Auteur Topic: Stadstoezichthouders Groningen  (gelezen 8416 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline marlo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Stadstoezichthouders Groningen
« Gepost op: 27 mei 2012, 14:35:32 »
Sinds enige tijd wandelen de stads toezichthouders rond in Groningen echter ik heb nog niet kunnen ontdekken op welke frequentie deze mensen zitten.
Heb via de mensen van politie begrepen dat ze niet op hun c200o netwerk zitten wie weet iets.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2012, 15:25:00 »
Ik heb op 469.510 gebruikers gehoord die volgens mij de toezichthouders waren met de mededeling dat ze over gingen naar het digitale systeem. Vanaf dat moment (circa een maand geleden) ben ik ze dus kwijt.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline marlo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2012, 19:11:09 »
Ik ken de gebruikers van de genoemde frequentie en deze word zeker niet door de stad-toezichthouders.

Online elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2012, 06:21:19 »
469.5100 is van VerkeersRegelaars Groningen en 112 Groningen. Dat digitale systeem zal deze zijn:

467.09000   NFM   Groningen stad   112Groningen kanaal 2,  soms voice scrambling   457.09000   218.1 Hz
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline marlo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2012, 20:04:33 »
Elzinga je zit er totaal naast 467.0900 is echt niet de digitale frequentie welke het wel is ga ik niet vertellen.
maar geloof me het zit niet in de 300 of 400 mhz en ook deze frequentie is niet in gebruik bij de toezichthouders.

Online elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2012, 20:12:47 »
469.5100 zit VRG/112 Groningen op. TQ 131.8 Hz op de ingang, de laatste keer dat ik ze heb gehoord. ;) En ook de genoemde 467.0900 (met TQ 218.1 Hz op de ingang trouwens) was toen echt van hen, kon de gesprekken prima meeluisteren en het waren dezelfde mensen (en dezelfde vrij saaaaaaie gesprekken...).

Wellicht dat ze nu weer een nieuw speeltje hebben, dat zou best kunnen. Ik luister de laatste tijd niet meer in Groningen, zit nu op de begane grond in Hoogkerk en dat ontvangt een stuk minder dan op 9 hoog in het Gasunie gebouw aan de kant van het centrum. Dus ik kan er prima naast zitten. :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

paul19622

  • Gast
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2012, 22:22:43 »
Elzinga je zit er totaal naast 467.0900 is echt niet de digitale frequentie welke het wel is ga ik niet vertellen.
maar geloof me het zit niet in de 300 of 400 mhz
en ook deze frequentie is niet in gebruik bij de toezichthouders.

Nou nou is dat niet wat erg overdreven voor een paar achter de politie en brandweer aanrijdende 112 (hobby) journalisten.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2012, 22:41:26 »
Elzinga je zit er totaal naast 467.0900 is echt niet de digitale frequentie welke het wel is ga ik niet vertellen.

Ik vraag me af wat je dan hier op het forum komt doen. Doel is hier om informatie met elkaar te delen, niet om die achter te houden.

Offline marlo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2012, 07:39:05 »
Nogmaals!! de vraag gaat over de werk-frequentie van de  stads-toezichthouders van Groningen niet over iets anders de frequentie"s aan gissen hebben we niks, en zeker niet als je frequentie's gaat noemen en vervolgens gaat roepen dat 112 en verkeersregelaars er op werken??!?!?! dit heeft helemaal hier geen betrekking op. En ik hoef lijkt mij niet te delen wat ik niet wil delen en zeker niet als ik er zelf niet over begin toch?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2012, 07:51:41 »
En ik hoef lijkt mij niet te delen wat ik niet wil delen en zeker niet als ik er zelf niet over begin toch?

Jouw echte naam is zeker Remi?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2012, 07:57:52 »
Nogmaals!! de vraag gaat over de werk-frequentie van de  stads-toezichthouders van Groningen niet over iets anders de frequentie"s aan gissen hebben we niks, en zeker niet als je frequentie's gaat noemen en vervolgens gaat roepen dat 112 en verkeersregelaars er op werken??!?!?! dit heeft helemaal hier geen betrekking op. En ik hoef lijkt mij niet te delen wat ik niet wil delen en zeker niet als ik er zelf niet over begin toch?

Wat een grote onzin zeg, stel je voor dat je iets zegt waar niet om gevraagd wordt.
Ik ben het met Johan eens, wat doe je eigenlijk op dit forum met zo'n houding?

Offline marlo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2012, 10:15:00 »
Volgens mij gaan jullie voorbij aan de vraag wat is de werk-frequentie van de stads-toezichthouders.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2012, 12:26:58 »
Volgens mij gaan jullie voorbij aan de vraag wat is de werk-frequentie van de stads-toezichthouders.

Je hebt zelf een rookgordijn gecreëerd. Je probeert zelf informatie los te peuteren maar iets wat jij weet dat wil je niet delen.
Hiermee wordt de kans natuurlijk erg klein dat iemand zijn informatie nog met jou wil delen, denk je ook niet?

Online elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2012, 13:36:06 »
Marlo,

na jouw vraag volgde dit antwoord van Centrum:

Ik heb op 469.510 gebruikers gehoord die volgens mij de toezichthouders waren met de mededeling dat ze over gingen naar het digitale systeem. Vanaf dat moment (circa een maand geleden) ben ik ze dus kwijt.

Ik weet toevallig dat hij hier fout zit en geef gelijk maar aan wie de gebruiker wel is. En daarna lijk jij op je tenen getrapt.... Kijk, het maakt me niet uit of je iets met 112 Groningen of de VRG te maken hebt. Je mag het zelfs niet leuk vinden dat ik ze noem als gebruiker van die frequentie. Maar door jouw antwoorden roep je wel een bepaald soort aandacht over je af. En da's jammer, want we zijn hier om dingen te delen met elkaar.

Dus, als jij weet welke digitale niet-300/400 MHz frequentie ze bij 112 Groningen gebruiken, dan mag je dat zeggen of je houdt je er stil over. Anders krijg je de reakties als hierboven.

Kijk, ik heb een redelijke tijd meegeluisterd met 112 Groningen. Ik weet hoe interessant de verhalen zijn die ze daar de ether inslingeren. Ik hoef dus niet zo nodig mee te luisteren, maar weet wel graag wie van welke frequentie een gebruiker is. Want daarmee kun je foute gokjes uitsluiten. En daar heb ik in het verleden wel afspraken met verhuurders over gehad bijvoorbeeld. Zo kreeg ik van FE Geluid hun hele lijst met frequenties, inclusief gebruikte TQ's, met de afspraak dat ik de TQ's niet in mijn lijsten zou opnemen om misbruik te voorkomen. Da's een heel nette afspraak, met voor beide winst. Ik kan weten of een gebruikt relais een FE verhuur relais is (door de gebruikte TQ) en FE weet dat er geen hobbyisten misbruik van gaan maken (nou ja, tenzij ze zelf de TQ gaan scannen, dat hou je altijd).

Bovendien: als 112 Groningen nu digitaal zit (en niet dat flauwe voice inversion wat je zo kunt meeluisteren, been there, done that...), dan is het bekend zijn van de frequentie geen probleem. De gemiddelde scannerluisteraar kan toch niet meeluisteren met digitale signalen. Dus wat is dan het probleem...?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Jarra

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 94
Re: Stadstoezichthouders Groningen
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2012, 17:20:27 »
Begint een beetje off-topic te worden, slotje misschien een idee?
In God we trust, all the others will be monitored by us!