Auteur Topic: frekwentie Donald  (gelezen 9028 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Kristof

  • Gast
Re: frekwentie Donald
« Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2006, 12:17:19 »
Citaat van: "Johan Beck"
Misschien net als hier in Holland vaak het geval is (geweest). Er waren nog mensen met oude analoge apparatuur, die hadden nog geen opleiding voor de nieuwe gehad of er was nog niet genoeg nieuw apparatuur voorradig. Door die koppeling kunnen gebruikers van oude en nieuwe apparatuur elkaar toch horen.

Zeer goed mogelijk.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: frekwentie Donald
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2006, 14:06:05 »
Citaat van: "Kristof"
Citaat van: "Johan Beck"
Misschien net als hier in Holland vaak het geval is (geweest). Er waren nog mensen met oude analoge apparatuur, die hadden nog geen opleiding voor de nieuwe gehad of er was nog niet genoeg nieuw apparatuur voorradig. Door die koppeling kunnen gebruikers van oude en nieuwe apparatuur elkaar toch horen.

Zeer goed mogelijk.

Idd, wordt ook gedaan bij de WPR Brabant, verschillende motoren van de wegpolitie zijn nog uitgerust met de oudere radio's......
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: frekwentie Donald
« Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2006, 18:32:21 »
Ja, en die ploegen op de weg komen dan klaar en duidelijk binnen...al zit je er 100km vanaf. Niet dat dat slecht is natuurlijk, maar ik vermoed dat ze ergens gekoppeld zijn aan het astrid systeem. Vroeger kreeg ik die grondploegen van Cie Bru (WPR Brabant) slecht of bijna nooit binnen. Nu staan ze aan het geluid te horen "2 straten verder"...

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: frekwentie Donald
« Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:47:32 »
Citaat van: "TTT242"
Ja, en die ploegen op de weg komen dan klaar en duidelijk binnen...al zit je er 100km vanaf. Niet dat dat slecht is natuurlijk, maar ik vermoed dat ze ergens gekoppeld zijn aan het astrid systeem. Vroeger kreeg ik die grondploegen van Cie Bru (WPR Brabant) slecht of bijna nooit binnen. Nu staan ze aan het geluid te horen "2 straten verder"...

is wat overdreven, maar de kwaliteit is alvast beter. Er zijn wel nog wat problemen met de radiodekking, vooral dan de kanten van Waals-Brabant. Rosières is zo een teer punt.

Er wordt op dit ogenblik zowel analoog (via ASTRID-apparatuur) als zuiver ASTRID gezonden maar vanwege bovenvernoemde reden wordt eigenlijk enkel het analoge gebruikt.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)