Auteur Topic: Aanduiding lidstatus  (gelezen 10616 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Aanduiding lidstatus
« Gepost op: 6 april 2011, 06:05:07 »
Het lijkt als of de aanduiding van Top lid of gevorderd lid ten opzichte van de hoeveelheid berichten niet bij iedereen hetzelfde is.
Met een gelijk aantal berichten zijn er leden met een verschillende status, er zijn er zelfs met door de 500 berichten die als gevorderd lid staan en er zijn er met net 100 die top lid zijn, misschien ook een migratiefoutje?

Ook het aantal bollen die bij een status horen zijn bij een gelijk aantal berichten niet bij iedereen hetzelfde.

(detail)  :o
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #1 Gepost op: 6 april 2011, 13:23:33 »
Het lijkt als of de aanduiding van Top lid of gevorderd lid ten opzichte van de hoeveelheid berichten niet bij iedereen hetzelfde is.
Met een gelijk aantal berichten zijn er leden met een verschillende status, er zijn er zelfs met door de 500 berichten die als gevorderd lid staan en er zijn er met net 100 die top lid zijn, misschien ook een migratiefoutje?

Ook het aantal bollen die bij een status horen zijn bij een gelijk aantal berichten niet bij iedereen hetzelfde.

Er zijn weliswaar wat zaken gewijzigd omdat je voorheen al toplid was met 100 berichten, nu is dat 1000 berichten. Deze berekening gaat automatisch en heb ik weinig invloed op,maar ik zal eens kijken of ik kan vinden wat jij bedoelt.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #2 Gepost op: 6 april 2011, 13:29:43 »
Er zijn weliswaar wat zaken gewijzigd omdat je voorheen al toplid was met 100 berichten, nu is dat 1000 berichten. Deze berekening gaat automatisch en heb ik weinig invloed op,maar ik zal eens kijken of ik kan vinden wat jij bedoelt.

Volgens mij staat het nu toch goed? Heb niet bijzonder veel gedaan, alleen de huidige instellingen "opnieuw" ingesteld :)

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2011, 06:39:24 »
Volgens mij staat het nu toch goed? Heb niet bijzonder veel gedaan, alleen de huidige instellingen "opnieuw" ingesteld :)

Het staat nu idd weer goed, dat instellen zal toch de truc geweest zijn.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

skourre

  • Gast
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2011, 08:56:19 »
ik ben weer bevorderd tot beginnend lid.
was top lid dacht ik.

nou ja.....misschien is er nog wat aan te doen.zal komen door het iedere keer opnieuw in moeten loggen of zoiets....

groet

skourre

Leen Ansems

  • Gast
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2011, 09:20:14 »
ik ben weer bevorderd tot beginnend lid.
was top lid dacht ik.

nou ja.....misschien is er nog wat aan te doen.zal komen door het iedere keer opnieuw in moeten loggen of zoiets....
groet
skourre

Nee, dat heeft er niks mee te maken. Het is een teller van het aantal berichten wat je geplaatst hebt, maar Peter heeft aangegeven dat er met de vertaling van het oude forum naar dit forum een paar dingen niet helemaal goed zijn gegaan. Moet even naar gekeken worden. Die teller zegt eigenlijk ook helemaal niks. Het gaat om de inhoud van je post en hoe waardevol is die voor andere forumleden.
Er zijn forumleden die gewoon expert zijn op een bepaald gebied, niet veel posten, maar als ze posten hebben heel veel mensen er wat aan. Die mag je ook best top(pie)leden noemen. ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2011, 12:06:02 »
Het is inderdaad maar een getal en een naam, we zouden het zelfs weg kunnen laten omdat het in ons geval totaal geen functie heeft. Op andere fora hangen er verschillende rechten aan de verschillende "statussen" en op andere fora wordt zelfs het aantal postings niet weergegeven. Weer op andere fora krijg ik sterk de indruk dat bepaalde personen aan de lopende band onzin posten om hun teller maar omhoog te krijgen :)

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2011, 13:03:37 »
Belangrijker dan het aantal berichten dat iemand heeft gepost is de kwaliteit van de berichten... ;)

(dit bericht telt wel, maar voegt weinig toe... ::))
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

PD1EU

  • Gast
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2011, 13:28:18 »
Het is inderdaad maar een getal en een naam, we zouden het zelfs weg kunnen laten omdat het in ons geval totaal geen functie heeft.

Bij fora waar dat in het gebruikerspaneel ingesteld kan worden of het zichtbaar is of niet, verkies ik er voor om het niet te tonen.
Die mogelijkheid zou ik bij dit forum dan ook graag zien.
Het aantal postings geeft wel aan hoe betrokken iemand is met het forum.
Dat de datum van aanmelding niet direkt zichtbaar is, mis ik wel een beetje.

-Ed

skourre

  • Gast
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #9 Gepost op: 23 april 2011, 06:34:24 »
zie wel dat een hoop al weer de status hebben.vreemd.
ach het geeft toch een bepaalde status vind ik als je gevorderd lid bent.
of top lid.het geeft ook aan dat je je inzet voor het forum.dat mis je dan wel natuurlijk door al het geklooi wat we hebben gehad.jammer...........

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #10 Gepost op: 23 april 2011, 06:40:08 »
zie wel dat een hoop al weer de status hebben.vreemd.
ach het geeft toch een bepaalde status vind ik als je gevorderd lid bent.
of top lid.het geeft ook aan dat je je inzet voor het forum.dat mis je dan wel natuurlijk door al het geklooi wat we hebben gehad.jammer...........

Ik snap niet helemaal wat voor beeld jij hebt bij die statussen? Het maakt je niets meer of minder dan ieder ander lid. Iemand kan 10 hele zinvolle bijdrages doen en daarmee een grotere waarde hebben voor het forum dan iemand die 1000 nietszeggende postings op zijn naam heeft staan. Het forum past die statussen (ledengroepen) automatisch aan aan de hand van berichtaantallen. Volgens mij gaat het meer om de inhoud zelf dan om de statussen anders kunnen we ze volgens mij beter helemaal verwijderen...

skourre

  • Gast
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #11 Gepost op: 24 april 2011, 08:29:29 »
nou waar ik een beetje moeite mee heb dat de hele status die ik had weg is.en dat vind ik jammer.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #12 Gepost op: 24 april 2011, 11:12:10 »
nou waar ik een beetje moeite mee heb dat de hele status die ik had weg is.en dat vind ik jammer.

Goed, is iedereen het er over eens dat we die status maar helemaal verwijderen? Dit gaat natuurlijk helemaal nergens meer over zo.

Offline MR

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 76
  • Fotograaf en webmanager
    • Mario Rentmeester fotografie
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #13 Gepost op: 24 april 2011, 11:41:35 »
Wat mij betreft een prima plan. Die status zegt mij helemaal niks, het gaat om de inhoud van de postings.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Aanduiding lidstatus
« Reactie #14 Gepost op: 24 april 2011, 12:06:51 »
NEEEEEE!!!! Ik wil mijn lidstatus houden! Anders wordt het nooit wat met mijn status in het echte leven!




(oeps, wat schreef ik nu?  8) Lekker laten vervallen hoor! ;D)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland