Auteur Topic: Overgestapt op SMF  (gelezen 74350 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Overgestapt op SMF
« Gepost op: 4 april 2011, 16:02:04 »
Beste leden,

Gisteren heeft Jacob mij het beheerdersschap overgedragen en binnen 24 uur is het forum omgezet naar SMF-software. Dit zal ongetwijfeld zowel tot positieve als negatieve reakties leiden, maar dat is altijd bij een dergelijke overstap.

Er moeten nog de nodige zaken worden aangepast, waar het te maken heeft met de layout, laat dit aub even rusten, er zijn belangrijkere zaken. Gaat het om functionaliteit die steken laat vallen, of krijg je foutmeldingen, laat het dan even weten.

Wel is het raadzaam om even "Markeer alle berichten als gelezen" te doen om met een schone lei te kunnen beginnen.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2011, 17:38:06 »
Hey Peter,

Ziet er mooi uit! Het enige wat ik mis en wat ik altijd gebruikte was "toon actieve berichten". Komt dat nog terug?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #2 Gepost op: 4 april 2011, 17:46:26 »
Ziet er mooi uit! Het enige wat ik mis en wat ik altijd gebruikte was "toon actieve berichten". Komt dat nog terug?

Ik vrees van niet, dat was een software specifieke optie en die biedt SMF helaas niet.

Offline dirkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 38
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2011, 18:37:00 »
Ziet er goed uit! Leuke verrassing  8)

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #4 Gepost op: 4 april 2011, 19:17:12 »
SMF is op dit moment het meest veelzijdige forum, hiervan zal je zeker geen spijt krijgen, ook al is het even wennen.
Dit vind ik een verstandig besluit !

Peter, van harte met het beheerschap  ;D

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #5 Gepost op: 4 april 2011, 19:43:45 »
SMF is op dit moment het meest veelzijdige forum, hiervan zal je zeker geen spijt krijgen, ook al is het even wennen.
Dit vind ik een verstandig besluit !

Inderdaad. Het is misschien een beetje een eenzijdig besluit geweest, maar ik heb inmiddels ruime beheersmatige ervaring met SMF bij het Hulpverleningsforum en beheerstechnisch werkt dast veel prettiger, de support bij eventuele problemen/vragen is uitstekend en ik heb een berg modificaties (aanpassingen/uitbreidingen) die ik zo over kan nemen van het hulpverleningsforum zoals de P2000-tabellen :

20:41:17 04-04-11GROUP-1PRIO 1 SCHOUWBROEKERSTRAAT 13 HEEMSTEDE BINNENBRAND WONEN [ 753 ]
0107111BRW Kennemerland (Haarlem-Oost - Beroeps)
0107181BRW Kennemerland (Haarlem-Oost - Lichtkrant)
0107186BRW Kennemerland (Haarlem-Oost - Intern alarm)
0108999BRW Kennemerland (Monitorcode)

Simpelweg een P2000-melding plaatsen en het forum zet hem automatisch in een tabel.

In dit geval wordt hij herkend als p2kflex, maar PDW en p2kflex vallen in dezelfde categorie. Daarnaast worden de monitoren van 112meldingen, livep2000 en p2000alarm herkend.

Wordt een monitor niet herkend (we zouden toch verwachten dat 99% van de bezoekers van dit forum zelf PDW hebben draaien??) dan wordt deze simpelweg niet omgezet of in extreme gevallen wordt hij foutief verwerkt, maar dat zal niet snel gebeuren.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2011, 20:33:20 »
Het is inderdaad even wennen, deze nieuwe layout.
Toch jammer van de "actieve berichten"; dit gebruikte ik altijd; zeer handig om snel te kijken wat er nieuw/gewijzigd is...
Verder zag is dat het logo van het scannermuseum (in mijn onderschrift) niet meer wordt weergegeven, worden animated gif's niet ondersteund bij SMF?
Maar oke, genoeg gezeurd  :-X  ;) Peter, veel succes met het beheren !

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2011, 20:53:54 »
Verder zag is dat het logo van het scannermuseum (in mijn onderschrift) niet meer wordt weergegeven, worden animated gif's niet ondersteund bij SMF?

Jawel hoor, maar je moet je voorstellen dat de databases van phpBB (de oude software) en SMF (de nieuwe software) op bepaalde punten behoorlijk verschillen. Ik heb al gemerkt dat het conversie-script niet helemaal vlekkeloos werkt, ik heb hem handmatig moeten aanpassen om in elk geval zonder foutmeldingen door te kunnen laten werken. Blijkbaar zijn de handtekeningen verloren gegaan, die kun je eenvoudig opnieuw instellen in je profiel :

http://www.scannerforum.nl/index.php?action=profile;area=forumprofile

Excuses voor de overlast :)

Offline chris 61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #8 Gepost op: 4 april 2011, 22:00:58 »
Geweldig deze nieuwe layout,voor mij was de vorige verandering(gekleurd rondje) geen uitkomst,ben zo kleurenblind als een straattegel en een gesloten of open envelopje is voor mij perfect.

Groet:Chris
ubc780xlt truncktracker,ubc9000xlt,ubc200,kenwood r5000,long wire antenne,discone,D777,x50n

PD1EU

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #9 Gepost op: 4 april 2011, 22:31:44 »
Rustige en prettige layout, maar de knop "toon actieve onderwerpen" mis ik enorm.
Wellicht is daar ooit een oplossing voor.
Complimenten voor de zeer snelle overstap.

-Ed

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #10 Gepost op: 5 april 2011, 06:26:59 »
Rustige en prettige layout, maar de knop "toon actieve onderwerpen" mis ik enorm.

Eerlijk gezegd heb ik die nooit gebruikt dus ik kan me niet verplaatsen in dit gemis. Wat ik zelf altijd gebruikte dat was volgens mij "Toon ongelezen berichten" en op dit forum heet dat "Ongelezen berichten sinds je laatste bezoek". Hiermee krijg je de voor jou nieuwe berichten te zien, dit wordt per lid apart bijgehouden. Ik gebruik deze optie op diverse fora en in principe hoef je hiermee nooit meer op de hoofd/indexpagina te komen, tenzij je iets specifieks zoekt, of een nieuw topic wilt plaatsen.

Is die optie niet bruikbaar in dit geval?

De optie eronder "Nieuwe reacties in topics met eigen bijdrages" behoeft eigenlijk niet veel extra uitleg, deze geeft een soortgelijke lijst, maar dan de topics waaraan jij (ooit) hebt bijgedragen. Leden die nog nooit een posting hebben gedaan zullen hier dus ook niets te zien krijgen :)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #11 Gepost op: 5 april 2011, 08:36:09 »
Gisteren heeft Jacob mij het beheerdersschap overgedragen en binnen 24 uur is het forum omgezet naar SMF-software. Dit zal ongetwijfeld zowel tot positieve als negatieve reakties leiden, maar dat is altijd bij een dergelijke overstap.
et raadzaam om even "Markeer alle berichten als gelezen" te doen om met een schone lei te kunnen beginnen.

Het is even wennen, maar het ziet er keurig uit. Complimenten!  8)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #12 Gepost op: 5 april 2011, 19:31:13 »
De manier van quoten is iets anders dan die op het andere forum. Het lijkt alsof je hier niet direct onder het bericht moet typen maar eerst een regel over moet slaan.

PD1EU

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #13 Gepost op: 6 april 2011, 17:36:42 »
Wat ik zelf altijd gebruikte dat was volgens mij "Toon ongelezen berichten" en op dit forum heet dat "Ongelezen berichten sinds je laatste bezoek". Hiermee krijg je de voor jou nieuwe berichten te zien, dit wordt per lid apart bijgehouden. Ik gebruik deze optie op diverse fora en in principe hoef je hiermee nooit meer op de hoofd/indexpagina te komen

Onderaan de index pagina "Recente berichten" bekijken is vooralsnog een redelijk alternatief.
Misschien is er met die knop meer mogelijk (aantal berichten verhogen en naar boven verhuizen ?).

-Ed

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #14 Gepost op: 6 april 2011, 17:44:34 »
Peter,

Gefeliciteerd met het beheerschap van dit forum.
Het inderdaad even wennen, maar het ziet er allemaal erg strak uit!

Mvg. GerP
Groeten van Ger