Auteur Topic: PDW naar WhatsApp  (gelezen 19954 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #15 Gepost op: 19 september 2015, 00:19:40 »
Zal komend weekend eens kijken welke code ik heb gebruikt, was met PHP maar een paar regels en op de achtergrond draait continu een Telegram CLI. Inderdaad een ander nummer gebruiken, liefst van een prepaid kaartje ofzo.

Waarom zou je continu een CLI laten draaien? Luister je ook naar berichten?

Ik denk dat je het beste gewoon een app kan gebruiken voor push berichten. Zijn voor iOS en Android meerdere beschikbaar. Dit lijkt me fijner dan dat ze binnenkomen in whatsapp. Plus je zit met een onofficiële api te werken dus zou zo ineens voorbij kunnen zijn.

Zie hierboven ergens. Het gaat meer om de hobby en het controleerbaar maken. Ik ben begonnen met PDW omdat ik een vertaalscript voor Twitter wilde maken, van bijv "P1 WONINGBRAND etc etc" naar "Brandweer met spoed naar woningbrand in etc etc" dit is aardig gelukt maar nooit echt doorgevoerd omdat het nogal wat werk is om bij te houden (structuur van alarmeren verandert nog al eens) en dit soort dingen maken (helaas) niet mijn baan is.

Het voordeel van alarmeren in een Whatsappgroep is dat je direct kan gaan praten over wie er gaat rijden. En daarnaast stopt je mailbox met vollopen bij wat grotere alarmeringen (vinkje, ja ja).
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2015, 01:05:48 »
Waarom zou je continu een CLI laten draaien? Luister je ook naar berichten?

Omdat ik zo'n 100 Telegram berichten per uur verstuur. Dan is het helemaal niet interessant om iedere keer opnieuw verbinding te maken, en de CLI is hartstikke licht.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #17 Gepost op: 19 september 2015, 13:04:00 »
Waarom zou je continu een CLI laten draaien? Luister je ook naar berichten?

Omdat ik zo'n 100 Telegram berichten per uur verstuur. Dan is het helemaal niet interessant om iedere keer opnieuw verbinding te maken, en de CLI is hartstikke licht.

Eens. Dat is iets meer dan ik verwacht had.  ;D
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #18 Gepost op: 21 september 2015, 03:11:04 »
Jups, gebruik het ook gewoon als simpele monitoring richting desktops waar Telegram op draait.

https://github.com/vysheng/tg
https://github.com/zyberspace/php-telegram-cli-client

Is mijn combi ;) Bij mij draait dat in een centraal scriptje wat meldingen ontvangt vanuit vele kanalen, maar je kan dat ook in een simpel PHP-scriptje dauwen wat je via GET aanspreekt natuurlijk.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #19 Gepost op: 5 november 2015, 09:04:43 »
Ok even een twist. Ik doe tegenwoordig een deel van het beheer van de p2kflex monitor. In die monitor was al een WhatsApp API geïntegreerd maar er was nog wat werk te verzetten om het goed werkend te krijgen. Gisteren, toen alles redelijk op de rit leek te zijn knalde WhatsApp eruit, geen verbinding meer. WhatsAppApi.WhatsApp.CONNECTION_STATUS.DISCONNECTED is de status. Probleem is dat wij niet de eigenaar zijn van het betreffende nummer en deze misschien is afgesloten? Bij het bellen naar het nummer hoor ik de voicemail, wat aan geeft dat het nog wel bestaat?? Misschien is er iets verlopen. Nog even gekeken en ik zie tevens deze melding staan "Login failed, reason: not authorized". De vraag is nu even of dat een WA issue is of iets met het nummer? Wat kan ik doen om te testen??

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #20 Gepost op: 5 november 2015, 21:49:21 »
Het ligt per definitie aan Whatsapp, men controleert niet en kan niet controleren of een nummer actief is. Waarschijnlijk moet je "gewoon" nieuwe tokens ophalen, maar dat kan dus niet zonder toegang tot dat nummer.

Heb zelf meerdere Whatsapp-accounts met al lang verlopen nummers. Enige andere wat ik kan bedenken is dat je een blokkade hebt gekregen, of een ander heeft het nummer gebruikt om een account te activeren.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #21 Gepost op: 6 november 2015, 10:16:44 »
Ok, nieuw kaartje halen dus, kan gewoon prepaid zijn lijkt mij? Zat eerder te denken aan een data-abonnementje maar het gaat natuurlijk helemaal niet door de lucht, hmmm :)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #22 Gepost op: 6 november 2015, 10:31:00 »
kan gewoon prepaid zijn lijkt mij?

Tip: Simyo. Tegoed onbeperkt houdbaar, mits je eens in de 6 maanden een sms verstuurt, belt of opwaardeert. Je krijgt een paar weken tevoren ook een melding via e-mail dat je tegoed anders verloopt.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #23 Gepost op: 6 november 2015, 22:47:51 »
Ok, nieuw kaartje halen dus, kan gewoon prepaid zijn lijkt mij? Zat eerder te denken aan een data-abonnementje maar het gaat natuurlijk helemaal niet door de lucht, hmmm :)

Het gaat puur om het nummer. In Nederland moet het een 06-nummer zijn, meer eisen zijn er niet. Ik heb het voor een niet-regiogebonden projectje ook wel eens gedaan met een US-nummer van Localphone.com, ging prima als je bij het activeren even kiest voor het krijgen van een code van een belstemmetje in plaats van per SMS.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #24 Gepost op: 7 november 2015, 08:34:12 »
Klopt, en het 06-nummer hoeft ook niet meer actief te zijn om Whatsapp te kunnen blijven gebruiken. Ik heb 2 jaar whatsapp gebruikt op een tablet onder een nummer waarvan ik het abonnement al lang niet meer had.
.
Is natuurlijk wel jammer voor de gene die dat nummer krijgt als het opnieuw wordt uitgegeven, maar het nummer is slechts voor eenmalige verificatie.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #25 Gepost op: 7 november 2015, 15:00:42 »
Voor zover ik weet raak jij je registratie kwijt als deze opnieuw wordt gedaan op een ander device....
Test

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #26 Gepost op: 7 november 2015, 18:20:42 »
Lijkt me inderdaad een kwestie van nieuwe codes opvragen. Overigens stopte het bij mij laatst ook met werken maar dat kwam door een update van Whatsapp waar ook alweer een update op was op Github (voor de API). Na het installeren werkte alles weer naar behoren.
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #27 Gepost op: 7 november 2015, 18:21:27 »
Snap er geen sn!kkel meer van, krijg wel een wachtwoord voorgeschoteld maar als ik daarmee tracht in te loggen dan krijg ik toch weer "not authorized" :(

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #28 Gepost op: 8 november 2015, 00:41:51 »
Probeer eens uit te vinden van welke API er gebruik wordt gemaakt, dat maakt het troubleshooten wat makkelijker. Er zijn er meerdere (geweest). Ik gebruik zelf deze: https://github.com/WHAnonymous/Chat-API. De meesten zijn uiteindelijk gebaseerd op Yowsup (https://github.com/tgalal/yowsup).

Whatsapp is heel erg bezig encryptie te implementeren (group messages waren tot voor kort gewoon plain) dus er verandert een hoop in de manier van communiceren. Het kan dus best zijn dat jouw API probeert in te loggen op een manier die niet meer wordt ondersteund. (Dit had ik ergens vorige week zelf ook ineens). Dan moet je dus ook de API updaten.

Maar proberen met een ander nummer kan ook de oplossing zijn...
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #29 Gepost op: 8 november 2015, 01:53:19 »
Heb off-list wat contact met Hunter gehad, het zit gek genoeg niet in het nummer, de tokens werken gewoon. Het is echt het authenticatieproces vanuit de API die gebruikt wordt waarschijnlijk, want direct vanuit Yowsup werkt het prachtig.