Auteur Topic: Hulp gevraagd  (gelezen 4376 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Hulp gevraagd
« Gepost op: 26 september 2018, 09:25:49 »
Beste forumleden, wellicht dat er iemand is die mij kan helpen met het volgende.

Sinds afgelopen week komen er op mijn Jupiter Pro pager v9.1 verminkte berichten of soms helemaal geen meldingen meer binnen, nadat ik de pager op de prog-unit heb gelegd en opnieuw de standaard file heb ingeladen doet -ie het weer goed voor een tijdje ( soms een uurtje, soms 10 minuten ) daarna begint de ellende weer.

Het is voor de hobby dus echt afhankelijk ben ik er niet van, maar toch vindt ik het vervelend, ook op mijn oude Mercurius pager heb ik dit probleem, maar wel veel minder ( deze pager heeft alleen de monitorcode er in Regio-12 )

In afwachting jullie reactie met vriendelijke groet,

Henk Limburg
Haarlem

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 721
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2018, 10:19:23 »
Ben je in bezit van een scanner? Wellicht dat je dan kan horen hoe het signaal is van het P2000 netwerk.
Als deze zwak is kan het goed zijn dat het hier door komt. Helemaal omdat het bij meer dan 1 pager voorkomt.

Kan ook te maken hebben met de locatie waar je je op dat moment bevind, zoals een kelder met veel bewapend beton bijvoorbeeld.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2018, 07:41:02 »
Hoi WH521,  

Ik heb jouw tip met de scanner geprobeerd en is er een riedeltje te horen, doch kan ik geen verschil maken tussen de riedeltjes in.

Wat ik wel raar vindt is, ik woon in een flat maar altijd kwamen de meldingen goed leesbaar binnen, tot afgelopen week
dan, heb div. dingen geprobeerd ( batterij vervangen, standaard file er in, ander plekje in huis, buiten op balkon - 30 meter hoog - , maar het lost niets op....

Bedankt voor je reactie WH,
Groet, Henk

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2018, 13:14:00 »
Dag Henk,

Heb je al eens geprobeerd jouw file vanaf de standaard/basis .tbl helemaal opnieuw op te bouwen?
Misschien is de file in je pager corrupt geraakt en krijg je daarom de berichten niet meer goed binnen.
Wellicht helpt dit.

Succes!

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2018, 16:40:36 »
Open maken.
Kijken of RX PCB goed aangedrukt zit.
Eventueel even losnemen, opnieuw plaatsen op main board.

Kijk ook even of de backup accu nog met alle pootjes vastzit.
Backup accu is vaak omgebogen na een val.

Anders?
- Haarscheurtjes in PCB, bij opwarmen/afkoelen goed/minder goed contact.
- Vochtschade.
- Schakelaar permanent ingedrukt.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2018, 20:38:04 »
Goedenavond forumleden, om moedeloos van te worden heden avond meerdere meldingen gemist op zowel de Jupiter alsmede de Mercurius pager ( beide met de zelfde cap code's - brw, cpa & pol- om te testen- ) ik snap er niets meer van, ga er maar vanuit dat het zich vanzelf weer oplost, misschien een zender die is uitgevallen in de buurt -ik weet het niet-  

Beide pagers zijn niet gevallen of hebben vochtschade opgelopen, heb ze alle twee open gemaakt zoals is aanbevolen, doch kon niets raars ontdekken, ze worden alleen binnenshuis gebruikt de Jupiter overdag & 's avonds ( Brw, Cpa, Pol, KNRM, Red. Brigade, KWC Ymd ) en de Mercurius in de nachtelijke uren met enkel de ''opschalingscode'' er in.

Heb hedenmiddag om te testen in beide pagers de landelijke code er ingezet, en toen ook berichten gemist of zelfs 15 minuten niks binnen gekregen, kenners onder ons weten wel dat dat haast niet mogelijk is hihihi...

Met vriendelijke groet en alvast mijn dank voor het meedenken heren,
Henk

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2018, 20:59:57 »
Tja, dan woon je of in een ondergrondse schuilkelder, op de maan, of een onbewoond eiland  :o
Of zit Radio De Zingende Hollander of een andere piraat vlak bij je  ::)?

Maar ff serieus, de freq. staat goed ingesteld 169.6500? Just checking.

Offline sound-of-silence

  • Levensgenieter
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: 27 september 2018, 21:00:26 »
Misschien even makkelijker om de capcodes die problemen geven door te geven?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: 27 september 2018, 21:02:22 »
Misschien even makkelijker om de capcodes die problemen geven door te geven?

Het betreft totale ontvangst verstoring, ongeacht de codes zegt ie.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: 27 september 2018, 21:14:50 »
Goedenavond forumleden,

Ik ga morgen even proberen een nieuwe ''Informer'' pager te regelen om te kijken wat er dan gebeurt, wordt vervolgd....

Misschien ligt het aan de leeftijd van de pagers, de Mercurius is uit 2009 & de Jupiter is uit 2012

Groetjes,
Henk

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: 29 september 2018, 09:27:49 »
Hoi beste forumleden,

Bij deze zoals belooft even een update,  helaas ook met de ''Informer-pager'' pager ( hand programmeerbaar, is niet op de prog-unit geweest)  blijft het probleem zich voordoen wel in mindere maten maar ook nu weer gemiste of verminkte berichten.

Kan me niet voorstellen dat het probleem bij de pagers zit, heb er nu 3 geprobeerd ( Jupiter, Mercurius, Informer ) ik geef het op, wat binnen komt daar ben ik blij mee, wat niet binnen komt of onleesbaar is...jammer dan.

Hierbij wil ik jullie bedanken voor het meedenken en wellicht tot een volgende keer,
met vriendelijke groet,

Henk Limburg
Haarlem

Offline 12748

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: 3 oktober 2018, 22:36:31 »
Dag Henk,

Ik ben 'blij' dit draadje te lezen. Je was namelijk niet de enige met dit probleem. Heb ook een kleine week verminkte of zelfs helemaal geen meldingen binnen gekregen. Pager(s) opnieuw instellen, batterij vervangen het hielp allemaal niets. Soms kreeg ik zelfs ambu meldingen uit regio's hier 25+ kilometer vandaan!

Nu heb ik vanaf, laten we zeggen, 1 oktober geen berichten meer gemist of vervormd binnen gekregen.
Hopelijk is dat bij jou ook het geval. Geen idee waar het probleem in zit/ gezeten heeft. Maar aangezien wij in dezelfde regio wonen zou het wel eens een lokaal probleem geweest kunnen zijn. Misschien dan een 'expert' daar meer over kan vertellen? Hier werkt het in ieder geval weer. Voor de duidelijkheid ik maak gebruik van een eerste en tweede generatie Mercurius Pager. Beide hadden dezelfde problemen.

Groet,

Menno

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: 4 oktober 2018, 16:24:11 »
Netwerk heeft update gehad.
Alle switches en alles er omheen zijn vervangen. Rond einde voorjaar opgeleverd.
Dus als het ineens is gekomen, zou dit een reden kunnen zijn.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Hulp gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: 4 oktober 2018, 20:10:42 »
Hoi Semafoonwinkel,

Het kwam in ene, altijd prima ontvangst en toen plotseling rare tekens in de melding, kan gebeuren tot dat ik keek op me pc scherm en ik zag dat ik meldingen had gemist, ben toen gaan testen met de pager's zoals ik al melde helaas kwam ik er niet uit dus vandaar me hulp vraag op het forum.

Nu ik er wat meer op let is het sinds begin van de week niet meer voorgekomen ( in de uren dat ik thuis ben, pager gaat niet mee naar het werk ) en de mercurius staat alleen aan in de nachtelijke uren met weer -0127860 Opschaling Brandweer Kennemerland-  er in.

Met vriendelijke groet,
Henk