Auteur Topic: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?  (gelezen 23352 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2009, 18:59:16 »
Citaat van: "Daaf"
Dit alles is dus rondom Amsterdam en dus centraal gelegen.

Deze logica ontgaat me. En de laatste keer dat ik in Amsterdam was (2001) werd mijn auto total loss gereden. Niet mijn schuld..

Offline Mainstay

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
    • http://www.mainstay.nl
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2009, 19:16:02 »
goed lezen
ik vertelde wat mij op de TERUGWEG gebeurde
__________________________________
http://www.mainstaymedia.nl
Jupiter V9.1 (P), MTH800 (C), pdw 3.0 (M), 3500 XLT (RX)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2009, 19:19:48 »
Citaat van: "Mainstay"
goed lezen
ik vertelde wat mij op de TERUGWEG gebeurde

Geloof me, ik kan heel goed lezen. Wat is je punt?

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2009, 20:13:58 »
Wat betreft het wokken/karten/laserknallen denk ik dat dat weinig met een soort landelijke scanner meeting te maken heeft maar voor mensen die er van houden ook erg leuk.
Ik hou de topic wel in de gaten en als er meer mensen geintereseerd zijn en willen meedenken lees ik het wel.
Ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2009, 20:54:40 »
Citaat van: "hamclassics"
Wat betreft het wokken/karten/laserknallen denk ik dat dat weinig met een soort landelijke scanner meeting te maken heeft maar voor mensen die er van houden ook erg leuk.

Wat wil je dan als ik vragen mag? Alleen praten over de hobby? Of gewoon een leuk en gezellig samenzijn met de scanners èn met een leuke bezigheid erbij? Dan ga ik 100% voor het laatste.
Toendertijd hebben we dit gedaan met de Scannerchatroom en was erg geslaagd. Ik dacht namelijk een beetje in die richting...

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2009, 21:04:32 »
Ik zou het in elk geval willen zien beginnen op een beetje ontopic plek. ;) Dus bijvoorbeeld het scannermuseum of een lokatie waar wat leuks valt te ontvangen (spotterplaats Schiphol? Nieuw Millingen?). Daarna voor mijn part karten (ook leuk!) en chinezen. :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline kevin27

  • Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 500
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2009, 21:12:16 »
Schiphol is voor diegene die met het OV moeten zoals ik ook makkelijk bereikbaar.
Maar voor andere plekken is ook wel een oplossing te vinden ;)
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2009, 22:54:44 »
Citaat van: "hamclassics"
Hallo scanologen.
Ik zat eens te denken maar zou het niet een leuk idee zijn om van de zomer eens een soort bijeenkomst te organiseren ergens op een interesante of centrale locatie ?.
Misschien wel leuk om elkaar eens in levende lijve te ontmoeten en misschien wat apparatuur/antennes mee te nemen zodat er wat vergeleken en ge-experimenteerd kan worden .
Wie weet groeit het wel uit tot een groot jaarlijks terugkerend landelijk scannertreffen.
Ben benieuwd wat de reacties hier op zijn.
Groetjes vanuit een ondergesneeuwd Geleen.
Ferry

Je hebt een PB  :)
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R8500
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline Oldskool

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2009, 16:31:33 »
Klinkt op zich wel als een goed idee. Leuk met collega hobbyisten kennis en ideeen uitwisselen en eens elkaars apparatuur bestuderen. Om het echter tot een succes te maken zou er wel enige vorm van organisatie moeten zijn. Bijvoorbeeld handig om een centraal aanmeldformulier te maken waar mensen zich kunnen inschrijven, zo krijg je een beetje een idee van hoeveel man je uit moet gaan. Verder idd ook kijken in welke buurt i.v.m. eet- en drinkgelegenheden. Al kun je natuurlijk ook wel een boterhamzakje van thuis meenemen, het is makkelijker en gezelliger om zoals eerder genoemde voorbeeld ook een chinees in de buurt te hebben.

Verder moet het ergens zijn waar je andere mensen niet echt in de weg loopt en waar je ook niet zo snel weggestuurd zou kunnen worden door de lokale orde handhavers (al zal dat sowieso wel niet zo snel gebeuren, dan moet je het volgens mij wel bont maken). En natuurlijk een plaats waar ook met mobiele stations nog genoeg op te pikken is zonder dat je je hele kofferbak vol met discones hoeft te leggen :P

Maar goed, eerst maar eens een beetje een idee krijgen van wie het zien zitten en wat er van een dergelijke dag verwacht wordt door de bezoekers. Dus nog maar eens wat reacties hier afwachten.
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #24 Gepost op: 26 maart 2009, 21:10:48 »
Even nieuw leven in blazen :

Woensdag 13 mei tot en met zaterdag 16 mei vindt weer het IVIC plaats (www.ivic.nl)
In het verleden zijn er aardig wat mensen gezamelijk hierheen naar toe geweest met ook wel eens een etentje erna. Voorheen Rosmalen, en eten in Den Bosch.
Dit jaar voor het eerst in Valkenburg.
Met auto goed bereikbaar en OV via Leiden opzich ook wel.
Het is wel niet centraal gelegen maar voor de liefhebbers zat te beleven. Mogelijkheden tot een hapje zijn er na dit evenement genoeg...
Mogelijk dat we hier wat mee kunnen doen, denk dat de zaterdag dan wel de voorkeur geniet

Jacob

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #25 Gepost op: 29 april 2009, 17:55:16 »
Hoi Jacob
Ik lees je reactie nu pas, had er geen melding van gehad.
Is inderdaad een mooie optie,alleen een beetje kort dag nu  :?
Maar in ieder geval toch bedankt voor de tip want als het even kan dan ga ik er sowieso 1 van die dagen heen ,ligt een beetje aan mijn verblijfplaats op dat moment vanuit limburg is het me weer wat ver.
Maar als er meer mensen zijn die daar wat willen doen (als er plek is ergens buiten het terein) dan zou het zeker nog kunnen.
Ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline hamfaxer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #26 Gepost op: 30 april 2009, 10:31:11 »
Dit is een uitstekend idee voor een goed initiatief.

In Belgie zijn er zeker ook goede locaties :
- Oudenberg te Geraardsbergen : 110m boven zeeniveau.
- Kemmelberg bij Franse Grens in dorpje Kemmel. Daar is ook een camping in de buurt.
- De Ardennen met o.a. Baraque Fraiture als één v/d hoogste bergtoppen.

Maar ook de parking van warenhuis Macro te BE-2100 Deurne bij Antwerpen
is een goede locatie wegens veel plaats, en niet ver van Nederland.

Op zondagen wordt deze bij mijn weten niet gebruikt.
Mocht dat toch het geval zijn, dan heb je toch nog een grote parking aan de overkant v/d
straat, nl het Shopping Center van Wijnegem.

Als er nog altijd zin is voor zo'n goed initiatief, of de plannen worden concreet,
dan hoor ik het graag van jullie.

73,
Jeroen.    hamfaxer@hotmail.com   QTH : 9km ten NW van Brussel Hoofdstad.

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #27 Gepost op: 30 april 2009, 10:37:39 »
Hoi Hamfax
Het zou een beetje vreemd zijn om de eerste nederlandse scannerdag in belgie te organiseren  :)
Verder dnek ik niet dat het echt van de grond zal komen in de vorm die ik in gedachte had.
Gezien het animo en de reacties zou een grote landelijke scannerforum dag wel zeer klein worden en lijkt me alle moeite van organisatie niet waard.
Misschien dat er nog iets kleinschaligs ontstaat dus hou deze topic in de gaten.
Ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline hamfaxer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #28 Gepost op: 30 april 2009, 13:16:02 »
Hallo Hamclassic,

Ofschoon mijn reactie van alle nationalisme ontdaan was, zoals gebruikelijk onder radiovrienden, is het voor mij dan ook helemaal om het even waar die dag gehouden wordt, als hij maar gehouden wordt. Hoe ruimer men het opvat, hoe meer mensen er misschien ook zouden kunnen op afkomen, hetgeen de bedoeling is denk ik, temeer gezien uw reactie die ook aast op een grote toeloop, wat overigens logisch is. Daarom maak ik van de gelegenheid gebruik, de suggestie te geven om zelfs onze Duitse en Britse collega's uit te nodigen, wat het aantal nog verder zou kunnen verhogen. Maar daarvoor mag men zich niet door grenzen laten beperken. Dat zou even jammer zijn als bv. homo's of katho's uit te sluiten van onze hobby. Waar zijn we dan mee bezig ? ( Met alles behalve de hobby  ).

The air is free,
Jeroen

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #29 Gepost op: 30 april 2009, 15:12:54 »
Jeroen ik denk dat je een beetje te ver gaat. We zijn hier een Nederlands forum met hoofdzakelijk Nederlandse leden. Er zijn dan ook wat leden uit Belgie maar lang niet zoveel. Leden uit Duitsland en Engeland zijn er niet dus die hoeven we niet uit te nodigen. Tevens denk ik dat we onszelf behoorlijk in problemen zullen brengen als we massaal met onze scanners in Belgie gaan rondrijden.