Auteur Topic: Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT  (gelezen 8370 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

ShippingRotterdam

  • Gast
Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT
« Gepost op: 30 juli 2007, 20:48:11 »
De titel klopt misschien niet helemaal, ik snap namelijk wel hoe ik vanaf de scanner kan opnemen. Maar nu komt de vraag; ik wil bijvoorbeeld de scanner zo instellen dat deze maar drie kanalen opneemt als er bijvoorbeeld spraak op is. Is dit mogelijk? En hoe kan ik dat instellen?

Gert Jan

  • Gast
Re: Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2007, 20:50:12 »
Citaat van: "ShippingRotterdam"
De titel klopt misschien niet helemaal, ik snap namelijk wel hoe ik vanaf de scanner kan opnemen. Maar nu komt de vraag; ik wil bijvoorbeeld de scanner zo instellen dat deze maar drie kanalen opneemt als er bijvoorbeeld spraak op is. Is dit mogelijk? En hoe kan ik dat instellen?

Bij de 780xlt is dat in ieder geval wel mogelijk, daar kan je elk kanaal toewijzen aan de taperecorderuitgang, of dat bij de 9000xlt ook zo is zou ik niet weten.

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • COMSPEC
Re: Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2007, 20:56:05 »
Citaat
En hoe kan ik dat instellen?

De andere op Lock-out zetten misschien? ;)
Bye.
Sigint.
"Monitoring till 12 GHz"

ShippingRotterdam

  • Gast
Re: Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2007, 20:57:27 »
Citaat van: "Sigint"
Citaat
En hoe kan ik dat instellen?

De andere op Lock-out zetten misschien? ;)
Bye.
Sigint.

Ik ga het eens proberen, bedankt voor de tip. Ik vroeg dit omdat ik niet de gehele nacht naar de scanner zit te luisteren. Als er bijvoorbeeld een schip in nood is wil ik dit graag terughoren. Dus vandaar mijn vraag ;)

Gert Jan

  • Gast
Re: Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2007, 21:13:28 »
Citaat van: "ShippingRotterdam"
Citaat van: "Sigint"
Citaat
En hoe kan ik dat instellen?

De andere op Lock-out zetten misschien? ;)
Bye.
Sigint.

Ik ga het eens proberen, bedankt voor de tip. Ik vroeg dit omdat ik niet de gehele nacht naar de scanner zit te luisteren. Als er bijvoorbeeld een schip in nood is wil ik dit graag terughoren. Dus vandaar mijn vraag ;)

Oooow bedoel je dat, dat is makkelijk man, maak een aparte scanbank aan voor de kanalen die je horen wilt en laat die 's nachts scannen.

Offline BerendBotje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • https://www.qrz.com/db/PC4K
Re: Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2007, 21:35:54 »
De 9000 heeft aan de achterkant een AUX (RCA tulp chassis) aansluiting.
Per kanaal kan de functie RECORD ingesteld worden dmv de AUX toets. Wanneer er een station ontvangen wordt op een ingesteld kanaal zal er een "potentiaal vrij" contact gemaakt worden op de AUX aansluting. Een tape recorder met remote aansluiting kan op deze manier "bestuurd" worden. Een beetje ouderwets maar dus wel mogelijk.

Eenvoudiger is in elkgeval de lock-out optie die eerder genoemd is in combinatie met bijvoorbeeld RecAll.  ;)
IC7300 - FT818ND - MD380 - 3500XLT

ShippingRotterdam

  • Gast
Re: Geluid opnemen vanaf UBC9000XLT
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2007, 21:37:18 »
Oke bedankt voor jullie reacties. Ik zal het morgen eens uitproberen.