Auteur Topic: 164.4100  (gelezen 3176 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Michael

  • Gast
164.4100
« Gepost op: 22 juni 2007, 10:49:30 »
Ik krijg hier in Nuenen een keihard signaal door op de 164.4100. Volgens mijn gegevens zou dat moeten zijn van Schildersbedrijf 'Van de Kruijs' op de Avignonlaan in Eindhoven, maar het bereik is bijna 10 kilometer ver. Nu mijn vraag dus, is het signaal van Schildersbedrijf 'Van de Kruijs' zo sterk of is er nog een ander relais-station (wat dichter in de buurt van Nuenen) moet liggen dat het signaal zo sterk is ?.

Vanmorgen hadden ze het o.a over een pot koffie zetten en hoeveel collega's er waren om kopje koffie te komen drinken  :P

Ik ga nog steeds uit dat deze frequentie bestemd is voor Schildersbedrijf 'Van de Kruijs' is maar misschien dat (b.v Johan) iets meer weet of deze frequentie nog meer in gebruik is in deze omgeving.

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: 164.4100
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2007, 22:05:11 »
Ik zet hem hier ook even bij  ;)

exLid057

  • Gast
Re: 164.4100
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2007, 23:27:43 »
Citaat van: "Michael"
Ik krijg hier in Nuenen een keihard signaal door op de 164.4100. Volgens mijn gegevens zou dat moeten zijn van Schildersbedrijf 'Van de Kruijs' op de Avignonlaan in Eindhoven, maar het bereik is bijna 10 kilometer ver. Nu mijn vraag dus, is het signaal van Schildersbedrijf 'Van de Kruijs' zo sterk of is er nog een ander relais-station (wat dichter in de buurt van Nuenen) moet liggen dat het signaal zo sterk is ?..

Nou 10 Km is niet ver hoor ik krijg hier taxi's van uit Nijmegen binnen, het licht nartuurlijk aan welke vermogen ze hebben en hoe hoog hun VHF antenne staat, ik weet wel hoe hoge de antenne hoe lage de vermogen.

 PS. Welke antenne gebruik jij voor het ontvangst ? en hoe hoog heb je hem ongeveer ?

Michael

  • Gast
Re: 164.4100
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2007, 12:04:40 »
Ik heb gewoon een simpele handscanner (en boven een tafelscanner) met op de handscanner de vaste rubberen antenne en van de tafelantenne een ijzeren antenne.

Het is wel zo dat ik dus (wat de meeste hier wel vanuit gaan) dat ik geen antenne op het dak heb staan  :)

exLid057

  • Gast
Re: 164.4100
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2007, 13:45:14 »
Citaat van: "Michael"
Ik heb gewoon een simpele handscanner (en boven een tafelscanner) met op de handscanner de vaste rubberen antenne en van de tafelantenne een ijzeren antenne.

Het is wel zo dat ik dus (wat de meeste hier wel vanuit gaan) dat ik geen antenne op het dak heb staan  :)

Kan hier maar een ding op zeggen, je hebt een super handscanner met antenne.

 Maart het kan ook zijn dat het vermogen van de gebruiker op de freq ook erg hoog kan zijn, dat jij die dan toch weer ontvangt ( zeg maar een beetje geluk )

Michael

  • Gast
Re: 164.4100
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2007, 14:37:13 »
Tja, maar misschien dat Johan Beck hier ook ff kan op reageren of hij nog meer weet wat er op die 164.4100 wordt uigezonden.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: 164.4100
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2007, 15:40:54 »
Citaat van: "Michael"
Ik heb gewoon een simpele handscanner (en boven een tafelscanner) met op de handscanner de vaste rubberen antenne en van de tafelantenne een ijzeren antenne.

Het is wel zo dat ik dus (wat de meeste hier wel vanuit gaan) dat ik geen antenne op het dak heb staan  :)

De condities zijn ook wat toegenomen, zie ook: http://www.dxinfocentre.com/tropo_nwe.html

Hier hoor ik met name in de VHF ook meer als anders, de condities spelen een rol bij de ontvangst.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!