Auteur Topic: frequenties six flags holland  (gelezen 24596 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

scanner_dronten

  • Gast
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #15 Gepost op: 15 november 2004, 07:42:51 »
Citaat van: "GoGoHaRrY"
Het pretparkseizoen is voorbij dus er zal weinig gebruik gemaakt worden van de portofoons. De repeater-uitgangsfrequentie 467.3900 word gebruikt door de security van het park welke permanent aanwezig is ook als het park gesloten is.

De antennes van de repeaters staan op het gebouw waar de wachtrij van Superman the Ride uitkomt en in de wachtrij van deze attractie werkt een frequentie-teller uitstekend.

Beetje off-topic:Six Flags Holland bestaat niet meer maar het park opend haar deuren in 2005 als Walibi World.

Ja dit weet ik, de beveiliging maakt volop gebruik van de porto's en de technische dienst ook (afgelopen week gehoord toen ik daar even moest zijn). Er zijn immers genoeg werkzaamheden in het park aangezien deze een metamorfose ondergaat vanwege de nieuwe naam en nieuwe rechten.
En wat die antennes betreft, voor zover ik weet staan die op het kantorencomplex van het park, of deze moeten laatst nog verplaatst zijn :?:
In ieder geval bedankt voor alle info.
Greetz! :)

Offline GoGoHaRrY

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
    • PA3RD
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #16 Gepost op: 16 november 2004, 20:51:51 »
Citaat
En wat die antennes betreft, voor zover ik weet staan die op het kantorencomplex van het park, of deze moeten laatst nog verplaatst zijn :?:
In ieder geval bedankt voor alle info.
Greetz! :)

Op 26-9 heb ik vanuit de wachtrij van Superman de volgende foto gemaakt.



Ook omdat op deze locatie mijn frequentieteller de juiste frequentie aangaf ga ik ervan uit dat deze antenne op de uitgangsfrequentie van de repeater zit.
PA3RD | TRX-1 | UBC125XLT | VX-8R | FT991 | FT8900 | MD380 | MD390G

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #17 Gepost op: 16 november 2004, 20:55:22 »
Het ziet er uit als een 0 dB UHF antenne van Kathrein dus dat kan haast niet missen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #18 Gepost op: 16 november 2004, 20:57:23 »
Citaat van: "Johan Beck"
Het ziet er uit als een 0 dB UHF antenne van Kathrein dus dat kan haast niet missen.

Dit is duidelijk geen 0dB, die is ongeveer de helft korter. Zou wel een 3dB kunnen zijn. Hoe dan ook, het zou heel goed een UHF antenne kunnen zijn :)

Groeten, Peter.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #19 Gepost op: 16 november 2004, 21:01:38 »
Citaat van: "hunter"
Dit is duidelijk geen 0dB, die is ongeveer de helft korter.

Nou ik schat de antenne niet groter dan 50 cm en dat zijn dacht ik toch die 0 dB antennes?
Zie http://www.kathrein.de/de/mca/produkte/ ... 36037b.pdf
Er staat dan wel een versterking maar dat is 2 dBi. Wat ik mij eens heb laten vertellen komt dat weer overeen met 0 dB ten opzichte van een dipool.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #20 Gepost op: 16 november 2004, 21:55:45 »
Citaat van: "Johan Beck"
Nou ik schat de antenne niet groter dan 50 cm en dat zijn dacht ik toch die 0 dB antennes?

Zoals je weet heb ik veel met die antennes gewerkt en ik zou toch zweren dat ze kleiner waren. Maargoed ik zie verder geen kleinere antennes op de site van Kathrein, dus het zal wel goed zijn :)

Groeten, Peter.

scanner_dronten

  • Gast
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #21 Gepost op: 17 november 2004, 16:53:36 »
Oh dat is die antenne sinds kort verplaatst, eerder stond ie altijd op dat andere dak van de kantoren. Maar goed maakt niet uit verder. Morgen ga ik de frequenties die ik heb even uittesten, dan ga ik op een parkeerplaatsje bij het park staan. Ik ben benieuwd... 8)

Groetjes!!!  :D

scanner_dronten

  • Gast
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #22 Gepost op: 19 november 2004, 21:17:12 »
En de beveiliging-frequentie klopt hoor! Ik ben er gister ffies geweest en ik hoorde de beveiliging praten. De rest zal ik nog moeten testen als het park weer geopend is.

Bedankt allemaal.

Groeten Anton. :D

Gert Jan

  • Gast
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #23 Gepost op: 22 april 2005, 18:29:17 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "hunter"
Dit is duidelijk geen 0dB, die is ongeveer de helft korter.

Nou ik schat de antenne niet groter dan 50 cm en dat zijn dacht ik toch die 0 dB antennes?
Zie http://www.kathrein.de/de/mca/produkte/ ... 36037b.pdf
Er staat dan wel een versterking maar dat is 2 dBi. Wat ik mij eens heb laten vertellen komt dat weer overeen met 0 dB ten opzichte van een dipool.

De antenne op de bewuste foto is idd een 0db UHF.

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: frequenties six flags holland
« Reactie #24 Gepost op: 4 juli 2005, 22:37:44 »
is er een duidelijke lijst met

Freqs

en evt codes? had al een topic geopend...

aangezien ik te lui was om te zoeken...

Gr Chatjozef
Groet,
Stephan