Auteur Topic: Twitter  (gelezen 3451 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Twitter
« Gepost op: 8 september 2022, 22:09:07 »
Na jaren van stilte zijn we Twitter nieuw leven aan het inblazen. Via @p2kflex kun je op de hoogte blijven van diverse incidenten.
Er wordt tevens gewerkt aan een heli/mmt kanaal. Op basis van ervaringen en meningen kunnen we eea mogelijk uitbreiden/verbeteren.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Twitter
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2022, 20:10:20 »
Helikanaal is @p2kflex_mmt geworden.

Wie heeft trouwens ervaring met de Twitter API? Het zou ook mogelijk zijn om coordinaten mee te geven, maar daar zit ik nog even mee te worstelen...

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Twitter
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2022, 05:57:20 »

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Twitter
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2023, 00:16:09 »
Bij de airborne melding voor de LL2 naar Vianen stond er "(Zederik)" achter. Op p2kflex.nl stond er, zoals het hoort "(UT)" achter.

Gemeente Vianen is samen met gemeente Zederik en Leerdam opgegaan in de gemeente Vijfheerenlanden. Misschien vandaar de verwarring?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Twitter
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2023, 05:57:39 »
Bij de airborne melding voor de LL2 naar Vianen stond er "(Zederik)" achter. Op p2kflex.nl stond er, zoals het hoort "(UT)" achter.

Gemeente Vianen is samen met gemeente Zederik en Leerdam opgegaan in de gemeente Vijfheerenlanden. Misschien vandaar de verwarring?

Ik weet niet wat je bedoelt met verwarring?

Lifeliner 1 is airborne vanaf incident Vianen (UT)
Vanaf: Vianen (Zederik)

Dit zijn 2 verschillende dingen. Vianen (UT) is statisch vanuit p2kflex op basis van de P2000 melding. Vianen (Zederik) is een dynamisch gegeven die ik mee krijg op het moment van opstijgen. Per plek in/rond Vianen kan er iets anders tussen haakjes verschijnen. Daar heb ik geen controle over. Hier kan ook een wijknaam staan, kijk maar eens naar andere Airborne meldingen.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Twitter
« Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2023, 15:07:39 »
Duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat de aanduiding/toevoeging uit een eigen databasetabel kwam. De wijk waar het om ging was overigens Hogeland, geen Zederik (zelfde naam als de voormalige gemeente, vernoemd naar een riviertje). Vandaar dat ik dacht dat er iets fout ging. Qua verwarring: Ik zie dagelijks via verschillende websites, op TV en andere media nog altijd Vianen in Zuid Holland liggen, de nieuwe gemeente Vijfheerenlanden niet binnen de provinciegrenzen liggen, Vianen UT en Vianen NB door elkaar gehaald worden en zou kan ik nog wel even doorgaan..

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Twitter
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2023, 12:20:30 »

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Twitter
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2023, 17:59:58 »
Ik had het ook gelezen; we gaan het meemaken :)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Twitter
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2023, 20:47:36 »
Zal om en nabij de $100 per maand gaan kosten volgens Elon Musk in deze Tweet: https://twitter.com/elonmusk/status/1621259936524300289

Niet te doen voor een hobbyproject..

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Twitter
« Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2023, 08:39:09 »
Je zou moeten hopen op

"Responding to feedback, Twitter will enable a light, write-only API for bots providing good content that is free"

Die $100 is echt gericht op grote afnemers idd, zoals de paar bekende 3rd party apps waar mensen nu om brullen (including me). Zou nu niet alle tijd in Twitter steken alleszins, maar even aankijken wat er gaat gebeuren idd.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Twitter
« Reactie #11 Gepost op: 5 februari 2023, 14:53:10 »
Het is meer een maatregel tegen datascrapers en spambots die in grote getale accounts aanmaken zonder enige controle. Maar die omzeilen sowieso al de API om niet te hoeven te betalen voor de al bestaande Premium API ($150 per maand) of omdat ze de voorwaarden schenden.

Elon loopt weer als een olifant door een een porseleinkast te stampen om iets van zijn $44,000,000,000 terug te verdienen en treft vooral (kleine) hobbyprojecten welke Twitter groot hebben gemaakt.

Ik heb zelf ook een P2000 bot op Twitter voor Vianen en de dorpen eromheen. Vooral gebruikt door familieleden van brandweerlieden, burgerhulpverleners (die daardoor soms al naast de AED staan als ze het sms'je van HartslagNu krijgen), de burgemeester, wijkagenten, journalisten en nog een paar andere geïnteresseerden. Alternatieven als Discord, Mastodon of Telegram zijn helaas te hoogdrempelig voor het merendeel van hen.