Frequenties > Scheepvaart

Roeiers Rotterdam

(1/7) > >>

Johan Beck:
De mensen die de trossen los en vast gooien van schepen in het Rotterdamse havengebied heten "roeiers". Van Koninklijke Roeiersvereniging Eendracht uit Rotterdam is ondertussen het volgende bekend;
159.9300 roeiers, slepers, loodsen, dokmeesters
160.1100 onderling verkeer
160.5100 roeiers, slepers, loodsen, dokmeesters
160.5500 centrale post

In Schiedam zit zit ook en roeiersvereniging en wel de VIOS. Zij zullen ongetwijfeld ook van deze frequenties gebruik maken. Vraag is alleen of zij bijvoorbeeld ook de 160.1100 voor onderling verkeer gebruiken en of ze nog een aparte frequentie hebben voor contact met de centrale post.

Arle:
Even een paar puntjes:

1.
160.1100 = de frequenties voor de Roeierspost Botlek (zit bij de Geulhaven en is tevens de Centrale Post), deze gaan over alles tussen de Stad en de Calandbrug (Rozenburg).
160.5500 = de frequentie voor de Roeierspost Europoort (zat voorheen aan de Markweg, tegenwoordig bij de ECT op het terrein) Deze gaan over de Europoort en de Maasvlakte, m.a.w. vanaf de Calandbrug tot zee.

2.
159.9300 & 160.5100 = Dat zijn geen speciale frequenties voor de Roeiers, maar werkkanalen tijdens het vast-/los gooien en worden gebruikt voor onderling verkeer Loods, Roeiers, Sleepboten/diensten en de wal (steigerman).
Zelf ook nog wel gedaan; best leuk om zo'n grote tanker een metertje naar voren en naar achteren te sturen.....  ;) )

3.
Volgens mij bestaat de VIOS niet meer en  hebben de Roeiers (officieel inderdaad eigenlijk KRVE: Koninklijke Roeiersvereniging Eendracht) een soort van alleen-recht.

Correct me if i'm wrong....
Maar dat van die frquenties weet ik zeker.

Johan Beck:

--- Citaat van: "Arlé" ---159.9300 & 160.5100 = Dat zijn geen speciale frequenties voor de Roeiers, maar werkkanalen tijdens het vast-/los gooien en worden gebruikt voor onderling verkeer Loods, Roeiers, Sleepboten/diensten en de wal (steigerman).
--- Einde van citaat ---

Dat had ik toch ook als dusdanig vermeldt? Wellicht heb ik het verkeerd verwoordt hoor. Maar zo bedoelde ik het wel Arlé.


--- Citaat van: "Arlé" ---Volgens mij bestaat de VIOS niet meer.
--- Einde van citaat ---

Volgens de telefoongids en de site van de Kamer van Koophandel zouden die nog wel bestaan.

Johan Beck:

--- Citaat van: "Arlé" ---160.1100 = de frequenties voor de Roeierspost Botlek 160.5500 = de frequentie voor de Roeierspost Europoort
--- Einde van citaat ---

Ga ik dat als zodanig vermelden, dank je wel.

Johan Beck:
Sinds kort wordt ook de 158.4700 gehoord en deze lijkt voor de Stad te zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie