Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden  (gelezen 76074 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

paul19622

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #45 Gepost op: 18 mei 2006, 07:49:03 »
Zouden ze zelf nog wel weten waar ze mee bezig zijn vraag ik mij zo af, of zouden ze er goed voor betaald worden dat ze denken laten we er eens lekker lang over doen, ik bedoel waarom niet gelijk de juiste capcodes ipv van steeds weer andere lekkere planning hoor daar bij haaglanden, zulk soort mensen wil ik ook wel hebben. :?

Groetjes,

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #46 Gepost op: 18 mei 2006, 08:05:09 »
Maar tja de eerste testen waren om te zien hoe alles verliep met koppelgroepen grens inzetten en opschalingen. En de OvD Den Haag heeft de Xtream pager getest en but bevonden. Maar nu zijn in eens de X3 pagers er wel erg snel (hij kwam zomaar bij de 2e keer door de keuring whahahaha, meevaller) dus ik denk dat er nu binnenkort wel meer codes bij komen die definitief zijn omdat de pagers op dit moment ook uitgezet worden dus de codes "gaan het veld in" en zijn dan minder makkelijk te wijzigen. De meeste pagers bevatten nog maar 1 of 2 codes en men moet zelf, afhankelijk van de diensten, gaan schakelen met de on/off functie van de pager. Het zelfde idee zoals de testcodes al weken zijn gepiept, bij brand 1 code. Zo komt het op mij over en wordt het ook bij andere regio's gebruikt. Voor ons als hobbyist wel weer lekker dat je aan één code genoeg hebt ;)

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #47 Gepost op: 14 augustus 2006, 23:05:26 »
Het zal denk ik niemand ontgaan dat er een zeer grote brand is (of geweest als je dit later leest) in scheveningen.
Nu werd de halve regio gealarmeerd maar wat ik nou raar vind is dat telkens de verkeerde lokatie werd gebruikt dus niet 1 keer maar alle keren.
Dit is toch cruciaal dat eenheden van buiten de goede straat zien anders slaat P2000 de plank wel wat mis.
Er stond steeds Vissershavenstraat echter de brand was toch echt op de Helingweg !     dus aan de zijde van de norfolk lijn
Dat is hemelsbreed mischien maar een paar honderd meter echter wel aan de andere kant van de haven !

p.s. op  http://www.nu.nl/news/802545/10/Grote_brand_in_loods_Scheveningen.html
maken ze er vissershavenweg van..... dat is wel dichterbij echter ook aan de andere kant van het water.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #48 Gepost op: 15 augustus 2006, 00:12:52 »
Citaat van: "combofoontje"
Dit is toch cruciaal dat eenheden van buiten de goede straat zien anders slaat P2000 de plank wel wat mis.

Hoezo? Er is altijd nog sprake van contact met de AC op het moment dat men uitrukt. Zodra het incident is opgemaakt blijft dat adres staan bij heralarmeringen, totdat het adres wordt aangepast. Al staat er "Dorpsstraat Groningen", de voertuigen melden zich toch in via C2000 en kunnen aldaar het juiste adres krijgen. Het mis slaan van de plank is volgens mij een beetje overdreven, zolang de piepers maar gaan....

Groeten, Peter.

peen van dienst

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #49 Gepost op: 15 augustus 2006, 08:44:59 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "combofoontje"
Dit is toch cruciaal dat eenheden van buiten de goede straat zien anders slaat P2000 de plank wel wat mis.

Hoezo? Er is altijd nog sprake van contact met de AC op het moment dat men uitrukt. Zodra het incident is opgemaakt blijft dat adres staan bij heralarmeringen, totdat het adres wordt aangepast. Al staat er "Dorpsstraat Groningen", de voertuigen melden zich toch in via C2000 en kunnen aldaar het juiste adres krijgen. Het mis slaan van de plank is volgens mij een beetje overdreven, zolang de piepers maar gaan....

Groeten, Peter.

Nou; wij kregen het verbaal *niet* mee en zaten dus gewoon verkeerd hoor; net als alle andere rode voertuigen die in colonne achter ons aan reden.

Peen

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #50 Gepost op: 15 augustus 2006, 09:36:56 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "combofoontje"
Dit is toch cruciaal dat eenheden van buiten de goede straat zien anders slaat P2000 de plank wel wat mis.

Hoezo? Er is altijd nog sprake van contact met de AC op het moment dat men uitrukt. Zodra het incident is opgemaakt blijft dat adres staan bij heralarmeringen, totdat het adres wordt aangepast. Al staat er "Dorpsstraat Groningen", de voertuigen melden zich toch in via C2000 en kunnen aldaar het juiste adres krijgen. Het mis slaan van de plank is volgens mij een beetje overdreven, zolang de piepers maar gaan....

Groeten, Peter.

Na de aflos op de meldkamer (of na het lezen van dit forum) werd later in de nacht ineens elke nieuwe melding WEL voorzien van het goede adres  :P
01:33:44 15-08-06-GROUP-Prio 1 Binnenbrand (Zeer grote brand: ja) (brandmeester: ja) Van de Zwan Hellingweg 5 GV 0053
1500010BRW Haaglanden (Monitorcode)
1500053BRW Den Haag (Escamp) (HW 053)  
1500502BRW Den Haag (Escamp) (Lichtkrant)

Trouwens "als de piepers maar gaan ?"  kunnen ze net zo goed alleen maar tone only gaan doen als ze maar wat aanklooien  :oops:

Denk eens als dit gebeurd bij een duikincident dan telt elke seconde als jij onder water wacht totdat de duikes op de goede plaats zijn.

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #51 Gepost op: 15 augustus 2006, 09:41:37 »
Citaat van: "peen van dienst"
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "combofoontje"
Dit is toch cruciaal dat eenheden van buiten de goede straat zien anders slaat P2000 de plank wel wat mis.

Hoezo? Er is altijd nog sprake van contact met de AC op het moment dat men uitrukt. Zodra het incident is opgemaakt blijft dat adres staan bij heralarmeringen, totdat het adres wordt aangepast. Al staat er "Dorpsstraat Groningen", de voertuigen melden zich toch in via C2000 en kunnen aldaar het juiste adres krijgen. Het mis slaan van de plank is volgens mij een beetje overdreven, zolang de piepers maar gaan....

Groeten, Peter.

Nou; wij kregen het verbaal *niet* mee en zaten dus gewoon verkeerd hoor; net als alle andere rode voertuigen die in colonne achter ons aan reden.

Peen

Kijk dat bedoel ik nou  :?   en ik reed over de westduinweg en zag de duikers ook vanaf de haven richting brand gaan dus die waren ook verkeerd gereden.
Ze gingen vanaf de statenlaan rechtsaf richting vissershavenstraat en hadden linksaf gemoeten richting norfolk lijn.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #52 Gepost op: 15 augustus 2006, 11:13:51 »
Citaat
Citaat
Nou; wij kregen het verbaal *niet* mee en zaten dus gewoon verkeerd hoor; net als alle andere rode voertuigen die in colonne achter ons aan reden.
Peen

Kijk dat bedoel ik nou  :?   en ik reed over de westduinweg en zag de duikers ook vanaf de haven richting brand gaan dus die waren ook verkeerd gereden.
Ze gingen vanaf de statenlaan rechtsaf richting vissershavenstraat en hadden linksaf gemoeten richting norfolk lijn.

Combofoon waar heb je het over, ik was toevallig op de kazerne en heb alles even zitten beluisteren maar bijna elke voertuig werd precies verteld waar ze heen moesten incl opstelplaatsen en welke loods het was, bij start indicent.Met zo'n incident is het zo druk dat het kan zijn dat een meldkamer sommige dingen, zoals alarmering via P2000, wat stroef kunnen verlopen.

Dus je praat over niets...en denk jij als de OVD TIJDENS het aandrijden grote brand maakt, dat jij dan even op je dooie gemak het adres gaat zitten aanpassen ? Dat is toch echt wel het laatste wat je doet, direct bij aankomst grote brand en na 5 minuten 2e pelton gevraagd, en jij denkt "hmmm even de ovd oproepen om te kijken of het wel echt het juiste adres is"

Offline Edwin uit 070

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #53 Gepost op: 15 augustus 2006, 11:28:03 »
Misschien moeten we discussie's in deze thread eens wat meer aanpassen naar het nivo van de hobbyist die P2000 mee kan lezen en daardoor/daarover vragen heeft, in plaats van dat wijsneuserige gedoe over hoe het er aan toe gaat op een meldkamer en het koketeren met het feit dat sommige mensen op dit forum het privelege hebben eens op een meldkamer te vertoeven? Daar is dit forum volgens mij voor bedoelt. Niet om "burgers" die vragen hebben een verbale schrobering te geven!

Een vriendelijke opmerking dat het zo druk kan zijn op een meldkamer dat sommige dingen, zoals alarmering via P2000, wat stroef kan verlopen, lijkt me voldoende.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #54 Gepost op: 15 augustus 2006, 11:47:52 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Misschien moeten we discussie's in deze thread eens wat meer aanpassen naar het nivo van de hobbyist die P2000 mee kan lezen en daardoor/daarover vragen heeft, in plaats van dat wijsneuserige gedoe over hoe het er aan toe gaat op een meldkamer en het koketeren met het feit dat sommige mensen op dit forum het privelege hebben eens op een meldkamer te vertoeven? Daar is dit forum volgens mij voor bedoelt. Niet om "burgers" die vragen hebben een verbale schrobering te geven!

Een vriendelijke opmerking dat het zo druk kan zijn op een meldkamer dat sommige dingen, zoals alarmering via P2000, wat stroef kan verlopen, lijkt me voldoende.

Ja heb je ook wel gelijk in alleen, het kwam mij even me strot uit omdat hij verontwaardigd was dat men het niet even aanpaste.

Misschien was ik iets te bot :P of misschien heb ik met mijn vorige werk te veel meldkamers gezien...ik weet het niet ik pas hem wel ff aan.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #55 Gepost op: 15 augustus 2006, 11:57:28 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "Wopper"
Citaat
Citaat
Nou; wij kregen het verbaal *niet* mee en zaten dus gewoon verkeerd hoor; net als alle andere rode voertuigen die in colonne achter ons aan reden.
Peen

Kijk dat bedoel ik nou  :?   en ik reed over de westduinweg en zag de duikers ook vanaf de haven richting brand gaan dus die waren ook verkeerd gereden.
Ze gingen vanaf de statenlaan rechtsaf richting vissershavenstraat en hadden linksaf gemoeten richting norfolk lijn.

Combofoon waar heb je het over, ik was toevallig op de kazerne en heb alles even zitten beluisteren maar bijna elke voertuig werd precies verteld waar ze heen moesten incl opstelplaatsen en welke loods het was, bij start indicent.Met zo'n incident is het zo druk dat het kan zijn dat een meldkamer sommige dingen, zoals alarmering via P2000, wat stroef kunnen verlopen.

Dus je praat over niets...en denk jij als de OVD TIJDENS het aandrijden grote brand maakt, dat jij dan even op je dooie gemak het adres gaat zitten aanpassen ? Dat is toch echt wel het laatste wat je doet, direct bij aankomst grote brand en na 5 minuten 2e pelton gevraagd, en jij denkt "hmmm even de ovd oproepen om te kijken of het wel echt het juiste adres is"

Ok je hebt gelijk,  conclusie is het druk dan is P2000 een ondergeschoven kindje.

Nou ja als die codes er maar uit ratelen en er grote brand staat, zoals peter al aangaf, dan gaan die gasten echt wel rijden. En als je onzeker bent over het adres kan je het ook altijd opvragen bij de RAC. Maar dan moet je wel weten dat je verkeerd rijdt ;-)

Nu even ontopic:

1500415 22:28:44 14-08-06 ALPHA prio 1 meetploeg PY/NO ivm zeer grote brand vissershavenstraat, GV
BRW Haaglanden (Pijnacker - Meetploeg)
1500145 23:28:06 14-08-06 GROUP prio 1 meetploeg LV naar Scheveningen ivm ZGB
BRW Haaglanden (Leidschendam-Voorburg - Meetploeg)
1500419 02:43:29 15-08-06 GROUP prio 2 ivm aflos chb in scheveningen. op komst kazerne.
BRW Haaglanden (Nootdorp - Chauffeurs)

Weer een mooie score ;-)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #56 Gepost op: 15 augustus 2006, 22:58:29 »
Citaat van: "Wopper"
Misschien was ik iets te bot :P of misschien heb ik met mijn vorige werk te veel meldkamers gezien...ik weet het niet ik pas hem wel ff aan.

Zal je nog een keer uitnodigen... Hebben de meldkamers het weer gedaan...   :P:P
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #57 Gepost op: 16 augustus 2006, 08:35:39 »
Citaat van: "Arlé"
Citaat van: "Wopper"
Misschien was ik iets te bot :P of misschien heb ik met mijn vorige werk te veel meldkamers gezien...ik weet het niet ik pas hem wel ff aan.

Zal je nog een keer uitnodigen... Hebben de meldkamers het weer gedaan...   :P:P

Nee dit ging over Haaglanden, die meldkamer waar ze wel brand en meldingen hebben ;) Maar jullie meldkamer is een stuk mooier vergeleken met de oude van Haaglanden, heb de nieuwe nl nog niet gezien.

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #58 Gepost op: 24 augustus 2006, 21:10:51 »
Sommige meldingen zijn echt het vermelden waard al is het wat morbide

21:51:27 24-08-06 11 I BRAN Prio 1 Binnenbrand (Middelbrand: ja) Ockenburgh Crematorium Ockenburghstraat 21 DEN HAAG ( GV )

1500452BRW Haaglanden ( ROvD Den Haag )

21:36:22 24-08-06 11 G BRAN Prio 1 Binnenbrand Ockenburgh Crematorium Ockenburghstraat 21 DEN HAAG ( GV ) 0031 0051 0032

1500505BRW Den Haag-Loosduinen ( Lichtkrant )
1500501BRW Den Haag-Centrum ( Lichtkrant )
1500051BRW Den Haag ( HW-51 )
1500032BRW Den Haag ( TAS-32 )
1500031BRW Den Haag ( TAS-31 )
1500015BRW Haaglanden ( OvD Den Haag )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

tja, en morgen in de krant dat er verkoolde lijken gevonden zijn bij een binnenbrand.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #59 Gepost op: 24 augustus 2006, 21:36:56 »
Citaat van: "combofoontje"
Sommige meldingen zijn echt het vermelden waard al is het wat morbide

21:51:27 24-08-06 11 I BRAN Prio 1 Binnenbrand (Middelbrand: ja) Ockenburgh Crematorium Ockenburghstraat 21 DEN HAAG ( GV )

1500452BRW Haaglanden ( ROvD Den Haag )

21:36:22 24-08-06 11 G BRAN Prio 1 Binnenbrand Ockenburgh Crematorium Ockenburghstraat 21 DEN HAAG ( GV ) 0031 0051 0032

1500505BRW Den Haag-Loosduinen ( Lichtkrant )
1500501BRW Den Haag-Centrum ( Lichtkrant )
1500051BRW Den Haag ( HW-51 )
1500032BRW Den Haag ( TAS-32 )
1500031BRW Den Haag ( TAS-31 )
1500015BRW Haaglanden ( OvD Den Haag )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

tja, en morgen in de krant dat er verkoolde lijken gevonden zijn bij een binnenbrand.

Ik vind dit zelf niet echt de moeite waard...er staan geen nieuwe caps in en middelbrand is met de nieuwe jonge OVD's in Den Haag een bijna wekelijks fenomeen evenals er veel vaker grote brand wordt gegeven.

Maar nogmaals dit topic ging over nieuwe caps...