Auteur Topic: Rg11 AU MIL c17 F kabel  (gelezen 2133 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Benfire

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Rg11 AU MIL c17 F kabel
« Gepost op: 31 oktober 2018, 14:38:09 »
Beste,

Vraagje als leek. Ik kan een coax kabel verkrijgen RG11 AU mil c17 F
Na wat rondtoeren heeft deze kabel een impedantie van 75 ohm.
Kan ik hier mee scannen, Ik scan voornamelijk mil en civiele airband.

Ik heb altijd gehoord dat men 50 ohm kabel moet hebben?

Mvg

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Rg11 AU MIL c17 F kabel
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2018, 20:09:07 »
Wat heb je nu voor kabel dan, wat voor antenne en wat is de afstand tussen de scannen en antenne, en hoe hoog staat deze?

Zojuist even gegoogled, je kunt beter voor aircell 7 gaan.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline Benfire

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Rg11 AU MIL c17 F kabel
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2018, 14:14:57 »
Dank voor de reactie, ondertussen een andere (betere) kabel bemachtigd!

Doch bedankt

opabert

  • Gast
Re: Rg11 AU MIL c17 F kabel
« Reactie #3 Gepost op: 4 november 2018, 09:28:59 »
Ja voor ontvangen  kan je 60 of 75 ohm gebruiken (voor zenden op HF en soms ook lageband VHF)

Op HF / VHF / UHF en lengtes van 5  tot  10 meter  is de winst van 'betere' kabel verwaarloosbaar (zonde vd centen).
Wel van belang is de afscherming met folie + vlechtwerk, maar dit is meer om de "straling" van buiten uit je kabel te houden. (men made noise)
De "betere kabel" heeft vaak lucht isolatie met een risico van condens vorming in de holle ruimtes van de kabel.
Buiten is het koud en binnen is het warm,   op het punt van invoer is er een kans op condens druppies in de holle ruimtes vd kabel en weg is  de winst van de "betere kabel".  (aircom kabel is lucht isolatie).
Aircell,  
vroeger heb ik ondervonden dan tijdens buigen in de mast of tijdens de invoer in de woning,  kwamen er scheurtjes in de folie afscherming.