Het Scannerforum
Frequenties => Burgerluchtvaart => Topic gestart door: MrP op 26 augustus 2009, 06:52:40
-
ik hoor net om 8.05 praten op de nood frequenty , hoorde oa "reduce to 100 watt"
ik hou het in de gaten.
groeten MrP
-
Dat zal eerder "Reduce 200 knots" geweest zijn. Een kist op de noodfrequentie hoeft niet persé in nood te zijn, het kan ook simpelweg wezen dat zijn radio's "vast"-zitten, of dat hij op final per ongeluk teruggeswitches is naar de vorige controller waardoor een 121.5 call even nodig is.
-
Dank voor je antwoord Fopneus.
Groeten MrP
-
Wie het weet mag het zeggen. One Hundred Fox ??? (http://atcarchive.dyndns.org/_files/DM_20090826_OneHundredFox.mp3) ;)
-
Wie het weet mag het zeggen. One Hundred Fox ??? (http://atcarchive.dyndns.org/_files/DM_20090826_OneHundredFox.mp3) ;)
[transcript]
5650 100 Fox, tjusch.
Moin airberlin 100 Fox FL150 descent FL100.
Bremen, moin, kunnen sie nogmal die Frequenz sagen fur 100 Fox?
[/transcript]
Easy dus. Een niet helemaal ICAO conforme uitspraak van callsign AirBerlin One Zero Zero Foxtrot. Blijkbaar bij Bremen de juiste frequentie vergeten ;) Vluchtje EDDM-EIDW, A319, DABGJ).