Auteur Topic: PDW vraag  (gelezen 3373 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Crunch

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
PDW vraag
« Gepost op: 18 januari 2009, 20:02:58 »
Hallo,


Ik heb PDW v2.53 geïnstalleerd op mijn pc,inclusief slicer driver(Windows XP Prof SP2).
Nu sluit ik mijn Uniden UBC92XLT aan via de COM poort van mijn pc.Ik zet mijn Uniden op 169.620.Ik hoor gepiep,dus zouden er berichten op PDW moeten komen,maar mijn scherm blijft spijtig genoeg leeg!Het metertje rechtsboven staat te trillen,maar wijkt niet naar rechts uit als er gepiep is.Ik ben woonachtig in België.
Weet iemand de juiste instellingen voor PDW?Wat moet ik allemaal aanvinken enz...?
Alvast bedankt.

Mvg
Crunch

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW vraag
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2009, 20:22:57 »
Citaat van: "Crunch"
Hallo,


Ik heb PDW v2.53 geïnstalleerd op mijn pc,inclusief slicer driver(Windows XP Prof SP2).
Nu sluit ik mijn Uniden UBC92XLT aan via de COM poort van mijn pc.Ik zet mijn Uniden op 169.620.Ik hoor gepiep,dus zouden er berichten op PDW moeten komen,maar mijn scherm blijft spijtig genoeg leeg!Het metertje rechtsboven staat te trillen,maar wijkt niet naar rechts uit als er gepiep is.Ik ben woonachtig in België.
Weet iemand de juiste instellingen voor PDW?Wat moet ik allemaal aanvinken enz...?
Alvast bedankt.

Mvg
Crunch

Je zit er met de scanner nog 5 kHz naast. Je moet afstemmen op 169.625 Mhz.

Offline Crunch

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: PDW vraag
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2009, 10:25:51 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Crunch"
Hallo,


Ik heb PDW v2.53 geïnstalleerd op mijn pc,inclusief slicer driver(Windows XP Prof SP2).
Nu sluit ik mijn Uniden UBC92XLT aan via de COM poort van mijn pc.Ik zet mijn Uniden op 169.620.Ik hoor gepiep,dus zouden er berichten op PDW moeten komen,maar mijn scherm blijft spijtig genoeg leeg!Het metertje rechtsboven staat te trillen,maar wijkt niet naar rechts uit als er gepiep is.Ik ben woonachtig in België.
Weet iemand de juiste instellingen voor PDW?Wat moet ik allemaal aanvinken enz...?
Alvast bedankt.

Mvg
Crunch

Je zit er met de scanner nog 5 kHz naast. Je moet afstemmen op 169.625 Mhz.

Hallo,

Ik heb de frequentie aangepast,maar krijg nog steeds niets te zien op het pdw scherm(geen tekst,geen uitwijking metertje).

Greetz
Crunch

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW vraag
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2009, 15:04:16 »
Citaat van: "Crunch"
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Crunch"
Hallo,


Ik heb PDW v2.53 geïnstalleerd op mijn pc,inclusief slicer driver(Windows XP Prof SP2).
Nu sluit ik mijn Uniden UBC92XLT aan via de COM poort van mijn pc.Ik zet mijn Uniden op 169.620.Ik hoor gepiep,dus zouden er berichten op PDW moeten komen,maar mijn scherm blijft spijtig genoeg leeg!Het metertje rechtsboven staat te trillen,maar wijkt niet naar rechts uit als er gepiep is.Ik ben woonachtig in België.
Weet iemand de juiste instellingen voor PDW?Wat moet ik allemaal aanvinken enz...?
Alvast bedankt.

Mvg
Crunch

Je zit er met de scanner nog 5 kHz naast. Je moet afstemmen op 169.625 Mhz.

Hallo,

Ik heb de frequentie aangepast,maar krijg nog steeds niets te zien op het pdw scherm(geen tekst,geen uitwijking metertje).

Greetz
Crunch

Heb je de decodeermode ook op POCSAG gezet? Ik dacht van 1200 baud voor Astrid.
Belgische luisteraars weten dat vast wel.

Offline nomoresecrets

  • Telecom Engineer
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 147
    • http://www.radiontvangst.co.nr/
Re: PDW vraag
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2009, 15:52:52 »
Astridpaging werkt met een baudrate van 2400. Dus POCSAG 2400 aanvinken.
mvg,
nomoresecrets
Rx: UBC220XLT - UBC92XLT - VR-5000 * Tx: DNT WT77
Belgische Radio Ontvangst Site - Twitter:@radiontvangst

Offline Crunch

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: PDW vraag
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2009, 10:12:58 »
Hallo,

Moet ik "Decode function numbers always as default" of "If not accurate guess is possible,display....." aanvinken?
Nogmaals bedankt!

Greetz
Crunch

Offline amem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: PDW vraag
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2009, 14:58:15 »
hallo ik werk met pdw 2.51 maar nu wil ik eigenlijk dat de nieuwe meldingen van boven naar beneden gaan. Nu is het bij mij zo dat de nieuwe meldingen beneden in komen  en dan naar boven lopen. Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar, weet iemand hoe ik dit moet instellen??
groeten amem

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW vraag
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2009, 16:06:45 »
Citaat van: "amem"
hallo ik werk met pdw 2.51 maar nu wil ik eigenlijk dat de nieuwe meldingen van boven naar beneden gaan. Nu is het bij mij zo dat de nieuwe meldingen beneden in komen en dan naar boven lopen.

Dat is helaas niet mogelijk.

Groeten, Peter.

Offline amem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: PDW vraag
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2009, 16:20:37 »
nou peter dat is kort maar krachtig in ieder geval bedankt voor je antwoord.
groeten amem