Auteur Topic: Close Call 125xlt  (gelezen 2099 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline gizmo436

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Close Call 125xlt
« Gepost op: 17 augustus 2019, 10:23:43 »
Goedemorgen,

Ben weer begonnen met mn oude hobby, man man wat zijn die tijden veranderd op scanner gebied.

vraagje : close call functie begrijp ik echter 1 ding komt ik niet uit : moet de squelch op 0 staan met close call?

(ook al zet ik de squelch op 0 dan hoor ik geen ruis met close call only lopende,w at mij raar lijkt in scan modus met squelch open hoor je wel de ruis)

dus voor goede order :
zet scanner op close call only ,scanner  gaat zoeken dan op F knop + bovenste draaiknop duwen en daar kan ik de squelch aanpassen.(die staat dan standaard op 2)

thks voor de reply

Cyber-Ops

  • Gast
Re: Close Call 125xlt
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2019, 08:54:27 »
Hi Gizmo,
squelch is een elektronische schakeling die in radio-ontvangers wordt gebruikt om tijdens afwezigheid van het gewenste signaal de audiocircuits te blokkeren.
Kortom als je hem op 0 zet dan komt er enorm veel ruis door en staat je band als het ware "wide open". Ik zet hem persoonlijk altijd op 3 of 4. Zo reduceer je wat ruis, ontvang je wat slechter maar close call is redelijk altijd in de buurt. En dus voor mij is dat goed genoeg. Geeft dat een antwoord op je vraag?

Offline gizmo436

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: Close Call 125xlt
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2019, 14:26:57 »
Hi Gizmo,
squelch is een elektronische schakeling die in radio-ontvangers wordt gebruikt om tijdens afwezigheid van het gewenste signaal de audiocircuits te blokkeren.
Kortom als je hem op 0 zet dan komt er enorm veel ruis door en staat je band als het ware "wide open". Ik zet hem persoonlijk altijd op 3 of 4. Zo reduceer je wat ruis, ontvang je wat slechter maar close call is redelijk altijd in de buurt. En dus voor mij is dat goed genoeg. Geeft dat een antwoord op je vraag?

Hey Cyber,

Squelch functie begrijp ik maar de vraag is op welk level hebben de meeste hem staan met de close call funtie?  (heb al antwoord gehad via PB, die had hem ook op 0 staan)
Bij close call de squelch op 0 hoor je geen ruis btw dus vraag ik me af of de squelch wel werkt in combinatie met close call

Tijdens ''normale'' scan staat ie op 2 bij mij.

thks for je reply btw