Auteur Topic: Hallo  (gelezen 2936 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wolf

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Hallo
« Gepost op: 13 april 2019, 12:10:25 »
Hallo,

Ik ben Mark en sinds een jaar weer actief naar de scanner aan het luisteren. Lees al een tijdje mee hier en nu geregistreerd om gevonden frequenties te kunnen delen.

Ik maak gebruik van een Uniden UBC125XLT en luister voornamelijk vanuit Hillegom.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hallo
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2019, 12:25:12 »
Mark, welkom. Veel plezier op dit forum en met de hobby. Groet, Werner.

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 233
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: Hallo
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2019, 14:49:31 »
Welkom  :)
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter / Conmar SLR350N. Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Hallo
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2019, 14:51:59 »
Welkom en veel luisterplezier.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Hallo
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2019, 21:40:05 »
Hoi Mark,

Welkom op het forum, leuk dat je met je 125XLT zoekende bent naar nieuwe frequenties.

Veel luisterplezier!

Groeten van Michel
Groeten van Michel

Offline MissionControl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 38
Re: Hallo
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2019, 09:20:07 »
hey Mark,

Leuk te lezen dat je ook de UBC 125XLT hebt. Net als ik :-) Ik heb momenteel nog geen externe antenne. Jij, en zo ja welke gebruik je en hoe je ervaring daar mee?

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Hallo
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2019, 17:33:26 »
Welkom  :)

Offline Wolf

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Hallo
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2019, 23:54:18 »
hey Mark,

Leuk te lezen dat je ook de UBC 125XLT hebt. Net als ik :-) Ik heb momenteel nog geen externe antenne. Jij, en zo ja welke gebruik je en hoe je ervaring daar mee?

Ja ik heb een buiten antenne maar deze ligt in de berging. Van de Vve is het niet toegestaan om deze buiten in het zicht te monteren.
Heb deze antenne vroeger gebruikt toen ik nog thuis woonde. Kon hem toen in de vlaggenstokhouder steken en de kabel ging via het open raam naar binnen mijn slaapkamer in. Toen het p2000/c2000 operationeel werd ben ik gestopt met luisteren. Ook omdat ik toen nog te weinig kennis had.
Nu ben ik aan het leren voor mijn zendamateurslicentie om de basis van zenden en ontvangen te leren.

Heb sinds kort een aor8200mk3 met een end fed antenne maar heb de antenne nog niet uitgeprobeerd.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Offline MissionControl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 38
Re: Hallo
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2019, 15:11:51 »
hey Mark,

Leuk te lezen dat je ook de UBC 125XLT hebt. Net als ik :-) Ik heb momenteel nog geen externe antenne. Jij, en zo ja welke gebruik je en hoe je ervaring daar mee?

Ja ik heb een buiten antenne maar deze ligt in de berging. Van de Vve is het niet toegestaan om deze buiten in het zicht te monteren.
Heb deze antenne vroeger gebruikt toen ik nog thuis woonde. Kon hem toen in de vlaggenstokhouder steken en de kabel ging via het open raam naar binnen mijn slaapkamer in. Toen het p2000/c2000 operationeel werd ben ik gestopt met luisteren. Ook omdat ik toen nog te weinig kennis had.
Nu ben ik aan het leren voor mijn zendamateurslicentie om de basis van zenden en ontvangen te leren.

Heb sinds kort een aor8200mk3 met een end fed antenne maar heb de antenne nog niet uitgeprobeerd.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Mooie plannen :-) Iik wil ook voor de N-licentie gaan. Eerst nog even een andere (niet scanner gerelateerde) studie afronden. Nu eerst met mijn XLT125 aan de slag. Mijn oude Discone antenne van het dak verwijrderen (kabel stuk) en een nieuwe antenneplek gaan zoeken en dan plaatsen.