Auteur Topic: p2000 over zijn nek  (gelezen 3230 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline dutchmoose

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
  • Haast verkort een mensenleven.
p2000 over zijn nek
« Gepost op: 17 januari 2012, 08:35:58 »
Ik heb sinds gisteren hier in ermelo last van dat p2000 onophoudelijk doorgaat.ik zag het aan mijn percentage,wat normaal rond de 98/100% zit is nu maar de helft.toen ik de luidspreker opendraaide qua volume hoor ik aan 1 stuk door signaal,is er wat aan de hand ivm het koudere weer oid?dat de ontvangst verandert bedoel ik daarmee.
comtel 205 / PDW
uniden UBC 9000XLT / luisteren
Uniden 50 xl /experimenten
ICOM IC271E
YAESU FRG9600 / luisteren

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: p2000 over zijn nek
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2012, 10:21:57 »
Steeds opnieuw zijn er mensen die iets wat ze niet herkennen, dit als "vreemd" bestempelen. Dit is regelmatig besproken op het forum, het P2000 netwerk kan (net als bijvoorbeeld ERMES) volcontinu zenden, of alleen als er berichten te verzenden zijn. Dat is simpelweg een instelling die de netwerkbeheerder kan maken. Blijkbaar wordt er af en toe met die instelling gespeeld, geen idee wat het nut daarvan is, maar het zijn gewoon 2 doodnormale situaties.

Als jouw ontvangst daardoor terugloopt, dan schort er iets aan jouw systeem. Mijn ontvangst is 100% en blijft dat net zo goed als het netwerk een dag op zenden heeft gestaan.

Offline dutchmoose

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
  • Haast verkort een mensenleven.
Re: p2000 over zijn nek
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2012, 10:36:40 »
ik spit,voordat ik een vraag stel,alles op het forum door.het blijft een vreemde zaak dat als ik s,avonds mijn spul uitzet met 99%ontvangst en de volgenden morgen alles weer aan,zonder maar iets in hok verandert te hebben,een andere slechtere ontvangst heb.ik ben heel precies en het enige wat ik verandert heb is verwarming aangezet.wat ik wel merk en dat is tijdens het typen van dit bericht dat de netwerkbeheerder inmiddels weer aan een knopje heeft gezeten en de tussenpauzes weer langer zijn.de ontvangst is weer aan het stijgen.ik hoor/lees wel wat er aan feedback komt.en als ik toch aan het vragen ben:ik zie berichten langskomen met lettercodes er in,wat is/zijn dat voor berichten.lijken me testberichten of vergis ik me daarin.
comtel 205 / PDW
uniden UBC 9000XLT / luisteren
Uniden 50 xl /experimenten
ICOM IC271E
YAESU FRG9600 / luisteren

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: p2000 over zijn nek
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2012, 16:28:10 »
...het blijft een vreemde zaak dat als ik s,avonds mijn spul uitzet met 99%ontvangst en de volgenden morgen alles weer aan,zonder maar iets in hok verandert te hebben,een andere slechtere ontvangst heb.......

Ik onderschrijf dat dit niets met het continue uitzenden te maken heeft. Hetzelfde verschijnsel (slechtere ontvangst zonder wijziging in de configuratie) heb ik echter wel meegemaakt bij signaal input via een geluidskaart. En inderdaad bemerkte ik in voorkomende gevallen ook, dat er specifieke weersomstandigheden waren.  Wel had ik de ervaring dat als ik de signaalsterkte verminderde (door simpel op zolder de connector van de antenne los te nemen) de RXQ weer (sterk) verbeterde. Ik heb daar ook met Hunter contact over gehad. Ik ga hier nu niet allerlei suggesties plaatsen, want een (reproduceerbare) verklaring heb ik niet gevonden.

René van Zon

Offline dutchmoose

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
  • Haast verkort een mensenleven.
Re: p2000 over zijn nek
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2012, 16:35:29 »
ik dank je voor je reactie.en wie schetst mijn verbazing:de ontvangst ging vandaag van 60 tot 100%.ik geef op om het te begrijpen.ik berust er wel in.
comtel 205 / PDW
uniden UBC 9000XLT / luisteren
Uniden 50 xl /experimenten
ICOM IC271E
YAESU FRG9600 / luisteren

Offline evertjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
    • http://112alarm.net/
Re: p2000 over zijn nek
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2012, 18:58:21 »
Aan de locatie zal het ook niet liggen, want ik zit ook in Ermelo en heb geen problemen in de ontvangst gemerkt.

Gr,
Evert Jan