Auteur Topic: Programmeren AOR AR DV-10  (gelezen 17092 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #30 Gepost op: 26 februari 2021, 08:50:37 »
Ik heb de DV1 en SDR# simultaan laten lopen en wat opvalt is dat SDR het signaal eerder op pakt. Of anders gezegd, de scanner mist wel eens een paar tienden van een seconde tot soms een volle seconde van het begin van een gesprek. Zowel in trunking mode als in normale tetramode.

Private calls laat de DV1 in trunking mode niet horen. In normale tetramode wel.

Het is nog even wachten op een update van o.a. BUTEL zodat  we de favorites via software kunnen programmeren. Nu moet je dus nog wachten tot er een GSSI ontvangen wordt en dan kan je hem pas vastleggen. Ik heb wel geprobeerd om een csv bestand via het SD-kaartje te veranderen en in te lezen, maar dat pakte hij niet.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #31 Gepost op: 26 februari 2021, 19:01:34 »
Er is alweer een firmware-update uitgebracht: Bij de vorige versie werkte de system backup niet goed.  ::)
http://www.aorja.com/support/firmware_ar-dv10.html

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #32 Gepost op: 27 februari 2021, 10:44:17 »
Ik had het al eerder gevraagd maar zijn er meer gebruikers van de DV1 die na de laatste firmware-update geen verbinding meer hebben via de USB kabel?

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #33 Gepost op: 28 februari 2021, 08:37:31 »
AOR heeft een demo video van de trunking functionaliteit van de DV1 online gezet. Let wel: de key de ze invoeren is alleen voor hun eigen scanner en werkt bij geen enkele andere. Bij elke scanner moet een unieke key aangeschaft en ingevoerd worden.

http://www.aorja.com/whatsnew/index.php

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 320
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #34 Gepost op: 28 februari 2021, 11:57:29 »
Ik gebruik ARC-DV1. Is weliswaar voor de DV1 maar geheugens programmeren werkt ook voor de DV10.
Zover is weet is er verder geen software specifiek voor de DV10

Hoe heb je dit werkend gekregen? Heb net ook dit program bij Butel vandaan gehaald voor een 30 dagen demo, maar krijg het nog niet voor elkaar om hier wat mee te doen...

(Had Butel ook een mailtje gestuurd, maar kreeg een mailtje terug dat ze geen plannen hebben om software voor de DV-10 te maken..!)
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline HansV075

  • Senior System Consultant
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #35 Gepost op: 28 februari 2021, 12:43:09 »
Voor het programmeren heeft AOR zelf in hun online editor (http://www.aorja.com/AR-DATA-EDITOR/index.html) nu de tekst: "New: Now supports T-TC mode with slot selection". Het is niet de meest ideale editor, maar het werkt makkelijker dan op de DV-10 zelf.
IC-R8600 | IC-R30 | AR-DV1 | AR-DV10 | SDS100E | SDS200E | AE 125 H
AH-8000 | LA 400 | SA7000 | many wips

Offline Charlie

  • IBS Service engineer
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 53
  • Een banaan kan alleen maar krom staan......
    • HAM radio PA1CD
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #36 Gepost op: 28 februari 2021, 20:35:11 »
Ik kon na de update ook geen communicatie via usb krijgen met de DV1. Ben terug gegaan naar de vorige firmwarestand. Toen nog steeds geen communicatie mogelijk via usb (met ARC-DV1 Pro).
Drivers ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd... bracht niets.

Toen uiteindelijk de DV1 een factory reset gegeven en daarna een 2 tal minuten compleet van spanning gehaald (stekker voeding uit scanner)
Hierna is het weer mogelijk om te communiceren via de usb en de backup weer er in te schieten....
Ben nu dus weer terug op mijn vorige firmwarestand.
Iemand al gelukt met de nieuwste firmwarestand communicatie op te bouwen via usb?
Uniden UBC125XLT, UBCD3600XLT, Uniden SDS-100e en 200e, Icom IC-R30, 3x Uniden UBC760XLT, UBC9000XLT, AOR DV1, Whistler TRX1 en 2, inverted V 40,20, 17. Beam 6m, 2m, 70cm. High-end fed RX. High-end fed 20m, 2x Discone AOR en Diamond, Wellbrook active mag Loop, AOR LA400

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #37 Gepost op: 28 februari 2021, 20:52:04 »
Iemand al gelukt met de nieuwste firmwarestand communicatie op te bouwen via usb?

Werkt hier probleemloos.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #38 Gepost op: 1 maart 2021, 08:49:41 »
Ik kon na de update ook geen communicatie via usb krijgen met de DV1. Ben terug gegaan naar de vorige firmwarestand. Toen nog steeds geen communicatie mogelijk via usb (met ARC-DV1 Pro).
Drivers ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd... bracht niets.

Toen uiteindelijk de DV1 een factory reset gegeven en daarna een 2 tal minuten compleet van spanning gehaald (stekker voeding uit scanner)
Hierna is het weer mogelijk om te communiceren via de usb en de backup weer er in te schieten....
Ben nu dus weer terug op mijn vorige firmwarestand.
Iemand al gelukt met de nieuwste firmwarestand communicatie op te bouwen via usb?

Ik heb dit nu ook allemaal geprobeerd maar dat heeft het probleem niet opgelost. In de vorige firmwarestand ook geen verbinding meer gekregen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die usb poort ineens kapot is, dat is me te toevallig. Er zit een magnetische connector in en daar beweegt niets aan. Ik heb alles wel in de scanner staan wat ik wil luisteren en via het kaartje lees je ook makkelijk alles redelijk snel weer in. Af en toe handmatig er eentje bij inkloppen is ook geen probleem.

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #39 Gepost op: 1 maart 2021, 09:13:56 »
Heeft het niet te maken met de welbekende kinderziekte.s (zeg maar iets hoor heb geen DV1 of DV10)

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #40 Gepost op: 1 maart 2021, 14:14:43 »
Nou dit is de laatste bevinding wat ik schrijf over de DV1.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat SDR# (icm TTT) het tetragebeuren beter aan kan dan de DV1. De DV1 mist soms gewoon hele gesprekken, terwijl het signaal wel goed is. Dan denk je misschien dat je daar geen last van hebt maar laat SDR en de DV1 maar eens tegelijk draaien dan pas kan je het zien.

Verder had ik de firmware vanmorgen terug gezet naar versie 1907 om te kijken of de usb poort dan zou werken maar niet dus. Echter toen ik terug ging naar versie 2101 was de scanner de weg kwijt. Geen knop werkte meer, hij ging alleen uit als ik de stroomconnector verwijderde. Lang verhaal kort: Ik heb 2 keer een full reset moeten doen (na de eerst reset werkte trunking niet meer) en de nieuwste firmware er nogmaals opnieuw op moeten zetten en daarna de backup voordat alles weer normaal werkte.
Conclusie: staar je bij de DV1 niet blind op trunking tetra, hij mist nog wel eens wat en ga niet stunten met firmwareversies. Zorg voor goede backups op het SD-kaartje!

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #41 Gepost op: 1 maart 2021, 18:07:16 »
Ik heb geen vergelijk met SDR, maar heb met de DV 10 ook het idee dat ik gesprekken mis in trunkingmode. Wanneer ik tijdens het scannen van tetra frequenties een gesprek ontvang en vervolgens overschakel naar trunkingmode is het gesprek soms niet meer te horen.
Kan het zijn dat 1-op-1 gesprekken (private calls) worden overgeslagen? Dit gebeurd ook met encryptie die in scanmode wel doorgegeven wordt.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #42 Gepost op: 1 maart 2021, 18:08:40 »
Ik heb geen vergelijk met SDR, maar heb met de DV 10 ook het idee dat ik gesprekken mis in trunkingmode. Wanneer ik tijdens het scannen van tetra frequenties een gesprek ontvang en vervolgens overschakel naar trunkingmode is het gesprek soms niet meer te horen.
Kan het zijn dat 1-op-1 gesprekken (private calls) worden overgeslagen? Dit gebeurd ook met encryptie die in scanmode wel doorgegeven wordt.

Klopt. Geen private calls in trunking mode.

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 233
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #43 Gepost op: 2 maart 2021, 10:32:13 »
Sinds vandaag is de software van Marcus Roskosch ook beschikbaar voor de AOR DV10. Ik gebruik deze Windows software voor mijn AOR DV1. Werkt uitstekend en is weer geüpdate.
Link : https://www.microsoft.com/nl-nl/p/radio-scanner-for-aor-ar-dv1/9pkqw0gkrtmx?activetab=pivot:overviewtab
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter / Conmar SLR350N. Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482

Offline 5Kmaniak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #44 Gepost op: 2 maart 2021, 10:40:36 »
Hoi allen, ik heb ook een DV1 en trunking werkt wel maar is inderdaad niet zo gevoelig als met SDR via de pc,
Ik heb ook de 2021C erop gezet, mij viel gelijk op dat het geluid van een trunksignaal anders klonk, ik gebruik het programma van Butel, maar het meeste gebruik ik het programma van eSPYonARD, sinds de update 2021C gaan deze  programma’s helemaal de mist is, Butel geeft oa verkeerde bandbreedtes en modi door als upload naar je DV1, bij het andere programma gaat de Bandscope functie helemaal fout, en zo nog meer, teruggezet naar 1709B en nu draait het weer goed, van de DV10 is inmiddels al een verbeterde update, hopelijk komt die ook nog voor de DV1, mijn DV1 is een van de eerdere versies uitgegeven in NL.
Als je op RadioReference kijkt naar wat er inmiddels loos is met AOR en hoe ze hun klanten behandelen dan is dat triest.
Nieuwere uitgegeven DV1 waarvan de usb poort binnen 1dag al de geest geeft valt niet onder de garantie, zelf betalen dus.
Als je problemen hebt met usb etc kun je daar je serienummer achter laten zodat je een vuist kunt maken om zo hopelijk AOR in te laten zien dat ze door dit soort zaken hun naam te grabbel gooien en een ander beleid gaan maken.
Ik gebruik zelf al jaren een haaks usb kabeltje wat er altijd inzit, ook al gebruik ik het niet, het blijft er gewoon in.
Om te monitoren met een stilstaande frequentie of kanaal is hij wel prima, ook op HF is hij niet slecht.

Happy listening, grtz John