Auteur Topic: Ar DV 10  (gelezen 23582 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Zombie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Ar DV 10
« Reactie #45 Gepost op: 23 juni 2018, 20:07:33 »
Ik neem zeker de 3600xlt ernaast mee voor vergelijk.
Thanks  ;)
Icom IC-R20, UBCD3600XLT, Alinco dj x-11E, UBC125XLT,BCT15X, Aor DV10

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Ar DV 10
« Reactie #46 Gepost op: 23 juni 2018, 21:19:55 »
ik lees het volgende op facebook

RELUCTANT ADVICE - IF YOU HAVE AN AR-DV10 - SEND IT BACK AND GET A REFUND WHILE YOU STILL CAN.

As things stand there are currently things wrong with the AR-DV10 that cannot be refuted, and which definitely are contrary to the advertised abilities.

Not worth getting into discussions with Dealers about frequency drift, despite it being the most serious fault.

1. The Sideband bandwidth of 2.6 does not work

2. The Radio cannot be controlled by an external program (AOR have admitted that in an email to me), and cannot say when (if) those problems will be fixed.

Either of the above gives you the right to demand the Dealer accepts the Radio back, and issues a full refund. It does not match the advertised specifications.

I doubt there is anybody more devasted by this than myself. I have spent a lot of time and work developing a program to control it.

I have been lucky in that my Dealer will take the Radio back with no quibbles.

The Receiver is riddled with flaws. Some may be fixable in firmware releases, others really demand a re-design of the hardware.

The bottom line is that this first batch is really 'unfit for purpose', and remember the frequency drift is something you will never realise, since narrow band Digital transmissions will just fail. There will be no indication of this unless you are monitoring the same frequency on another Receiver.

Hopefully if current owners who cannot accept the loss of around £1000 actually return the equipment, the Dealers WILL put pressure on AOR to release a MKII version which is 'fit for purpose'.

If that happens I will gladly buy another, but I will need some convincing.

Anyone who decides to hang on in the hope AOR can correct this batch are almost certainly going to be very disappointed, and be landed with a very expensive Radio, that does not do what they were told it would, in too many respects.

Those of you who know me, or know of eSPYonARD for the DV1 will realise I have been, up till now, a committed AOR fan. My decision to return the DV10 has not been taken lightly.

niet best als dit word geroepen . blijkt een slechte ontvanger te zijn met serieuze problemen .

Offline Zombie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Ar DV 10
« Reactie #47 Gepost op: 23 juni 2018, 21:55:16 »
Ach ja, deze doom scenario s zal je altijd houden, tot nu toe en ik tevreden en het is niet mijn eerste scanner.

Ik wacht rustig af wat er gebeurt evt met firmware updates.
So far so Good, en als er een MKII komt, zie ik wel weer verder, nu voldoen de 3600xlt en dv10 voor mij, en misschien komt er wel een whistler bij (juist for the fun of it)

Ben nu nog niet in paniek, en zal dat nooit raken ook.
Icom IC-R20, UBCD3600XLT, Alinco dj x-11E, UBC125XLT,BCT15X, Aor DV10

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #48 Gepost op: 23 juni 2018, 22:41:37 »
Ik heb alle aspecten van de radio verkent, en kan tot geen andere conclusie komen dan dat er toch wel wat mis is. Sommige dingen wellicht verhelpbaar met firmware, andere waarschijnlijk niet. Ze zouden een soort ppm correctie dynamisch kunnen toepassen, maar knap word het nooit.

De dv1 kampte niet met een frequentie drift, die heeft frequentie stability van 2.5 en dus verwaarloosbaar.
De dv10 heeft een frequentie stability van 5ppm, en lijkt daar zelfs overheen te gaan. Dit geeft bij een narrowband digitaal signaal decoding issues.

Persoonlijk vind ik dat je best iets mag verwachten voor het geld dat hij kost. Zelfs een 20 euro sdr dongle heeft een 0.5 ppm txco.

1 ding scheelt de signalen die je niet hoort, mis je ook niet  ;D

Offline Peter Almere

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 47
Re: Ar DV 10
« Reactie #49 Gepost op: 24 juni 2018, 21:29:03 »
Ik krijg nu echt een beetje de indruk dat ze bij AOR wat in elkaar hebben geknutseld en een mooi kastje eromheen hebben gemaakt en verkopen maar :(

Ik keek al een tijdje uit om deze scanner aan te schaffen omdat ik de Uniden 3600 niet gebruiksvriendelijk vind maar heb mij bedacht ;)

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #50 Gepost op: 24 juni 2018, 22:37:20 »
Naja over mooi kastje gesproken. Dat is allemaal van Yaesu, behuizing, antenne, oplader. En mischien intern nog wel meer.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Ar DV 10
« Reactie #51 Gepost op: 25 juni 2018, 09:08:33 »
Ik krijg nu echt een beetje de indruk dat ze bij AOR wat in elkaar hebben geknutseld en een mooi kastje eromheen hebben gemaakt en verkopen maar :(

Ik keek al een tijdje uit om deze scanner aan te schaffen omdat ik de Uniden 3600 niet gebruiksvriendelijk vind maar heb mij bedacht ;)

Ik wilde deze scanner ook aanschaffen, maar nu denk ik er niet over om hem te kopen.
Dit weekend even op YT een aantal video's bekeken over de sds100 .
Ook deze bleef achter bij andere uniden's , wat gevoeligheid aangaat.

De beste twee blijven nog de 3600 en de whister.

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #52 Gepost op: 25 juni 2018, 09:16:23 »
Ik krijg nu echt een beetje de indruk dat ze bij AOR wat in elkaar hebben geknutseld en een mooi kastje eromheen hebben gemaakt en verkopen maar :(

Ik keek al een tijdje uit om deze scanner aan te schaffen omdat ik de Uniden 3600 niet gebruiksvriendelijk vind maar heb mij bedacht ;)

Ik wilde deze scanner ook aanschaffen, maar nu denk ik er niet over om hem te kopen.
Dit weekend even op YT een aantal video's bekeken over de sds100 .
Ook deze bleef achter bij andere uniden's , wat gevoeligheid aangaat.

De beste twee blijven nog de 3600 en de whister.

Verstandige keuze, whistlers zijn nog het beste kwa ontvangst.

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #53 Gepost op: 25 juni 2018, 12:10:49 »
Nou moet ik er wel gelijk achteraan zeggen dat de gevoeligheids specificaties van de DV10 ook er heel goed uitzien, maar dit word overschaduwd door de frequentie drift :(

Offline Zombie

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Ar DV 10
« Reactie #54 Gepost op: 25 juni 2018, 22:27:05 »
Gisteren op een kwart signaal op de DV10 een fusion repeater uit Hilversum, meer als een uur geluisterd (mixed modes) zonder problemen de 3600 ontving het signaal iets beter (grotere duck erop) en kon het signaal uiteraard niet decoderen.

Ook bij de Arena merkte ik, behalve dat de 3600 iets beter ontvangt geen rare afwijkingen.

Ik hoop voor degene met problemen dat de dealer jullie tegemoet komt met een eventuele retour.

Ik blijf jullie bevindingen volgen op het forum, maar heb momenteel geen aanleiding tot klagen.
Wellicht hebben er een aantal maandagochtend modellen tussen gezeten, ik heb geen idee.

Succes allemaal met een evt retour of oplossing.

Over en uit.
Icom IC-R20, UBCD3600XLT, Alinco dj x-11E, UBC125XLT,BCT15X, Aor DV10

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Ar DV 10
« Reactie #55 Gepost op: 25 juni 2018, 22:38:11 »
Probeer volgende keer de frequentie tussen de 2-3khz te verhogen, waarschijnlijk word het beter. Ervan uitgaande dat je in de 400mhz range zat. Daarbij komt je kan niet de s meters kan vergelijken, het gaat om een betere noise/audio ratio en of hij ingeval van digital decode wat de andere ook doen.

Offline gerardvandenelshout

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Ar DV 10
« Reactie #56 Gepost op: 5 augustus 2019, 16:38:43 »
Overweeg aanschaf maar zie geen RECENTE berichten meer...?

Gaarne wat reacties van gebruikers die in 2019 hebben aangeschaft...of heeft iedereen ervan af gezien
door alle negative berichten ??

vrgr PA0GVE

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Ar DV 10
« Reactie #57 Gepost op: 5 augustus 2019, 16:40:31 »