Auteur Topic: DHL  (gelezen 3939 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Barbados

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 134
DHL
« Gepost op: 24 augustus 2006, 20:41:04 »
In de topic " Frequenties" werd de vraag gesteld hoe het zit met de frequenties van DHL in Nederland. Weet iemand hoe het hier in Belgie zit daarmee?
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: DHL
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2006, 08:14:00 »
Welke freqs? Die van de bestalwagentjes en vrachtwagens? Denk niet dat die radioapparatuur gebruiken maar de gsm? Je wil waarschijnlijk de Operaties freqs van DHL zelf op de luchthavens bedoelen? Ik gok op ergens tussen de 133 en 136 Mhz

Offline Barbados

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 134
Re: DHL
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2006, 19:36:43 »
Ik dacht eigenlijk meer aan de bestelwagens en de vrachtwagens ja!. Maar die gebruiken inderdaad waarschijnlijk GSM.
Toch opvallend hoe weinig er hier in Belgie nog van radiocommunicatie gebruik gemaakt word.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: DHL
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2006, 19:49:48 »
Denk niet alleen in Belgie hoor.

Bedrijven maken tegenwoordig bijna allemaal gebruik van de GSM.

Voor de komst van de GSM, kon je heel veel bedrijven horen op je scanner, maar ja dat is allemaal verleden tijd.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: DHL
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2006, 16:27:52 »
Is zo'n PDA-achtig ding dat digitaal info verstuurt over soort pakket, waar op te halen, etc.

De wegenwachten gebruikt dit ook om opdrachten & info door te geven.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline JohannesO

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: DHL
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2006, 02:42:09 »
DHL maakte vroeger gebruik van een traxis netwerk. Zowel spraak als tekst berichten.

Met de komst van UMTS hebben alle bezorgers een soort van opgefokte gameboy gekregen waarmee men berichten over zendingen binnenkrijgt en kan versturen. Enkele dagen nadat het systeem was ingevoerd ( ik praat dan over halverwege 2005 als ik het goed zeg) werd heel duidelijk zichtbaar dat spraak communicatie toch wel heel erg wensbaar was en is men over gegaan tot het alsnog inbouwen van GSM carkits in alle wagens.

Wat de huidige stand van zaken is, weet ik niet, ik ben er al weer enige tijd weg
Doe mij nog wat van dat leuke spul.... als een kind zo zoet....
GP340/GP380/GM380/GM1280, Zelfs de repeater werkt....
[size=85]inclusief bijbehorende machtigingen ! [/size]

R03.09.03_EN aanwezig...