Auteur Topic: 27mc basisbak Petrusse Excalibur 2002 meer info graag  (gelezen 10111 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
27mc basisbak Petrusse Excalibur 2002 meer info graag
« Gepost op: 2 september 2013, 17:14:59 »
Hallo,

Heeft iemand meer info over de volgende basis 27mc bak PETRUSSE EXCALIBAR 2002, zou graag meer gegevens willen hebben zoals gebruikaanwijzing, blokschema, schemas van de complete zend/ontvanger.
Wie mij meer info kan verstreken wil ik alvast bedanken, verder zoek in nog iemand die ervaring heeft met deze 27mc basis bak en mij zijn praktijk ervaring is bij het zenden en ontvangen enz enz.

Wat is het uitgaansvermogen van deze zend/ontvanger  op de verschillende modulaties zoals bv. am fm usb lsb en hoe zit het met de verdeling van de kanalen zie wel a b c d e staan maar op welke band zit ik en op welke freq.
ja veel vragen zou dit allemaal graag willen weten voordat ik hem kan herstellen naar originele staat zonder schema wordt het wel heel erg lastig.

Hoop snel een antwoord te mogen vernemen zodat ik aan de slag kan om deze zend/ontvanger in zijn oude staat weer helemaal te herstellen.

met vriendelijke groet,
Scannerfan

Offline Peter241

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 122
Re: 27mc basisbak Petrusse Excalibur 2002 meer info graag
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2013, 17:32:05 »
Ik denk dat je bij deze club heel ver komt  http://www.cbforum.nl


Peter

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: 27mc basisbak Petrusse Excalibur 2002 meer info graag
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2013, 19:23:05 »
ja dank voor de snelle reactie nog er verder iemand aanvullende informatie over dit onderwerp hebben hoor ik dat graag.

met vriendelijke groet,
Scannerfan

Offline rs-power

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: 27mc basisbak Petrusse Excalibur 2002 meer info graag
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2013, 22:45:46 »
www.rigpix.com
hier kan je heel veel informatie vinden over zend en ontvangst apparatuur.
groeten rene
ubc780xlt/ubc60xlt-2/ubc120xlt
uniden 2830,midland 8001,2 x shakespeare abs 1620,discone antenne

19dig2830

Offline scannerfan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: 27mc basisbak Petrusse Excalibur 2002 meer info graag
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2013, 20:36:41 »
de ontvanger doe het soms wel als ik hem aanzet heel eventjes een poosje en dan staan de s meters weer helemaal op 0 stand, als dan de stroom er weer afgaat voor een tijdje
en ik hem weer aan zet kan het soms weer gebeuren dat hij weer aanstaat maar na een poosje weer het zelfde probleem.

In wil er zelf niet in gaan spitten omdat ik daar te weinig verstand van heb wil er eens iemand naar laten kijken die weet waar het probleem ligt zat te denken aan een zendamateur
die eens de boel door kan meten waar het echt aan ligt en hoe het ding in oude staat te herstellen is. Want ik wil er weer na kunnen luisteren woon zelf in de buurt van Utrecht
dus iemand rondom Utrecht zou geweldig zijn. Ik denk zelf dat het probleem niet al te groot is, misschien in de buurt van Utrecht een radiohobby club die elke week een  avond in de
week samen komen om te solderen en met diverse projecten bezig zijn dit alles met in het achterhoofd de radio luistert hobby als doel.

De ontvanger zit er verder mooi uit heb hem even los gehad om te kijken of er misschien ergers een draait los zat en of de vorige eigenaar er een soldeer resten heeft achter gelaten maar dat
is niet het geval. Zou hem dolgraag aan de praat krijgen het is 5x40 kanalen met SSB AM FM dus te samen 200 kanalen en dat dan dus 4 x per modulatie.

Ik hoor graag iemand die het voor zijn hobby leuk vind , ik wil er zelf ook van leren. Al is het maar doormeten waar het probleem ligt dat maakt mij al happy.
Dan kunnen we weer verder kijken hoe we dan weer verder gaan.

Wie meer info heeft mag het plaatsen.

met vriendelijke groet,
Scannerfan