53 »
Hunter,

Analoog word door een aantal eenheden nog wel gebruikt. Vooral bij de SpoPo (Spoorwegpolitie) komt het nog wellis voor dat de desbetreffende agent niet kan communiceren op het digitale netwerk.

Naar mijn idee is voor de rest bijna iedereen voorzien van digitale porto's.
Over het algemeen de Nokia's.

We gaan zien of het er 1 sept. uit gaat. Ben benieuwd, maar ik denk dat de kans groot is!


Mvg,
Brian

Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Brian"
Is er iemand die een goede en betrouwbare berichtgeving heeft over de overname van Politie Rotterdam-Rijnmond van analoog naar C2000?
Als ik het goed zeg word het systeem al deels gebruikt. Maar de algehele stap is nog niet bekend.

De overname of de overgang? Het systeem wordt inmiddels voor 99,9% gebruikt, vrijwel alles wat jij hoort is digitaal, hetzij gekoppeld aan de oude analoge kanalen. Porto's die ruizend wegvallen net als vroeger zul je niet meer horen, ruis bestaat immers niet in digitale communicatie (net als bij GSM). Het gebeurt nog weleens dat analoog om wat voor reden dan ook tijdelijk wordt afgekoppeld waardoor het even doodstil is. De eenheden zelf merken er echter weinig van, daarom vraag ik me ook af waarom analoog nog meedraait, is er nog analoge apparatuur in gebruik???

Groeten, Peter.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2007, 16:28:25 »
naast porto algemeen, werken er ook nog diverse districts porto's in Rijnmond . Ik neem aan dat deze dan ook buiten gebruik worden gesteld.

groeten......  John R

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2007, 20:57:26 »
Citaat van: "Leen Ansems"
De ME op 170 MHz gebruikt weer analoog, maar dat staat niet gekoppeld met C2000.
Mvg,
Leen

De Me gebruikt weer analoog. Elders lees ik dat brandweer Utrecht weer analoog gaat werken. Vreemd hoor, voor een netwerk wat volgens onze Grote Leiders beter dan perfect is.........

Michael

  • Gast
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2007, 21:57:21 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Citaat van: "Leen Ansems"
De ME op 170 MHz gebruikt weer analoog, maar dat staat niet gekoppeld met C2000.
Mvg,
Leen

Elders lees ik dat brandweer Utrecht weer analoog gaat werken. Vreemd hoor, voor een netwerk wat volgens onze Grote Leiders beter dan perfect is.........

En de bron is...?

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1726
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2007, 22:24:39 »
Citaat van: "Michael"
Citaat van: "Edwin Edeling"
Citaat van: "Leen Ansems"
De ME op 170 MHz gebruikt weer analoog, maar dat staat niet gekoppeld met C2000.
Mvg,
Leen

Elders lees ik dat brandweer Utrecht weer analoog gaat werken. Vreemd hoor, voor een netwerk wat volgens onze Grote Leiders beter dan perfect is.........

En de bron is...?

Weer analoog gaan is misschien wat ruimhartig uitgedrukt.....gaat alleen om onderlinge communicatie op locatie van inzet.
Groet,
MarcD

Offline Carl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2007, 18:10:50 »
Mijn zwager werkt bij korps Rotterdam-Rijnmond , en ze hebben een memo gekregen dat het inderdaad 1 september over is.
Jammer ik zal het echt missen.

MarcoP2000

  • Gast
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #11 Gepost op: 1 september 2007, 09:25:05 »
Het is inderdaad stil geworden vanaf 06.00..

De MK heeft in die laatste minuut de scannerluisteraars nog wel even bedankt voor alle samenwerking.
Wel netjes vindt ik..

Jammer maar helaas..het is echt over nu..
Hoewel ik er zeker van ben dat ook hier wel weer een oplossing voor komt..

De tijd zal het zeggen..

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #12 Gepost op: 1 september 2007, 10:25:02 »
Iemand de laatste woordjes opgenomen?
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #13 Gepost op: 1 september 2007, 10:26:36 »
Citaat van: "Jeroen..."
Iemand de laatste woordjes opgenomen?

http://www.112diensten.nl/Politie%20Rot ... ericht.mp3

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Algehele overname Politienetwerk Rott-Rijnmond naar C2000
« Reactie #14 Gepost op: 1 september 2007, 11:15:09 »
Voor een ieder, de politie Amsterdam is nog steeds te volgen via de scanner (voor hoe lang nog dat weet ik niet ).

Met vriendelijke groeten, Henk Limburg