Auteur Topic: Nieuw begin scannerforum  (gelezen 28652 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Nieuw begin scannerforum
« Gepost op: 5 mei 2010, 23:13:18 »
Zoals iedereen waarschijnlijk al heeft kunnen lezen, stopt Jacob met het beheer van het Scannerforum. Jacob heeft in het andere topic ook aangegeven dat ik het stokje van het overneem.

Ik kan bij deze mededelen dat de aangekondigde verhuizing een feit is. Na wat kleine problemen heb ik het complete forum en database overgezet naar de nieuwe host.

Ik heb het forum op de oude host uitgeschakeld, tegen het simultaan draaien van twee keer het scannerforum. Dit is DNS gerelateerd, dus het kan zijn dat een gedeelte van de bezoekers de komende uren nog op het oude (uitgeschakelde) forum terechtkomen. Uiteraard zal het oude forum na verloop van tijd niet meer voor de buitenwereld zichtbaar zijn als alle providers/DNS-servers ter wereld de nieuwe gegevens hebben!

Zoals ik eerder aankondigde, kon er sprake zijn van enige verlies van berichten. Ik heb een back-up van vandaag (05-05-2010) van 21:29 naar de server ge üpload, dus de schade is gelukkig beperkt gebleven tot enkele berichten. Toch mijn excuses van mijn kant voor dit verlies.

De komende uren en dagen zal er nog regelmatig onderhoud plaatsvinden. Dit zal veelal niet te merken zijn voor de bezoekers. Ik heb voorlopig genoeg te doen.

Groeten,
Remon

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2010, 06:18:30 »
Remon, veel plezier en succes met je nieuwe taak als beheerder van het forum! :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2010, 07:47:23 »
Proficiat Remon, met deze geslaagde verhuizing.

De beheerder van een ander forum waar ik regelmatig kwam, presteerde het in dit soort situaties keer op keer (4 x in 6 jaar) het geheel te laten crashen zonder backup  :|
Volkomen buiten zijn schuld naar zijn mening, maar in mijn ogen en in die van vele anderen bewust, puur omdat bepaalde inhoud op "zijn" forum hem niet aanstond.
Één van de redenen waarom ik daar dus niet meer kom ;)

Keep up the good work!
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2010, 07:55:29 »
Remon,

Succes en veel plezier

Jacob

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2010, 08:16:12 »
zijn we naar een andere host verhuist? niks van gemerk. goed werk dus!
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Offline chris 61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2010, 10:43:03 »
Succes, ik mis alleen het oplichten van en topic als er een nieuwe reactie is geweest.

Groet:Chris
ubc780xlt truncktracker,ubc9000xlt,ubc200,kenwood r5000,long wire antenne,discone,D777,x50n

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2010, 10:46:47 »
Ik weet wat een klus het is Remon!
Dus bedankt voor de inzet nu en in de toekomst.

René van Zon

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2010, 10:53:18 »
Citaat van: "chris 61"
Succes, ik mis alleen het oplichten van en topic als er een nieuwe reactie is geweest.

Groet:Chris

Gelezen berichten hebben een blauw randje en ongelezen berichten een rood randje.

Misschien wat onduidelijker als voorheen. Peter Hunt had toen duidelijkere icoontjes gemaakt. Gelukkig heb ik een backup van deze, ik zal ze zo uploaden. Edit: er zitten exemplaren tussen die van kleur verschillen zo te zien. Ik ga er later mee verder.

Momenteel staat de server onderhand te roken, ben voor de zekerheid de zoekindex opnieuw aan het opbouwen.  :oops:

Offline marcelv

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2010, 11:01:17 »
Remon

Ook succes gewenst vanaf deze kant

Greetz Marcel

Offline johan vermeer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2010, 15:43:21 »
Remon,
ook namens mij ,hartelijk bedankt ,voor de genomen moeite,
en ik hoop ,dat je het nog lang, en met veel plezier zult doen!
Groeten Johan

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2010, 18:52:04 »
Citaat van: "Remon"
Misschien wat onduidelijker als voorheen. Peter Hunt had toen duidelijkere icoontjes gemaakt. Gelukkig heb ik een backup van deze, ik zal ze zo uploaden. Edit: er zitten exemplaren tussen die van kleur verschillen zo te zien. Ik ga er later mee verder.

Potjandulleme, ik dacht al... Helemaal geen nieuwe berichten vandaag?? :)

Elk icoontje is als het goed is op dezelfde wijze opgemaakt in Photoshop, ook de geanimeerde. Als er verschillen in zitten dan zijn ze in elk geval nooit echt opgevallen, in elk geval mij niet. Bij de laatste update heb ik zelfs de geanimeerde aangepast, wat bij de eerste versie niet het geval was. Als je ergens onregelmatigheden ziet, laat het dan even weten, maar het was in elk geval 35x duidelijker dan dat rode randje ;)

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2010, 19:13:08 »
Vanavond ging er iets vreselijks mis door een foutje van mijn kant. De hele database was overschreven.  :oops:

Ik heb de meest recente back-up teruggeplaatst. Deze is van vandaag (7 mei) 5:40 uur.

Het terugplaatsen van de back-up ging in eerste instantie niet goed, de database was te groot om te importeren via phpmyadmin of bigdump. Uiteindelijk heb ik de hoster weten te bereiken, die de backup voor mij heeft teruggezet tijdens zijn weekeinde. Gelukkig heeft hij me gematst, want ondanks dat hij weekend heeft, hoefde ik geen weekendtarief te betalen. (dat is 180 euro per uur...)

Sommige dingen gebeuren je eens, maar dan hopelijk nooit meer!

Offline dennis

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 468
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #12 Gepost op: 7 mei 2010, 19:16:08 »
Moet er een inzamelaktie gehouden worden ?
Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #13 Gepost op: 7 mei 2010, 19:16:32 »
Bedankt voor je snelle actie Remon!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: Nieuw begin scannerforum
« Reactie #14 Gepost op: 7 mei 2010, 19:27:58 »
Citaat van: "dennis"
Moet er een inzamelaktie gehouden worden ?

Ik ga gewoon een avondje niet naar de kroeg om de € 45 te besparen. ;)