Het Scannerforum

Frequenties => Burgerluchtvaart => Topic gestart door: MrP op 26 augustus 2009, 06:52:40

Titel: 121.500
Bericht door: MrP op 26 augustus 2009, 06:52:40
ik hoor net om 8.05 praten op de nood frequenty , hoorde oa "reduce to 100 watt"

ik hou het in de gaten.

groeten MrP
Titel: Re: 121.500
Bericht door: fopneus op 26 augustus 2009, 11:53:56
Dat zal eerder "Reduce 200 knots" geweest zijn. Een kist op de noodfrequentie hoeft niet persé in nood te zijn, het kan ook simpelweg wezen dat zijn radio's "vast"-zitten, of dat hij op final per ongeluk teruggeswitches is naar de vorige controller waardoor een 121.5 call even nodig is.
Titel: Re: 121.500
Bericht door: MrP op 26 augustus 2009, 11:59:23
Dank voor je antwoord Fopneus.

Groeten MrP
Titel: Re: 121.500
Bericht door: BerendBotje op 26 augustus 2009, 18:32:57
Wie het weet mag het zeggen. One Hundred Fox ??? (http://atcarchive.dyndns.org/_files/DM_20090826_OneHundredFox.mp3)  ;)
Titel: Re: 121.500
Bericht door: Captain Flintstone op 26 augustus 2009, 19:12:17
Citaat van: "BerendBotje"
Wie het weet mag het zeggen. One Hundred Fox ??? (http://atcarchive.dyndns.org/_files/DM_20090826_OneHundredFox.mp3)  ;)

[transcript]
5650 100 Fox, tjusch.
Moin airberlin 100 Fox FL150 descent FL100.
Bremen, moin, kunnen sie nogmal die Frequenz sagen fur 100 Fox?
[/transcript]

Easy dus. Een niet helemaal ICAO conforme uitspraak van callsign AirBerlin One Zero Zero Foxtrot. Blijkbaar bij Bremen de juiste frequentie vergeten  ;) Vluchtje EDDM-EIDW, A319, DABGJ).