Auteur Topic: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon  (gelezen 6494 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Gepost op: 20 september 2013, 02:18:09 »
Hallo,

Ben in het bezit van een mobilofoon (zie foto), om te weten te komen welke knoppen welke functie hebben zeg maar net zoals een gebruikershandleiding
maar dan alleen van de knoppen aan de voorzijde (voorfront)  van de betreffende mobilofoon zou ik dat graag op prijs stellen want ik puzzel me rot om
er achter te komen om alles goed in te stellen. Wie meer weet over de bediening van deze mobilofoon en dat op papier heeft helemaal top.

Dank alvast voor het antwoord en berichtjes.

met vriendelijke groet,
Ron

hamsatman

  • Gast
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2013, 08:53:22 »
Deze mobilofoons zijn ook bekend onder de naam Condor 3000.
Als je hier op zoekt kom je al en stukje verder denk ik..
Verder is het ook handig om te weten welke software in de mobilofoon zit...

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2013, 09:06:19 »
Hallo,

Bij het opstarten vermeldt de betreffende mobilofoon de volgende melding op het startscherm bij opstarten;

CONDOR 3000 V1.5
STURING PA4DEN


met vriendelijke groet,
Scannerfan

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 644
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2013, 09:41:34 »
Ik zou dit eens bekijken:

http://www.pa4den.nl/CO_Gebruiksaanwijzing_eng.pdf

google is uw vriend  ;)

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2013, 20:47:43 »
Maar volgens de geplaatste reacties zitten er wel veel verschil tussen (zie afbeelding eerdere bericht condor 3000 se550 8 pvd) die jij beschrijf in die bijgevoegde link heeft meer functie knoppen die van mij zoek
dus precies de functies zijn van de toesten van getoonde foto bovenste bericht, heb wel de beschrijving van je link doorgenomen maar komen veel verschillen tegen met de toesten wil alleen weten hoe de bediening kwa
voorfront hoe die werken en welke functie heeft welke functie er zit wel degelijk verschillen tussen jou link en de getoonde foto die ik in mij bezit heb.

Maar wel mijn dank voor het meedenken twee weten immers meer dan 1.

Wie aanvullende info heeft over de juiste getoonde condor ik zou graag die willen ontvangen indien hij op papier is of even inscannen en verzenden in het bestandje zen hij plaatsen als dat kan.

met vriendelijke groet,
Scannerfan

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1226
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2013, 06:53:50 »
het feit dat er PA4 DEN  in het display staat,betekend dat hij op zendamateur frequenties staat!
Houd er rekening mee, dat je hem zonder licentie NIET mag gebruiken.
m.vr.gr. John ;)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2013, 17:52:25 »
Hallo,

Dat snap ik volkomen ga hem zeker niet gebruiken als ik zelf nog geen call sign heb ga half november beginnen aan de opleiding voor de N-machtiging te gaan
behalen. Wil alleen maar eerst luisteren op die mobilofoon ga heus niet zenden als het niet mag luister al heel wat jaren op de 2 meter band en de diverse
korte golf banden. Maar ik wil hem gewoon instellen op bepaalde freq. die ik wil beluisteren ben er al wel mee bezig geweest lukt al aardig maar als ik de naam
van de betreffende repeater wil invoeren en ik heb een letter verkeerd ingevoerd zeg maar kan ik niet meer terug naar de betreffende verkeerd ingevoerde letter
die ik wil veranderen kan alleen maar verder om letters in te voeren en niet de andere kant op om de letter te wijzigen.

Ik heb wel gekeken naar de info betreffende de condor 3000 maar die uitleg zegt en geeft verkeerde functie van symbolen die niet op mij condor 3000 aanwezig
zijn had graag gezien als er iemand met zoals getoond op foto bovenste bericht mij kon zeggen welke knop op het voorfront precies voor diende want ik ben
nog steeds niet helemaal uit wel een stuk verder maar wil het weten want met goochelen is het niet zoleuk als je er een dagtaak aan hebt om te ontdekken
welke functie een bepaalde toest heeft zullen heus wel meer mensen zoals getoond foto eerste bericht de zelf condor hebben als ik dus ik hoop dat iemand
mij verder kan helpen.

met vriendelijke groet,
Scannerfan Luisteramateur van kortegolf en de rest van de amateurbanden die Nederland rijk is

hamsatman

  • Gast
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2013, 22:25:08 »
We hebben je geprobeerd te helpen scannerfan.
Hopelijk kun je iets met de handleiding.
Kun je overigens ook eens naar je toetsenbord kijken?
Ik heb het idee dat de punt aan het einde van de zin niet helemaal goed werkt. ;-)

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: zoek de beschrijving van de bediening van deze mobilofoon
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2013, 12:54:16 »
punt is gemaakt de toets vervangen dat was het prbleem.............