Auteur Topic: HULP GEZOCHT: Op/afritten  (gelezen 2173 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
HULP GEZOCHT: Op/afritten
« Gepost op: 22 januari 2022, 12:35:39 »
De laatste tijd wordt de locatiedatabase van p2kflex op diverse manieren geupdate;
  • Straatnamen (in totaal 280.000 straatnamen worden door verschillende vrijwilligers gecontroleerd en aangevuld)
  • Snelwegen/Provinciale wegen (update ontvangen van alle hectometerpaaltjes)
  • Spoortrajecten (alle spoortrajecten worden toegevoegd/ingevoerd, met hectometrering)
  • De programmacode is op bovenstaande punten hopeloos verouderd en rommelig en wordt met het oog op bovenstaande punten volledig herschreven om het overzichtelijke en betrouwbaarder te maken
Voor een deel heb ik hulp van vrijwilligers, een groot deel doe ik zelf en daar gaat heel veel tijd in zitten. Dat doe ik met plezier maar sommige zaken sneeuwen onder of heb ik echt geen tijd voor.

Snelwegen worden herkend, als daar een hectometrering bij staat dan wordt deze in 99% van de gevallen herkend. Staat die er niet bij, maar bijvoorbeeld zoiets :

19:32:06 21-01-22-ALPHA-Voertuig te water Afrit A1 Re - Barneveld 15 Terschuur
0930010Politie Eenheid Oost-Nederland (Persinformatie Gelderland-Midden)

Dan zou, in de basis, de A1 thv Terschuur worden weergegeven. In veel gevallen zijn op en afritten specifiek gedefinieerd;

Afrit A1 Re - Barneveld 15 + coordinaten
Oprit A1 Re - Barneveld 15 + coordinaten
Afrit A1 Li - Barneveld 15 + coordinaten
Oprit A1 Li - Barneveld 15 + coordinaten

Wie is bereid om hierbij te helpen? Waar het om gaat, als een op/afrit wel herkend wordt, dan is deze volledig onderstreept en kom je bij aanklikken ook (als het goed is...) op die juiste plek uit. Is deze niet volledig onderstreept, maar alleen de snelweg, al dan niet plus Re of Li, dan zoek ik de coordinaten behorend bij een plek halverwege de op/afrit, zoiets :



Is iemand bereid om dit te monitoren en te verzamelen? Tussen de vele dingen hierboven genoemd heb ik hier helaas te weinig tijd voor. Om het makkelijker te maken zou ik op een of andere wijze een aparte pagina voor snel/autowegen kunnen maken, wat ik dan, vooral omdat het kan, in de toekomst kan uitbreiden naar spoorwegen (als blijkt dat dit werkt zoals ik voor ogen heb).

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: HULP GEZOCHT: Op/afritten
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2022, 14:53:35 »
Even een URL gemaakt waar meldingen met A*** en N*** worden getoond. Hier kunnen ook niet-snelwegen tussen zitten, maar biedt wel een snelle(re) mogelijkheid om deze allemaal onder elkaar te krijgen;

https://monitor.p2kflex.nl/index.php?regio=SNELWEGEN